کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۱۷۱۳
تاریخ خبر:

پایان ماجراجویی موتور‌سوارهای صورتی اسنپ‌فود

روزنامه هفت صبح | از روز شنبه موتورهای صورتی اسنپ‌فود در اعتصاب و اعتراض خاموش به سر می‌بردند. آنها بعد از چهار روز دست آخر روز گذشته در کانال تلگرامی خود خبر افزایش کرایه پایه را منتشر کردند؛ خبری که درواقع یکی از اهداف آنها از این اعتصاب بود و برای‌شان یک دستاورد حساب می‌آید. اگرچه هنوز شرکت اسنپ‌فود این خبر را تایید نکرده .

اما آنها می‌گویند ‌ کرایه سفارش‌ها با مسافت تا ۲.۵ و ۲.۵ الی ۳.۵ کیلومتر هزار تومان نسبت به سال گذشته افزایش داده شده است. البته بر اساس زمزمه‌های انتشاریافته، قیمت سفارش‌هایی که آنها به ۳.۵ تا ۴.۵ کیلومتر دورتر می‌فرستند، بدون تغییر باقی مانده است.

روز دوشنبه در صفحه سوم روزنامه هفت‌صبح گزارشی درباره دلیل اعتصاب آنها کار کردیم و توضیح دادیم که علت اعتراض این موتورهای صورتی در شهر تهران چه بود. آنها از شنبه دست از کار کشیدند و دو خواسته داشتند که اولا کرایه پایه‌شان به بالای ۱۰هزار تومان برسد و دوما دیگر سفارش‎های اپلیکیشن اسنپ‌فود به اسنپ‌باکس و ماشین اکو ارسال نشود.

قیمت پایه جابه‌جا کردن غذا برای‌شان تا امروز حداقل هشت هزار تومان در می‌آمد و در تمام سال‌های فعالیت این شرکت فقط دو بار افزایش قیمت داده شده بود. راننده‌ها همچنین می‌گویند کف کرایه‌های اسنپ‌باکس، هزار تومان بیشتر از موتورهای اسنپ‌فود و حداقل کرایه اسنپ ماشین هم ۱۳ هزار تومان است. استدلال‌شان این است که اسنپ فود به خاطر چند درصد کمیسیونی که از اکسپرس دریافت می‌کند، می‌خواهد سود بیشتری از جابه‌جایی غذا، وسایل سوپرمارکت و میوه ببرد.

*** روابط‌ عمومی اسنپ‌فود: درآمد پیک‌ها بین ۶ تا ۱۲ میلیون تومان است
روز گذشته روابط عمومی این شرکت در پاسخ به برخی از سوال‌های هفت‌صبح توضیح داد: «در ماه‌های اخیر و با محدودیت‌های کرونایی، تعداد سفارش‌های اسنپ‌فود در ساعات اوج سفارش از ظرفیت تحویل اکسپرس فراتر رفته است.

پیک‌های اسنپ باکس به واقع همکار و کمک پیک‌های اکسپرس برای تحویل سفارش‌ها محسوب می‌شوند و حضور آنها به منزله کاهش درآمد یا کاهش سفرهای پیک اکسپرس نیست.» روابط عمومی اسنپ‌فود در سوال دیگری جواب می‌دهد: «ماهانه بیش از دو میلیون سفر موفق با پیک‌های اکسپرس انجام و در چنین ابعادی بروز مشکلات صنفی گاهی اجتناب‌ناپذیر می‌شود.

خواسته پیک‌های اکسپرس اسنپ‌فود شامل طیفی از مسائل صنفی است و اختلاف‌ نظرها در زمینه مسائل پرداختی یکی از دغدغه‌های آنهاست.» این شرکت می‌گوید این بار اولی نیست که آنها به اختلاف نظر خورده‌اند. پیش از این موتورهای باربری اسنپ در اعتراض به قیمت‌ها دست از کار کشیده بودند. آنها همچنین درباره درآمد موتورهای اکسپرس توضیح می‌دهد: «در حال حاضر، میانگین درآمد ماهانه پیک‌های اکسپرس بسته به میزان فعالیت‌شان بین ۶ تا ۱۲ میلیون تومان است.»

کدخبر: ۳۶۱۷۱۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر