کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۹۳۴۰
تاریخ خبر:

پایان تساوی‌های پرسپولیس و تبریز خوش‌یمن برای دیاباته

روزنامه هفت صبح، نادر نامدار | ترکیب اولیه استقلال مثل بازی با پرسپولیس هجومی بود و البته با حضور داریوش شجاعیان هجومی‌تر و خلاق‌تر هم به نظر می‌رسید. رشید مظاهری، محمدحسین مرادمند، محمد دانشگر، محمد نادری، وریا غفوری، مهدی مهدی‌پور، مسعود ریگی، داریوش شجاعیان، شیخ دیاباته، مهدی قایدی و ارسلان مطهری ۱۱ بازیکن اصلی استقلال بودند.

عارف غلامی بعد از نمایش ضعیف در دربی نیمکت‌نشین شده بود و رضاوند هم به دلیل مصدومیت این بازی را از دست داده بود. در سمت دیگر ترکیب تراکتور شگفتی‌های بیشتری داشت. محمدرضا اخباری، میثم تیموری، وفا هخامنش، هادی محمدی، میلاد فخرالدینی، اکبر ایمانی، حمید بوحمدان، سعید مهری، مهدی تیکدری، مسعود شجاعی و محمد عباس‌زاده بازیکنانی بودند که با تشخیص مسعود شجاعی در ترکیب تراکتور قرار گرفته و احسان حاج‌صفی و اشکان دژاگه روی نیمکت نشسته بودند.
شجاعی استقلال و شیخ را راه انداخت!

استقلال بازی را هجومی‌تر شروع کرد و جهت وزش باد هم باعث شده بود تا بازی بیشتر در زمین تراکتور جریان داشته باشد. شاگردان محمود فکری تا اواخر نیمه اول یکی دو فرصت گلزنی خوب به دست آوردند و حتی داور در یک صحنه مشکوک می‌توانست یک خطای هند پنالتی به سود این تیم اعلام کند که از آن گذشت.

در حالی که نیمه اول رو به پایان بود، مسعود شجاعی، سرمربی و کاپیتان تراکتور با یک اشتباه مرگبار استقلال را به گل رساند. او در یک‌سوم دفاعی تیمش، با یک پاس رو به عقب اشتباه، شیخ دیاباته را صاحب توپ کرد و مهاجم مالیایی استقلال بعد از یک دریبل زیدانی و یک مکث، با یک بغل پای محکم، توپ را از میان پاهای مدافع و سپس دروازه‌بان تراکتور عبور داد و اولین گل فصل خود را به ثمر رساند. نیمه اول با همین نتیجه به پایان رسید.

*** دفاع تراکتور، مثل دفاع استقلال در دربی!
دیروز اشتباهات تراکتوری‌ها در خط دفاع، بازی ضعیف مدافعان استقلال در دربی را تداعی کرد. دفع اشتباه مدافع تراکتور در دقیقه ۶۰، توپ را به ارسلان مطهری رساند و او با یک ضربه سر خوب، یک پاس تودر عالی به قایدی داد و قایدی هم پس از چند متر پیشروی، با یک بغل پای نرم گل دوم استقلال را به ثمر رساند. پنج دقیقه بعد، دفع توپ مدافعان تراکتور در میانه میدان به شجاعیان رسید و او در کمال تعجب چندین بازیکن تراکتور را جا گذاشت و با یک پاس به قایدی، مهاجمان تیمش را با مدافع تراکتور سه به تک کرد! پاس زمینی و عرضی قایدی را هم دیاباته پس از کنترل، با یک ضربه چیپ، به تور دروازه تراکتور دوخت!

*** تعویض‌های موثر اما دیرهنگام
بعد از گل دوم استقلال، حاج صفی و پس از گل سوم این تیم، دژاگه به زمین آمدند و جریان بازی کاملا به سود تراکتور تغییر کرد. در دقیقه ۸۰ مسعود شجاعی با یک پاس تودر عباس‌زاده را با مظاهری تک‌به‌تک کرد و او گل اول و آخر تیمش را به ثمر رساند. به نظر می‌رسید اگر دژاگه و حاج‌صفی از ابتدا بازی می‌کردند، نتیجه بازی می‌توانست چیز دیگری باشد. هر چه بود، استقلال با نمایش خوب مهاجمانش و البته ترکیب اشتباه شجاعی، پیروز شد و به صدر جدول بازگشت.

*** سه امتیاز با چنگ و دندان
یحیی گل‌محمدی تیمش را با ترکیب حامد لک، سیدجلال‌حسینی، محمد‌حسین کنعانی‌زادگان، سعید آقایی، سیامک نعمتی، احمد نوراللهی، کمال‌ کامیابی‌نیا، میلاد سرلک، احسان پهلوان، وحید امیری و مهدی عبدی به مصاف فولاد خوزستان فرستاد.

دقیقا همان ترکیبی که در برابر استقلال به میدان رفته بود. جواد نکونام هم تیمش را با محسن فروزان، سیدمهران موسوی، موسی کولیبالی، صالح حردانی، عارف آغاسی، محمد آبشک، محمد میری، آیاندا پاتوسی، فرشاد احمدزاده، محمدرضا عباسی و لوسیانو پریرا راهی مقابله با پرسپولیس کرد. ترکیبی که در خط هافبک و حمله به شدت ترسناک به نظر می‌رسید.

*** فروزان همچنان ناکام مقابل پرسپولیس
محسن فروزان، دروازه‌بان فولاد خوزستان که در این فصل با امیدواری بزرگی در جمع شاگردان جواد نکونام حاضر شده است، با انگیزه بالایی برابر پرسپولیس حاضر شد و امیدوار بود به تیمش برای دستیابی به امتیاز در استادیوم آزادی کمک کند.

فروزان که سابقه تقابل با پرسپولیس با پیراهن تیم‌های تراکتور، گسترش فولاد، راه‌آهن، سیاه جامگان و پارس جنوبی را نیز در کارنامه دارد، باز هم نتوانست برابر حریف، به‌رغم انگیزه‌ای که داشت و بارها با کری‌های خود آن را به نمایش گذاشته، به موفقیت دست یابد و با گل دقیقه ۲۹ عبدی، یک کلین‌شیت طلایی از دست او خارج شد.

*** لک، خوش‌شانس‌تر از فروزان
در دقیقه ۲۷ بازی پرسپولیس و فولاد تیم مهمان صاحب ضربه کرنر شد تا خطرناک‌ترین موقعیت بازی خلق شود. این ارسال روی سر موسی کولیبالی نشست و ضربه سر او به تیرک دروازه خورد تا دروازه پرسپولیس تا آستانه فرو ریختن پیش برود. در ادامه نیز فولادی‌ها یک ضربه زدند که به بیرون رفت تا حامد لک در اوج خوش‌شانسی همچنان کلین‌شیت خود را حفظ کند. نکته جالب اینکه دقیقا دو دقیقه بعد از این ضربه که به تیرک دروازه خورد، پرسپولیس با ضربه عبدی دروازه فولاد را گشود تا تیم نکونام بازنده بازی تا پایان نیمه نخست باشد.

*** پنالتی مضحک
در دقیقه ۶۰ بازی، زاهدی‌فرد یک تصمیم جنجالی گرفت. ارسال کوتاه پاتوسی در داخل محوطه جریمه در شرایطی به کنعانی‌زادگان اصابت کرد که زاهدی‌فرد، در تصمیمی بحث‌برانگیز در این صحنه به سود فولاد پنالتی گرفت و اعتقاد به خطای هند مدافع پرسپولیس داشت. تصمیم او آنقدر عجیب بود که حتی خود فولادی‌ها هم باور نمی‌کردند به سود آنها پنالتی اعلام شده باشد. با وجود اعتراض‌های شدید پرسپولیسی‌ها، داور از تصمیم خود برنگشت و پریرا این پنالتی را تبدیل به گل مساوی فولاد کرد.

*** احمد بالاخره گل زد
در دقیقه ۷۷ امید عالیشاه در بدو ورود به زمین پشت ضربه ایستگاهی ایستاد که ارسال او و دفع ناقص مدافع فولاد به وحید امیری رسید و در ادامه شوت والی او به محوطه شش قدم فولاد توسط احمد نوراللهی وارد دروازه این تیم شد. این گل برای نورالهی به شدت حیاتی بود.

او در دربی سه فرصت گلزنی را از دست داده بود و هواداران پرسپولیس حسابی از او شاکی بودند اما این گل می‌تواند بخشی از اعتماد به نفس از دست رفته او را برگرداند. بعد از این گل کنعانی‌زادگان و حسینی دو مدافع میانی پرسپولیس مصدوم و تعویض شدند! در ادامه فولاد حملات زیادی روی دروازه پرسپولیس تدارک دید اما نتوانست گلی بزند و پرسپولیس در نهایت سه امتیاز شیرین کسب کرد.

کدخبر: ۳۶۹۳۴۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر