کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۸۰۶۳۷
تاریخ خبر:

پایان کار کشتی فرنگی ایران با ۳ برنز

امیر قاسمی منجزی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی از رسیدن به مدال برنز جهان بازماند، به این ترتیب تیم ملی کشتی فرنگی ایران با ۳ مدال برنز علیرضا نجاتی، محمدعلی گرایی و سعید عبدولی به کار خود در این رقابت‌ها پایان داد.

به گزارش ایسنا، در ادامه رقابت‌های روز پایانی کشتی فرنگی قهرمانی جهان ۲۰۱۹ در نورسلطان پایتخت قزاقستان، امیر قاسمی منجزی نماینده سنگین وزن ایران آخرین فرنگی‌کار ایران در این رقابت‌ها بود که در دیدار رده‌بندی برابر هیکی نابی دارنده مدال نقره المپیک و ۲ طلا، یک نقره و یک برنز جهان از استونی به میدان رفت و در پایان در حالیکه ۵ امتیاز را بخاطر ۲ خطای پا گذاشتن روی پای حریف و سر زدن به صورت حریف از دست داده بود و دو اخطار دریافت کرده بود، برای سومین مرتبه پای خود را بر روی پای حریف گذاشت که داور با دادن اخطار سوم، نماینده ایران را ۳ اخطاره کرد و دست کشتی گیر استونی به نشان فرد پیروز بالا رفت.

منجزی پیش از این در دور نخست ۳ بر یک مقابل دیوید از جمهوری چک به برتری رسید و در دومین مبارزه نیز برابر سرگئی سیمینوف قهرمان ۲۰۱۸ جهان و دارنده مدال برنز المپیک از روسیه به روی تشک رفت و در پایان در حالیکه ۴ بر صفر از حریف عنوان‌دار خود عقب بود در سه دقیقه دوم با حمله‌های مداوم حریف خود را از نفس انداخت و در نهایت به برتری ۶ بر ۴ رسید و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله نیز مامین‌جان عبدالله‌یف ازبک را ۳ بریک برد و ضمن صعود به نیمه نهایی، سهمیه حضوردر المپیک ۲۰۲۰ توکیو را بدست آورد اما در دیدار نیمه نهایی به مصاف اسکار پینو هندز از کوبا رفت و در پایان با نتیجه ۶ بر ۲ شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند.

علیرضا نجاتی در ۶۰ و محمدعلی گرایی در ۷۷ کیلوگرم، ۲ نماینده ایران در روز پایانی این رقابت ها بودند که موفق به کسب مدال برنز جهان شدند. پیش از این سعید عبدولی نیز در وزن ۸۲ کیلوگرم به مدال برنز رسیده بود.

به این ترتیب در پایان رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان ۲۰۱۹ در قزاقستان، تیم ملی کشتی فرنگی ایران توسط علیرضا نجاتی در ۶۰، محمدعلی گرایی در ۷۷ و سعید عبدولی در ۸۲ کیلوگرم به ۳ مدال برنز رسید. میثم دلخانی در ۶۳ و امیر قاسمی منجزی در ۱۳۰ کیلوگرم پنجم شدند اما پویا ناصرپور در ۵۵، حامد تاب در ۶۷، امین کاویانی‌نژاد در ۷۲، رامین طاهری در ۸۷ و محمدهادی ساروی در وزن ۹۷ کیلوگرم نیز ۵ نماینده دیگر ایران در این رقابت‌ها بودند که با شکست مقابل رقبایشان از دور رقابت‌ها کنار رفتند.

تیم ملی کشتی فرنگی روسیه عنوان قهرمانی زودهنگام این رقابت‌ها را از آن خود کرده است. کشتی فرنگی ایران همانند سه دوره گذشته مسابقات جهانی هیچ فینالیستی نداشت. آخرین بار قاسم رضایی در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۵ لاس وگاس موفق شده بود راهی دیدار فینال شود.

کدخبر: ۲۸۰۶۳۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر