کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۳۴۵۷۰
تاریخ خبر:

پایان کابوس‌وار مرتضی تبریزی ‌در استقلال

روزنامه هفت صبح، نادر نامدار | مرتضی تبریزی روز چهارشنبه در بازی تدارکاتی استقلال مقابل رایکا مصدوم شد و روز پنجشنبه پزشک استقلال از مصدومیت او از ناحیه رباط صلیبی قدامی خبر داد تا فصل برای مهاجم همدانی استقلال به پایان برسد. به این ترتیب دوران تلخ تبریزی در استقلال به بدترین شکل ممکن ادامه یافت و حتی ممکن است داستان او و استقلال در همین نقطه به پایان رسیده باشد. مهم‌ترین اتفاقات دوران حضور او در استقلال را مرور می‌کنیم.

*** شروع رویایی
تبریزی از هفته سوم لیگ هجدهم و با حرف و حدیث‌های‌ زیادی به استقلال پیوست. او در ابتدای فصل عضو ذوب‌آهن بود و قبل از بازی‌های هفته سوم به استقلال پیوست. گفته می‌شود استقلال برای جذب او مبلغی بیش از سه و نیم میلیارد تومان هزینه کرده بود. صرف این مبلغ و البته شایعه دخالت وزیر ورزش در راضی شدن ذوب‌آهن به فروش تبریزی به استقلال باعث شد تا این انتقال در فضای مجازی با هجمه‌های زیادی مواجه شود.

کم نبودند کسانی که معتقد بودند تبریزی ارزش این همه جنجال و حرف و حدیث را نداشت اما او در اولین بازی خود برای استقلال در برابر تراکتورسازی، پس از فقط ۲۸ دقیقه گلزنی کرد تا هواداران استقلال به آینده تیم‌شان با او امیدوار شوند. او گل دوم استقلال را به تراکتورسازی زد و به تیمش در پیروزی ۳برصفر مقابل تیم حریف کمک کرد.

*** همین یک گل در یک نیم‌فصل!
شروع رویایی تبریزی با استقلال شاید فقط یک جرقه بود. او بعد از گلی که در اولین بازی‌اش برای این تیم زد، تا پایان نیم‌فصل دیگر موفق به گلزنی نشد! این در حالی بود که او در بیشتر بازی‌ها از ابتدا در ترکیب اصلی قرار می‌گرفت اما خبری از گلزنی نبود. در بعضی از بازی‌ها هم فرصت‌های مسلم گلزنی را به راحتی از دست می‌داد و همین روند به آغاز دوران نیمکت‌نشینی او در استقلال منجر شد. این اتفاق البته ناراحتی او را هم به دنبال داشت اما واقعیت این بود که عملکرد او در استقلال زیاد جای دفاع نداشت و هواداران هم خیلی زود از او ناامید شده بودند. در نهایت او نیم‌فصل اول را با همان تک گل مقابل تراکتورسازی به پایان برد.

*** یک سوپرگل در حضور رقیبان
استقلال که در نیم‌فصل اول از ضعف خط حمله خود رنج برده بود، در نقل و انتقالات نیم‌فصل، گادوین منشا و ایسما را جذب کرد تا تبریزی خطر را احساس کند‌ اما در همان بازی اول نیم‌فصل دوم اتفاق جالبی رخ داد. تبریزی در مقابل پیکان یک سوپرگل برای استقلال زد تا از خودش اعاده حیثیت کند اما شادی گل معنادار او زیاد به مذاق هواداران استقلال خوش نیامد.

آنها معتقد بودند مهاجمی که با آن رقم نجومی به این تیم پیوسته نباید با زدن دو گل برای آنها خط و نشان بکشد. اتفاق جالب‌تر در نیمه دوم این بازی رخ داد. جایی که ایسما به جای تبریزی به زمین رفت و دو دقیقه بعد گلزنی کرد. منشا هم یک پاس گل داد تا تبریزی متوجه شود که جایگاهش در استقلال به شدت به خطر افتاده است.

*** گل پنالتی و شادی جنجالی
تبریزی در ادامه بیشتر وقتش را در استقلال روی نیمکت گذراند و بازی‌های منشا و ایسما را تماشا کرد اما در بازی مقابل نساجی در هفته بیست و دوم دوباره به ترکیب اصلی برگشت. در اواخر نیمه اول یک پنالتی برای استقلال گرفت و خودش آن را تبدیل به گل کرد و استقلال با همین گل پیروز شد‌ اما شادی عجیب و غریب او پس از این گل به شکلی بود که انگار یک سوپرگل در دربی به ثمر رسانده است. کاملا مشخص بود که او در استقلال تحت فشار است و شادی‌های بعد از گلش واکنشی به همین فشارهای روحی است.

*** کابوس دربی و سایپا
دو نمایش فاجعه‌بار از تبریزی در مقابل پرسپولیس و سایپا رابطه او با هواداران را به شدت تیره و تار کرد. او در دربی به عنوان یار تعویضی به زمین رفت و در اواخر بازی یک فرصت ایده‌آل گلزنی را از دست داد تا استقلال مغلوب پرسپولیس شود‌ اما بازی بعد با سایپا از دربی هم عجیب‌تر بود. تبریزی در این بازی حداقل سه فرصت گلزنی را از نزدیک‌ترین فاصله‌ها از دست داد و عامل اصلی توقف تیمش مقابل سایپا لقب گرفت و در چهار بازی بعدی هم جایی در ترکیب اصلی نداشت.

*** دو گل در سه بازی آخر
بهترین روزهای تبریزی در استقلال به سه هفته آخر لیگ هجدهم مربوط می‌شود، جایی که شفر اخراج و مجیدی جایگزین او شده بود. او مقابل استقلال خوزستان سقوط کرده، یکی از چهار گل استقلال را زد و باز هم خبری از شادی گل نبود. در بازی آخر مقابل تیم قعر جدولی سپیدرود هم زننده یکی از دو گل استقلال بود.

*** هیس نشان دادن به هواداران
در همان روزها استقلال درگیر بازی‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا هم بود. در بازی مقابل العین در امارات که با پیروزی ۲بریک استقلال همراه بود، او گل دوم استقلال را زد و بلافاصله انگشتش را روی بینی‌اش گذاشت و هیس نشان داد. خودش البته مدعی بود که به هواداران حریف هیس نشان داده اما کمتر کسی حرف او را باور کرد و می‌شد فهمید که او این هیس را به منتقدانش و احتمالا هواداران استقلال نشان داده است.

*** لگد به کلمن!
در لیگ نوزدهم هم وضعیت تبریزی تغییری نکرد. او فصل را با حضور در ترکیب اصلی شروع کرد اما باز هم خبری از گلزنی نبود. تبریزی در بازی هفته پنجم استقلال مقابل ذوب‌آهن در اصفهان هم فیکس بود اما موفق به گلزنی نشد و در دقیقه ۸۱ تعویض شد. ساعاتی بعد هم تصاویری از او در حال لگد زدن به کلمن آب مقابل نیمکت منتشر شد تا اینطور به نظر برسد که او از تعویضش ناراحت شده است اما کادر فنی استقلال مدعی شدند که او از نمایش بد خودش عصبانی بود.

*** پنالتی و گریه
یکی، دو هفته بعد اتفاق بدتری رخ داد. او در بازی جام حذفی مقابل گل‌ریحان البرز حضور داشت و در حالی که به شدت نیاز به زدن یک گل داشت تا شاید از فشار روحی و روانی خارج شود اما دروازه‌بان حریف پنالتی او را مهار کرد، آن هم در شرایطی که بازی مساوی بود و ممکن بود خراب شدن این پنالتی به قیمت حذف استقلال از جام حذفی تمام شود. در نهایت استقلال برنده آن بازی شد اما تبریزی که دقایقی بعد از خراب کردن پنالتی تعویض شده بود روی نیمکت از شدت ناراحتی گریه کرد و همبازیانش به سختی توانستند او را آرام کنند.

*** و سرانجام رباط لعنتی!
در نهایت در روزهایی که لیگ تعطیل بود و تبریزی مطابق معمول، فقط در بازی‌های دوستانه گل می‌زد، در بازی مقابل رایکا دچار مصدومیت از ناحیه رباط صلیبی شد و ادامه فصل را از دست داد. به این ترتیب حضور دو ساله او در استقلال با انجام ۴۱ بازی، زدن هفت گل و دادن یک پاس گل به پایان رسید. مدیرعامل استقلال البته در پیامی اینستاگرامی به او اطمینان داده که باشگاه منتظر بهبود اوست اما بعید نیست که تبریزی در فصل آینده جایی در استقلال نداشته باشد.

کدخبر: ۳۳۴۵۷۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر