کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۱۷۱۳
تاریخ خبر:

پذیره نویسی واحدهای صندوق سرمایه گذاری طلای زرین آگاه با نماد "مثقال"

گزارش ویژه | پذیره نویسی واحدهای صندوق سرمایه گذاری طلای زرین آگاه با نماد مثقال از روز شنبه، ۲۷ آذر ماه سال جاری در بورس کالا آغاز شد.

نشست خبری پذیره نویسی صندوق طلای زرین ، شرکت سبدگردان آگاه با حضور مدیران شرکت واصحاب رسانه روز پنج شنبه برگزار شد.

قربانی مدیرعامل شرکت سبدگردان آگاه در خصوص این نوع صندوق اعلام کرد صندوق زرین مختص طلا و سکه طلا است، که ابزار جدیدی محسوب می شود.

همچنین این صندوق یک دارایی است که منجر می‌شود ریسک خود را مدیریت کنید.

وی افزود: طلا یکی از ابزارهای سرمایه گذاری عام است که در ان ریسک وجود دارد، اما این صندوق فارغ از ریسک ها فرصتی مناسب برای سرمایه گذاری است.

همچنین صندوق طلا ماهیت سرمایه گذاری دراز مدت دارد، نکته مهم روش سرمایه گذاری در صندوق ها است.

مدیرعامل سبدگردان آگاه گفت: با ترکیب صندوق های سهامی و طلا و درآمد ثابت افراد می توانند یک سرمایه گذاری موفق داشته باشند که در هیجانات بازار آن ها را ایمن می کند.

قربانی، در پاسخ به خبرنگار اقتصاد آنلاین در رابطه با اینکه صدوق های طلا از چه زمانی وارد بورس شده بیان داشت: چند سالی است که صندوق ها وارد بازار شده اند و باعث شده خلاء آن پر شود در حال حاض هم آگاه با فاصله پرطرفدار ترین صندوق بازار است، به طوریکه تنها سکه طلا دراین بازده ده ساله ۶ هزار درصد بازدهی داشته است.

وی با اشاره به تفاوت صندوق طلا و مزیت های آن گفت: سه نوع صندوق عمده وجود دارد که مردم با آن ها آشنا هستند، تفاوت صندوق طلا با آنها سرمایه گذاری امن آن بوده و که سود ثابتی ندارد چون ماهیتش طلا است، اما از نظر ابعاد ریسک معادل صندوق های سهامی نیست.

از دیگر تفاوت های صندوق طلا ابزار قابل دسترس آن است که هر زمان اراده کنند افراد می توانند آن را نقد کنند.

قاسم آزاد مدیر صندوق، در رابطه با تفاوت صندوق ها افزود: هر کدام از صندوق ها بر اساس ماهیت و استراتژی متفاوت است.

صندوق طلا ابزارهایی که می شود در آن سرمایه گذاری کرد به نسبت مابقی صندوق متفاوت است، از نگاه سازمان باید حداقل ۷۰ درصد از دارایی خود را در گواهی سپرده یک روزه سکه سرمایه گذاری کنند.

این سرمایه گذاری حکم همان سکه را دارد و شما می توانید سکه را تحویل بگیرید.

مدیرعامل سبدگردان آگاه در ادامه اعلام کرد: افرادی که مستقیم سرمایه گذاری می‌کنند دو نوع هستند، یکی افرادی که نیازمند سرمایه گذاری امن هستند و دیگری افراد حرفه ای که می خواهند در ترکیب دارایی خود ریسک را هم داشته باشند. طلا یکی از بهترین گرینه های پیش روی هر دو گروه است.

وی افزود: سرمایه گذاران غیر مستقیم نیز میتوانند به راحتی ابزارهایی را انتخاب کرده و از طریق نهادهای مختلف وارد شده و‌پول خود را در اختیار افراد حرفه ای بگذارند، طلا یکی از ابزار سرمایه گذاری حرفه ای ما است.

قربانی با اشاره به پذیره نویسی این صندوق "مثقال" گفت: از ۲۷ آذر تا یکم دی ماه پذیره نویسی انجام می شود، در این دوره افراد سرمایه گذار می توانند از طریقِ داشتن کد بورسی و از طریق پنل های کارگزاری و از طریق سامانه کارگزاری اگاه سرمایه گذاری کنند.

وی افزود: سامانه های دیگر محدودیت ۵۰۰ هزار تومان دارد، اما درسامانه آگاه محدودیتی وجود ندارد و افرادی که میخواهند حضوری سرمایه گذاری کنند نیز می‌توانند به شعب کارگزاری آگاه مراجعه کرده و ثبت نام کنند.

مدیرعامل سبدگردان آگاه اعالم کرد: قرعه کشی ۷۰ سکه روزانه بین تمام افرادی که سرمایه گذاری کرده اند، انجام می‌شود که جزو جذابیت های این حوزه است و به نوعی مزیتی برای سرمایه گذاری محسوب می‌شود.

در پایان منتظری، مدیر سرمایه گذاری سبدگردان آگاه گفت: زمانی که روی طلا سرمایه گذاری می کنیم عملا دو بخش اساسی داریم که بازدهی را می سازد و باید سرمایه گذاران به آن توجه کنند، یکی تغییرات انس جهانی که شدیدا تحت تاثیر سیاست های مالی کشورهای دیگر است و به خاطر بحث کرونا بازارها پیچیده شده است و دیگری تبدیل واحد پول به نسبت واحدی است که انس با آن قیمت گذاری می‌شود، بنابراین تحلیل انس و روند دلاردر این بخش موثر است.

وی افزود : ما معتقدیم انس جهانی فعلا رفتار شدیدی نخواهد داشت پس به همین دلیل تمرکز ساخت بازدهی برای ما بر روی تحولات دلار متمرکز است، که در یکسال آینده با چشم انداز تورم، بازدهی سرمایه گذاری بر طلا بیشتر از سود بانکی خواهد بود.

کدخبر: ۴۳۱۷۱۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر