کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۲۲۶۱
تاریخ خبر:

پانتئونی برای فوتبالیست‌های ممتاز

روزنامه هفت صبح | در میان فوتبالیست‌های فعلی جهان خب شرایط مسی و رونالدو جداست. نمی‌خواهم وقتتان را با گفتن بدیهیات بگیرم. به هرحال رکوردهای قدیمی‌دنیای فوتبال حتی دوران خوش دهه پنجاه و شصت میلادی که فورواردها آزادی عمل فوق‌العاده‌ای داشتند توسط مسی و رونالدو در حال فروریختن است و بعید می‌دانم که در آینده کسی بتواند به رکوردهای این دو نفر دست اندازی کند.

یک تقارن خوشایند بود که زندگی ما با رقابت عجیب این دو نفر عجین شد. اما به جز این دو نفر در حال حاضر به نظرم کوین دی بروین کامل‌ترین مفهوم ‌هافبک در فوتبال امروز است. از تیزهوشی و درک حیرت‌انگیزش از جریان بازی لذت می‌برم. ترکیبی از ژاوی و اینی‌یستا اما نه به کمال هیچکدامشان.

از سبک بازی تونی کروس لذت می‌برم. فکر کنم در هفت فصلی که در رئال مادرید زندگی کرده از کمترین افت و خیز کیفیتی برخوردار بوده. همیشه مطمئن و دقیق و وظیفه شناس. از نسل گمشده بازیکن‌های مکانیکی و کم اشتباه آلمانی‌ها . چیزی در مقیاس ماتئوس و افن برگ. از شکل بازی دفاع وسط دانمارکی میلان یعنی کیائر لذت می‌برم.

نوعی خشونت و وظیفه شناسی درجه یک در کارش وجود دارد. انگار یک خلبان است یا فرمانده نظامی. با یک احساس مسئولیت و همه جانبه نگری فوق‌العاده‌ای بازی می‌کند. خب شیوه بازی ارلینگ‌هالند بچه غول نروژی هم شگفت‌انگیزه. انگار موتور لامبورگینی را روی یک تانک گذاشته‌اند‌.

پدیده‌هایی مثل‌هالند و یا آلفونسو دیویس و همین‌طور لروی سانه و البته انگولو کانته نشان می‌دهد که اندازه حرکت بازیکنان حرفه‌ای نسل بعد به شدت افزایش پیدا خواهد کرد. ترکیبی هیجان انگیز از سرعت و قدرت. فکر کنم در حال یک پرش تاریخی در کیفیت بدنی بازیکنان فوتبال هستیم. اما اگر بخواهم بگویم کدام مهاجم مرا تحت تاثیر قرار داده باید به لوکاکو اشاره کنم.

بازیکن قوی هیکل بلژیکی که در اینتر میلان تازه متوجه شده که از توانایی‌های شگفت انگیز فیزیکی‌اش چگونه استفاده کند. هیجان موجود دربازی عثمان دمبله را هم دوست دارم. نوع و شیوه حرکتش در یورش به صف مدافعان حریف اما خب قبول دارم که به لحاظ ذهنی به شدت آشفته و پرغلط است .

از قدیم از شیوه بازی آلابا لذت می‌بردم. می‌تواند هم‌هافبک باشد و هم دفاع وسط وهم دفاع چپ و حتی وینگر. بیرون آمدن چنین استعدادی از بطن فوتبال اتریش شگفت انگیز است هرچند او در بایرن مونیخ به شکوفایی رسید. در مورد کانته در سطور بالا اشاره کردم که از آن دسته‌هافبک دفاعی‌هایی است که به شدت مرا تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

خامس رودریگز و کریستین اریکسن دوتا‌هافبک دیگر هستند که باب طبع من بازی می‌کنند. تکنیک کلاسیک دارند و فهم و درک درست از جریان بازی. حیف که خامس رودریگز از مصدومیت‌های متوالی رنج می‌برد. خب فهرست بازیکنان محبوبم از فوتبال امروز جهان را باید ببندم. متاسفانه فهرست بازیکنانی که روی اعصابم هستند بسیار گسترده‌تر هستند.

از تیم محبوبم شروع کنم. منچستر یونایتد. می‌توانم برایتان پشت سر هم ردیف کنم:‌مارسیال،‌لیندگارد،‌راشفورد،‌فرد و دخه آ. در لیورپول هندرسون و محمد صلاح و ترنت آرنولد !در آرسنال سبایوس و ژاکا و داوید لوییز . در چلسی تیاگو سیلوا . در منچستر سیتی ژسوس فرناندینیو،‌در یوونتوس دیبالا،‌ در رئال مادرید مارسلو و راموس و کارواخال و…

کدخبر: ۳۸۲۲۶۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر