کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۸۷۰۰
تاریخ خبر:

پایان دوران سلطان کف‌‌گرگی و حاشیه در استقلال‌

روزنامه هفت صبح | محمد دانشگر برای چندمین بار در طول دوران حضورش در استقلال توسط سرمربی تیم در اختیار باشگاه قرار گرفته و این بار جدی‌تر از همیشه شایعه کنار گذاشته شدن و اخراج او از باشگاه شنیده می‌شود. او علاوه بر این، بارها در داخل و خارج از زمین هم حاشیه‌ها و جنجال‌های ریز و درشتی ایجاد کرده که تعداد آنها اصلا غیرطبیعی نیست و انگار هرگز قرار نیست رفتارش را عوض کند. در این مطلب مهم‌ترین جنجال‌های دانشگر در استقلال را مرور می‌کنیم.

*** کف‌گرگی به حامد لک
این بدون شک یکی از مهم‌ترین و به یادماندنی‌ترین لحظاتی است که دانشگر در استقلال خلق کرده ‌. بیش از یک سال پیش و زمانی که حامد لک در ماشین‌سازی بازی می‌کرد، تقابل این تیم با استقلال در ورزشگاه آزادی جنجالی از آب درآمد. ماشین‌سازی از استقلال جلو افتاده بود و حامد لک طبق معمول با هر برخورد و واکنشی و حتی گاهی بدون کوچک‌ترین برخوردی، به زمین می‌افتاد و وقت تلف می‌کرد.

در یکی از این صحنه‌ها لک پس از یک نبرد هوایی با دیاباته روی زمین افتاد و محمد دانشگر به سمت او رفت و از او خواست تا وقت را تلف نکند. مشخص نشد دقیقا چه دیالوگی بین آنها برقرار شد که ناگهان دانشگر با یک کف‌گرگی به صورت لک، به او حمله کرد! این درگیری با دخالت سایر بازیکنان خیلی زود تمام شد و هر دو بازیکن از داور اخطار گرفتند اما تصاویری که از این برخورد توسط دوربین‌ها شکار شد تا مدت‌ها در نشریات و فضای مجازی منتشر می‌شد و شوخی‌های زیادی هم با آن انجام شد.

*** کف‌گرگی این بار به دروازه‌بان الریان
در بازی پلی‌‎آف لیگ قهرمانان آسیای فصل گذشته بین استقلال و الریان، نماینده کشورمان ۵برصفر پیروز شد. در دقیقه ۸۰ بازی و در حالی که استقلال ۳برصفر جلو بود، یک ارسال از میلیچ را دروازه‌بان الریان مهار کرد و برخورد کوچکی هم با ارسلان مطهری داشت و به او اعتراض کرد. محمد دانشگر هم برای دفاع از مطهری وارد درگیری شد و یک کف‌گرگی به صورت دروازه‌بان الریان زد که با واکنش تند سایر بازیکنان حریف روبه‌رو شد. درگیری داشت شدت پیدا می‌‎کرد و تقریبا مطمئن بودیم که دانشگر اخراج خواهد شد اما در نهایت داور بازی به او فقط یک کارت زرد داد. دانشگر، اخراج نشدن در این صحنه را مدیون شلوغ بودن صحنه و البته دخالت دیاباته بود که او را از صحنه درگیری دور کرد.

*** بازی با سایپا و قشون‌کشی برای اخراج نشدن دانشگر
چند هفته پیش و در بازی استقلال و سایپا، محمد دانشگر یک بار دیگر به شکلی عجیب از اخراج شدن توسط داور نجات پیدا کرد. درست پس از سوت پایان نیمه اول، محمد دانشگر با بازیکن حریف درگیری لفظی پیدا کرد و یک کارت زرد گرفت. او پس از گرفتن کارت زرد، به داور هم اعتراض شدیدی کرد و همین باعث شد تا داور با سوت او را به سمت خودش فرابخواند و دوباره دست در جیب کند.

به نظر می‌رسید دانشگر با گرفتن کارت زرد دوم اخراج خواهد شد و استقلال را ۱۰ نفره خواهد کرد اما هجوم سایر بازیکنان این تیم و نیمکت‌نشینان، اعم از ذخیره‌ها، کادر فنی، سرپرست و … به سمت داور باعث شد تا او تحت فشار قرار بگیرد و از دادن کارت زرد دوم به دانشگر منصرف شود. این در حالی است که به نظر می‌رسید او کاملا مستحق اخراج در این صحنه بود.

*** ۵ اخراج از تیم در ۳ فصل!
دانشگر نخستین بار در زمان اولین حضور فرهاد مجیدی از استقلال کنار گذاشته شد. پس از آنکه هفت محبوب آبی‌ها به جای وینفرد شفر سکان هدایت استقلال را در دست گرفت، در هفته پایانی لیگ هجدهم و دیدار مقابل سپیدرود، مجیدی نام دانشگر را به دلیل حضور دیرهنگام در اردوی تیم خط زد و او را از جمع آبی‌پوشان کنار گذاشت.

دومین بار و در زمان حضور استراماچونی، پس از اینکه دانشگر در یک دیدار درون تیمی دچار ناراحتی شده بود، توسط سرمربی ایتالیایی از تیم کنار گذاشته شد و بازی‌های مقابل نساجی و سپاهان را از دست داد. با حضور دوباره فرهاد مجیدی، دانشگر دو مرتبه دیگر از استقلال کنار گذاشته شد.

نخستین بار پس از دیدار مقابل پیکان در دور برگشت لیگ گذشته و انتشار استوری جنجالی این مدافع و خطاب دادن عده‌ای با لفظ اهالی کوفه، سرمربی آبی‌پوشان دانشگر را از لیست تیمش کنار گذاشت که پس از عذرخواهی این بازیکن، او دوباره به تمرینات بازگشت. آخرین‌بار محمد دانشگر به دلیل اتفاقات جنجالی در فرودگاه مهرآباد و درگیری با هواداران پس از شکست در جام حذفی از سوی مدیریت باشگاه اخراج شده بود و با تصمیم فرهاد مجیدی، حالا دانشگر برای پنجمین‌بار در طول سه فصل از لیست استقلال کنار رفته است!

دلیل آخرین کنار گذاشته شدن او از لیست، درگیری لفظی با فرشید اسماعیلی در طول بازی با پیکان در جام حذفی و درگیری با هواداران پس از این بازی است. پس از پایان این بازی و هنگامی که بازیکنان قصد ترک ورزشگاه را داشتند، یکی از افراد حاضر در بیرون ورزشگاه قصد داشت که با محمد دانشگر بازیکن استقلال عکس بگیرد که بازیکن استقلال در این باره امتناع کرد و این موضوع باعث اعتراض و عصبانیت آن فرد شد و در ادامه دو نفر به درگیری لفظی پرداختند.

اگرچه دانشگر و اسماعیلی در اینستاگرام از هم دلجویی کردند اما به نظر می‌رسد این بار احتمال کنار گذاشته شدن دانشگر از استقلال برای همیشه، بیشتر از دفعات قبل است. او بازی بعدی استقلال در لیگ برتر را به دلیل چهار اخطاره بودن از دست داده و در بازی با پیکان هم یک کارت زرد از داور گرفت!

*** شروع بد و پایان تلخ؟
به جز حواشی تمام‌نشدنی، دانشگر از لحاظ فنی هم روزهای پرفراز و نشیبی را در استقلال پشت سر گذاشته است. یکی از بدترین نمایش‌های او در استقلال به بازی با السد در تهران برمی‌گردد. جایی که به عنوان بازیکن تعویضی به زمین آمد و در حالی که بازی یک - یک مساوی دنبال می‌شد، روی یک ضدحمله، به راحتی با یک سرتوپ از سوی بغداد بونجاح، نقش بر زمین شد و از سر راه او کنار رفت و گل دوم السد به ثمر رسید.

دانشگر روی همین گل آفساید را هم پر کرده بود و مقصر اصلی به ثمر رسیدن این گل بود. این بازی ۳بریک به سود السد تمام شد و نمایش دانشگر در این بازی با انتقادات زیاد هواداران استقلال روبه‌رو شد. او البته روزهای خوبی هم در استقلال داشت. مثل گلزنی در دربی جام حذفی که استقلال را در دقیقه ۹۲ از شکست مقابل پرسپولیس نجات داد و در نهایت تیم مجیدی با پیروزی در ضربات پنالتی به فینال جام حذفی رسید. دانشگر گل‌‎های زیادی هم برای استقلال به ثمر رسانده اما در مجموع دوران حضور او دراستقلال را نمی‌توان موفق دانست و به نظر می‌رسد حاشیه‌ها، جنجال‌ها و البته اشتباهات گاه به گاهش، بیشتر از گلزنی‌هایش در ذهن هواداران استقلال مانده است.

کدخبر: ۳۷۸۷۰۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر