کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۸۳۰۸۱
تاریخ خبر:

پرستار عامل قطع انگشت نوزاد تحت تعقیب قرار گرفت

ایرنا نوشت: فرماندار شهریار در استان تهران با اعلام جزییات حادثه رخ داده برای نوزاد تازه متولد شده در بیمارستان نور این شهرستان و قطع بخشی از انگشت وی گفت: پرستار عامل این حادثه تحت تعقیب قرار دارد.

روز گذشته خبری مبنی بر قطع انگشت یک نوزاد در بیمارستانی در شهریار منتشر شد و بازتاب زیادی پیدا کرد. فرماندار شهریار در تشریح این رویداد توضیح داد: خانواده‌ای که بنا بوده صاحب فرزندی شود به علت مشکلاتی که برای نوزاد پیش می‌آید به بیمارستان نور مراجعه می‌کند.

وی یادآورشد: کادر درمانی مجبور به اعلام ختم حاملگی و انجام زایمان زودرس می‌شود اما خانواده نوزاد پس از تولد اصرار می‌کند که کودک را نمی‌خواهد و راضی به استفاده از دستگاه برای زنده نگه داشتن او نیست.

فرماندار شهریار گفت: کادر درمانی بیمارستان، نوزاد تازه متولد شده را با وجود مخالفت پدر به دستگاه انتقال می‌دهد اما روز جمعه گذشته پدر با رضایت کتبی خواستار خارج کردن نوزاد از دستگاه و انتقال وی به خانه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در حین خارج کردن نوزاد که دچار مشکلات قلبی و مغزی نیز است، قیچی دست پرستار به نوک انگشت کوچک دست چپ نوزاد می‌گیرد و نیم بند آن را قطع می‌کند.

طاهری ادامه داد: بلافاصله پس از این حادثه پزشک در بیمارستان حاضر و عمل پیوند بر روی انگشت نوزاد انجام می‌شود.

فرماندار شهریار گفت: اکنون پیوند با موفقیت انجام شده اما مشکلات قلبی و مغزی نوزاد همچنان پابرجاست.

پدر این نوزاد در گفت و گو با برخی رسانه ها اعلام کرده است: ۲ الی ۳ ساعت پس از قطع انگشت فرزندم متوجه این حادثه شدیم و بیمارستان، جراح نداشت که بتواند مشکل را حل کند.

محمدهادی ناصح مدیر شبکه بهداشت و درمان شهریار نیز در این زمینه در گفت و گو با رسانه ها اظهارداشته است: انگشت این نوزاد قطع نشده و تنها اشتباه سهوی پرستار سبب مجروح شدن دست نوزاد شده که توسط تیم جراحان پلاستیک انگشت نوزاد ترمیم شده است.

وی در عین حال گفته است: پرونده برای بررسی به کمیسیون نظام پزشکی ارجاع خواهد شد و در صورت احراز تخلف برخورد می‌شود.

کدخبر: ۲۸۳۰۸۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر