کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۵۷۳۷
تاریخ خبر:

پدرخوانده کارداشیان‌ها، فرماندار کالیفرنیا می‌شود؟

روزنامه هفت صبح، رامتین لطیفی | سال‌هاست که ایالت کوچک ورمانت که جمعیتش به یک میلیون نفر هم نمی‌رسد یک جاذبه و شگفتی برای بخش عمده‌ای از آمریکایی‌ها رو کرده است که به واسطه آن، نام این ایالت همیشه بر سر زبان‌هاست؛سناتور برنی سندرز.سندرز با شعار «من یک انسانم و مستحق مقام انسانیتم» و تاکید عملی بر این شعار توانست خیلی از مسائلی که حتی به مخیله خوشبین‌ترین آمریکایی هم خطور نمی‌کرد پرده‌برداری کند.

یکی از این سنت‌شکنی‌های سندرز حمایت از یک زن دموکرات به نام کریستین هالکوییست برای فرمانداری ایالت ورمانت در سال ۲۰۱۸ بود. هالکوییست که با کسب بیش از ۴۰درصد از آرا از دیگر رقیبان خود پیشی گرفت توانست نام خود را به عنوان اولین فرماندار آمریکا که قبل‌تر مرد بوده و اکنون تطبیق جنسیت داده و زن شده است ثبت کند. حالا ممکن است آمریکا دومین فرماندار تراجنسیتی خود را این‌بار در ایالت مشهور و پر سر و صدای کالیفرنیا تجربه کند‌.

تقابل همه جانبه بلوک شرق و غرب از دکترین ترومن تا فروپاشی شوروی سبب شد جنگ سرد به تمامی عرصه‌ها از جمله رقابت‌های ورزشی کشانده شود. آمریکا در المپیک ۱۹۷۲ مدال طلای دو رشته ورزشی بسکتبال و ده‌گانه را که به طور سنتی به این کشور تعلق داشت به شوروی واگذار کرد و شوروی روی کسب این مدال‌ها و به چنگ درآوردشان از دهان آمریکایی‌ها مانور بسیار زیادی داد. از این‌رو رقابت در این دو رشته ورزشی در المپیک ۱۹۷۶ بسیار حساس شد.

در رشته ده‌گانه ورزشکاری به نام بروس جنر توانست مدال طلا را کسب و آبروی آمریکایی‌ها را در این رقابت حیثیتی حفظ کند. مدال طلای بروس جنر به مذاق جرالد فورد، رئیس‌جمهور وقت آمریکا خوش آمد و از این رو فورد او را به مهمانی اختصاصی شام در کاخ سفید دعوت کرد. نام بروس به واسطه آن مدال و ارتباط حسنه‌ای که با رئیس‌جمهور وقت پیدا کرد سر زبان‌ها افتاد و او سعی کرد از این شهرت در عرصه تبلیغات و بازیگری بهره‌‌برداری کند.

البته بروس در این حیطه به وفاق خاصی نرسید و در زندگی شخصی خود هم دو ازدواج ناموفق را تجربه کرد.بروس جنر در سال ۱۹۹۱ برای بار سوم و با کریس کارداشیان ازدواج کرد. کندال و کایلی حاصل این ازدواج هستند و با این ازدواج بروس پدرخوانده چهار فرزند کریس از ازدواج قبلی او، از جمله کیم کارداشیان شد و کریس نیز نام خانوادگی خود را از کارداشیان به جنر تغییر داد. بروس به همراه خانواده جدید خود بیش از پیش مشهور شد و برنامه تلویزیونی آنها بیننده میلیونی پیدا کرد و او به تنهایی و از این طریق ۱۰۰میلیون دلار ثروت اندوخت.

بروس در سال ۲۰۱۵ که شایعه و زمزمه طلاق او و کریس در رسانه‌ها پیچیده بود در یک مصاحبه مفصل و متهورانه اعلام کرد در تمام شش دهه‌ای که از زندگی‌اش می‌گذرد باور داشته که یک زن است و سال‌های متمادی در خلوت خود لباس‌های زنانه و کفش‌های پاشنه بلند می‌پوشیده است. او در ادامه مصاحبه اعلام کرد که حالا دیگر وقت آن رسیده است که جنسیت او با هویتش و آنچه باید باشد مطابقت کند و اعلام کرد که از این پس او با حفظ تمام وظایف پدرانه برای فرزندانش، دیگر یک مرد به نام بروس نیست و قرار است یک زن به نام کیتلین باشد.

کندال و کایلی و فرزندخوانده‌های بروس جنر از تصمیم او برای تطبیق جنسیت و تبدیل شدن او به کیتلین جنر حمایت کردند و او را قهرمان زندگی‌شان نامیدند. کیتلین با نام و جنسیت جدید خود یک حساب توئیتر باز کرد که دنبال‌کنندگان این حساب ظرف ۴ ساعت به یک میلیون نفر رسیدند و کیتلین توانست رکورد جذب مخاطب در توئیتر را که پیش از این در دست باراک اوباما بود بشکند.کیتیلین یک آرزوی دیگر در دل داشت و دلش می‌خواست نامش به عنوان اولین زن ترنس تاریخ سیاست آمریکا ثبت شود.

البته این رکورد به نام کریستین هالکوییست ثبت شد به همین دلیل کیتیلین سعی کرد یک دستاورد دیگر را برای خود ثبت کند و اولین معاون رئیس‌جمهور زن آمریکا شود و از این رو در انتخابات گذشته نامش به عنوان معاون داماد سابقش، کانیه‌ وست که نامزد انتخابات شده بود ثبت شد. اما وست در این انتخابات ناکام ماند تنها ۶۰ هزار رای آورد و از سوی دیگر کامالا هریس با پیروزی تیم دو نفره او و بایدن در این انتخابات اولین زنی نام گرفت که به مقام معاونت رسیده است.

کیتلین قصد دارد این بار به صورت انفرادی بخت خود را بسنجد و اعلام کرده است که برای انتخابات فرمانداری ایالت مهم کالیفرنیا نامزد می‌شود. او در ادامه توضیح داد که «کالیفرنیا بیش از ۵۰سال خانه من بوده است و من معتقدم که کالیفرنیا به یک رهبر فراحزبی نیاز دارد که با صداقت کامل برای مردم کار کند‌.» به نظر هم می‌آید با حمایت اعضای خانواده از کیتلین، او یک نامزد جدی در این رقابت باشد که از بخت بالایی برای پیروزی برخوردار است.

کدخبر: ۳۸۵۷۳۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر