کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۴۰۱۵
تاریخ خبر:

پدیده‌ اینستاگرامی‌ از بندرعباس تا کالیفرنیا

روزنامه هفت صبح | «صبحت بخیر جون دل»، «برقراری عزیز؟»، «سر کیفی؟»، «ادای حال‌بدا رو درنیار». بعید است که در روزها و هفته‌های اخیر این جملات به گوشتان نخورده باشد. حتی اگر ندانید گوینده آن کیست و چرا به شکل غیرمنتظره‌ای این تکیه‌کلام‌ها بین همه پخش شده. شخصی که این جملات را می‌گوید سهیل سنگرزاده است.

یک ورزشکار پرورش اندام ساکن کالیفرنیا که در اینستاگرام اخیرا مشهور شده و سعی می‌کند با جملات انگیزشی مخاطب جذب کند. در نگاه اول شاید شکل‌وشمایل او خیلی برایتان عجیب و متناقض به نظر برسد؛ اندام پهن و عضلانی با یک بینی عمل‌شده ، ریش‌های بلند و انبوه در کنار پیراهن‌های شاد و رنگارنگ.

او به سبک رپرهای آمریکایی زیورآلات درشت به خودش آویزان می‌کند، با خالکوبی گردن و دور موهای سفیدشده پشت خودروهای کروکی می‌نشیند و درحالی‌که روی گردنبندش نوشته «اوس‌کریم» مخاطبانش را موعظه می‌کند. خلاصه او ملغمه‌ای است از مرام و مسلک ورزش پهلوانی با تیپ هاوایی و سبک زندگی آمریکایی به‌اضافه گرته‌برداری از عرفان‌های شرقی و بعضی اصطلاحات سنتی و مذهبی.

حالا قصه زندگی او چیست و از کجا پیدایش شده؟ سهیل سنگرزاده متولد ۱۳۶۴ در بندرعباس است. سال‌ها پیش ورزش بدنسازی را شروع کرده و حتی دو دوره در مسابقه تلویزیونی مردان آهنین هم شرکت کرده. در آن مسابقات البته خیلی توفیق خاصی کسب نکرده و به رتبه‌ای بهتر از سیزدهم و نوزدهم نرسیده.

در دوره‌ای ساکن تهران بود و مدتی بعد به استان هرمزگان برگشت و در باشگاه‌های بدنسازی مربیگری می‌کرد. خودش وقتی ایران بود، در مصاحبه‌ای گفت به این دلیل دنبال رشته بدنسازی رفته که در دوره نوجوانی خیلی لاغراندام بوده و مورد تمسخر دوستانش قرار می‌گرفته. در دوره اوج فعالیت‌های ورزشی، وزنش تا ۱۴۳ کیلوگرم هم بالا رفت.

آن زمان البته با این شکل و قیافه فعلی نبود و ریش نداشت. ظاهر فعلی او بعضی کاربران را به اشتباه انداخته که در سریال مختارنامه نقش حرمله را بازی می‌کرده، در صورتی که خب اینطور نیست و فقط تصادفا گریم بازیگر این نقش؛ یعنی انوش معظمی شبیه این دوست عزیز بوده. الان به طور دقیق نمی‌توانیم بگوییم ویدئوهای سهیل سنگرزاده از کجا و چطور مورد توجه قرار گرفت و او تبدیل به یک میم اینترنتی شد.

اما بررسی روند افزایش فالوئر او نشان می‌دهد در همین یک هفته اخیر ۷۴۸ هزار و ۹۲۲ نفر به تعداد فالوئرهای سنگرزاده افزوده شده و به رقم ۱٫۳ میلیون نفر رسیده. یک ماه اخیر را هم اگر بررسی کنیم، تعداد فالوئرهای او بیش از یک میلیون و ۱۳۷ هزار نفر رشد داشته؛ یعنی تا همین یک ماه پیش زیر ۲۰۰ هزار نفر او را دنبال می‌کردند.

حالا به طور میانگین ویدئوهای او یک میلیون و ۸۸۶ هزاربار دیده می‌شود و به طور میانگین هر پست او ۳۵۳ هزار لایک را دارد. افزایش آمار جست‌وجوی اسم او در گوگل هم ثابت می‌کند که سهیل سنگرزاده یک پدیده اینترنتی تمام‌عیار است.

کدخبر: ۳۷۴۰۱۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر