کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۷۳۸۹۱
تاریخ خبر:

پایان هیجان‌انگیز و طولانی عصر جدید

روزنامه هفت صبح، مرجان فاطمی | اطلاعات تکمیلی و جدید درباره وضعیت مسابقه «عصرجدید»؛ ازچگونگی مراسم فینال و اعلام نتایج و پشت صحنه‌های باقی‌مانده گرفته تا داوران فصل بعد .

فینال مسابقه «عصرجدید» دوشنبه ۲۸ مرداد و همزمان با شب عید غدیر روی آنتن می‌رود. سه روز بعد، در شب میلاد امام موسی کاظم (ع)، برگزیده نهایی این مسابقه از میان آرای مردمی مشخص می‌شود و فصل اول مسابقه عملا به پایان می‌رسد. تا قبل از پایان فصل اول، تکلیف فصل دوم «عصرجدید» مشخص می‌شود و احتمالا مخاطبان می‌توانند داوران فصل بعدی برنامه را بشناسند. مشروح این گزارش را درباره جزئیات مراسم فینال، اعلام نتایج و تغییر و تحول داوران در فصل بعدی مسابقه بخوانید.

*** یک فینال سه ساعته
همانطور که می‌دانید و در صفحه اینستاگرام برنامه «عصرجدید» هم به طور مداوم اعلام می‌شود، فینال این مسابقه، دوشنبه ۲۸ مرداد و مصادف با شب عید غدیر برگزار می‌شود و هر پنج فینالیست نهایی در یک شب، اجراهایشان را به نمایش می‌گذارند. فینال «عصرجدید»، یکی از طولانی‌ترین قسمت‌های این مسابقه خواهد بود و حدودا سه ساعت طول می‌کشد. هر فینالیست، پنج دقیقه فرصت دارد روی سن قرار بگیرد و برای آخرین بار مقابل چشم داوران و مخاطبان برنامه‌اش را اجرا کند.

*** طولانی‌ترین مراسم اعلام نتایج
سه روز بعد از پخش مراسم فینال مسابقه «عصرجدید»، پنجشنبه ۳۱ مرداد، همزمان با شب ولادت امام موسی کاظم(ع)، مراسم اعلام نتایج نهایی به صورت زنده برگزار می‌شود و همه برگزیده اصلی این مسابقه را می‌شناسند. این ویژه‌برنامه طوری تدارک دیده شده است که مخاطبان می‌توانند تا لحظه اعلام نتایج، به فینالیست‌های برگزیده خودشان رای دهند و بنابراین این امکان وجود دارد که تا لحظه پایانی، آرا تغییر کند. اصلا به همین دلیل هم هست که قرار است اعلام نتایج به صورت زنده برگزار ‌شود.

قبل از مراسم اعلام نتایج، چند نفر از برگزیدگان مراحل قبل که فرصت حضور در فینال را نداشتند روی سن می‌آیند و برنامه اجرا می‌کنند. علاوه بر این، آنطور که شنیده می‌شود، برنامه در قسمت پایانی یا همان قسمت اعلام نتایج، چند مهمان ویژه هم دارد. هنوز اسامی مهمان‌ها مشخص نشده اما طبق شنیده‌ها مهمان‌ها از میان سلبریتی‌ها هستند. ویژه‌برنامه اعلام نتایج «عصرجدید»، طولانی‌ترین قسمت این مسابقه است و احتمالا چهار ساعت طول می‌کشد.

*** محتوای مستندهای باقی‌مانده
در ۹ روز باقی مانده تا مراسم فینال، چهار پشت صحنه دیگر روی آنتن می‌رود. هفته گذشته دو مستند پشت صحنه از زندگی و فعالیت‌های دو نفر از فینالیست‌ها یعنی پارسا خائف و محمد زارع روی آنتن رفت و حالا قرار است سه تا از این مستندها هم به مرور فعالیت‌ها و تمرین‌ها و گزارش‌های مردمی و مصاحبه با داوران درباره سه فینالیست دیگر یعنی فاطمه عبادی، سعید فتحی روشن و گروه دختران نینجا اختصاص پیدا کند.

آخرین مستند پشت صحنه که احتمالا در روز ۲۷ مرداد، یعنی یک شب قبل از پخش مراسم فینال روی آنتن می‌رود، به ارزیابی کلی مسابقه اختصاص خواهد داشت. داوران و دست‌اندرکاران مسابقه، درباره نقاط قوت و ضعف آن صحبت خواهند کرد و پیشنهادهایی درباره فصل‌های بعدی ارائه می‌کنند. به احتمال زیاد در همین قسمت، اطلاعاتی درباره فصل بعد «عصرجدید» هم در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.

*** مشخص شدن داوران فصل بعد
تا پیش از این، درباره اینکه آیا داوران در فصل‌های بعدی «عصرجدید» تغییر می‌کنند یا مسابقه کماکان با داوری رویا نونهالی، آریا عظیمی‌نژاد، بشیر حسینی و امین حیایی ادامه پیدا خواهد کرد، صحبتی به میان نیامده بود. در آخرین مستند پشت صحنه‌، تکلیف این ماجرا هم روشن خواهد شد. داوران، بعد از ارزیابی فصل اول، از این مسابقه خداحافظی می‌کنند و اعلام می‌شود که در فصل بعد، داوران جدیدی روی صندلی‌های عصرجدید می‌نشینند.

هر کدام از داورها، بعد از ارزیابی مسابقه، رو به دوربین، نام چند نفر را به عنوان گزینه‌های داوری در فصل بعد پیشنهاد می‌دهند و درباره دلایل پیشنهادهایشان صحبت می‌کنند. در این قسمت، مخاطبان فقط پیشنهادها را می‌شنوند و می‌توانند حدودا عیار داوران فصل بعدی را حدس بزنند اما اصلا حرفی از اینکه داوران قطعی فصل دوم چه کسانی هستند به میان نمی‌آید. به احتمال زیاد داوران از میان همین گزینه‌های پیشنهادی خواهند بود. هنوز و تا این لحظه، زمان دقیقی برای پخش فصل دوم «عصرجدید» اعلام نشده است.

اما شنیده می‌شود که عوامل این مسابقه بعد از پایان فینال، وارد مقدمات فصل بعدی می‌شوند و مراحل اولیه تولید فصل جدید را پیش می‌برند. البته این احتمال هم وجود دارد که پنجشنبه شب، در پایان مراسم اعلام نتایج، احسان علیخانی، زمان دقیقی را برای شروع فصل جدید اعلام کند.

کدخبر: ۲۷۳۸۹۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر