کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۴۹۹۰۹
تاریخ خبر:

پاسخ پلیس به ویدئو فرهاد مجیدی: باید الگوی اجرای قانون باشید

فرهاد مجیدی ویدئویی منتشر کرده است و از برخورد مامور پلیس راهنمایی رانندگی برای اصرار بر گرفتن تست الکل از خود انتقاد داشته اما پلیس روایتی متفاوت از مربی استقلال دارد.

خودروی هیوندای توسان فرهاد مجیدی ساعت ۲ نیمه شب پنجشنبه در مسیر جنوب به شمال بزرگراه مدرس متوقف شده و به پارکینگ رفته است، از این رفتار افسر پلیس ویدئویی منتشر کرده و در متنی نوشته است: «متاسفانه بعضی از افراد بجای انجام وظیفه، مردم آزاری یاد گرفته اند. ما امنیت شهر و مردم رو از تلاش و جانفشانی عزیزان ناجا داریم. دیشب بعد از سفر اهواز و خروج از فرودگاه مهرآباد، در یکی از اتوبان های تهران به سمت منزلم در حرکت بودم که با ایست ناجا توقف کردم. مامور مربوطه بلافاصله بعد از توقف من در کمال بی ادبی و توهین، از من درخواست تست الکل کرد! من هم تست دادم و وقتی که گفتم من از اهواز و فرودگاه آمدم نه مهمانی و فهمید که من در حال فیلم گرفتن از ادبیات نامناسبش هستم با بی ادبی و به دروغ گفت سرعت شما زیاد بوده! و ماشین را به دلیل سرعت زیاد توقیف کرد. من هم به قانون احترام گذاشتم اما کلیه مکالمه را فیلم گرفتم تا برای برخورد با مامور خاطی تحویل مراجع مربوطه بدهم.»

این ویدئو به سرعت در شبکه‌های اجتماعی بازنشر شده است و بازتاب‌های بسیاری داشته است.

در واکنش به انتشار این ویدئو سرهنگ جهانی معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور کشور توضیحاتی را به خبرآنلاین می دهد. او می‌گوید:«بلافاصله پس از انتشار این پست و ویدئو همکارانم در جریان ماجرا قرار گرفتند. ما با افسرمان که شب گذشته در حین انجام ماموریت خودروی توسان را متوقف کرده است ارتباط گرفتیم و ایشان یک بار دیگر شرح گزارشی که دیشب ارائه داده بود را نقل کردند.»

این مقام مسئول ادامه می‌دهد:«خودروی توقیف شده بر اساس سرعت‌سنج پلیس ۱۳۰ کیلومتر سرعت داشته درحالی که سرعت مجاز در بزرگراه مدرس ۸۰ کیلومتر است. افسر مربوطه از راننده خودرو درخواست مدارک خودرو را دارد که متاسفانه راننده مدارکی ارائه نمی کند. این سرعت غیر مجاز و نداشتن مدارک برای توقیف خودرو کافی است و در حقیقت افسر مربوطه مر قانون را اجرا کرده است.»

اما درباره ویدئو و گلایه مجیدی از گرفتن تست الکل از او سرهنگ جهانی می‌گوید:«وقتی راننده ای سرعت غیر مجاز دارد و مدارک هم همراهش نیست، فارغ از اینکه راننده چه شخصی باشد، افسران ما موظف به گرفتن تست الکل هستند. البته اینجا تست الکل گرفته نشده و تنها از آقای مجیدی خواسته شده در صورت افسر ما فوت کنند. حتی همکاران ما می دانستند که ایشان در حال گرفتن فیلم هستند و وظیفه شان را انجام داده اند.»

این مقام مسئول در پلیس راهور ادامه می‌دهد: «راستش انتظار ما اتفاقا از چهره‌های سرشناس بیشتر از شهروندان عادی است. آنها که می دانند همه ما در مقابل قانون برابر هستیم. همکار من از کجا باید بداند آقای مجیدی از یک مسابقه ورزشی تشریف آوردند. ایشان چرا مدارک ارائه نکرده اند و چرا سرعت‌شان سرعت مجاز برای تردد در بزرگراه مورد نظر نبوده است؟ در زمان توقف خودرو که همکاران من اطلاع نداشتند سرنشین خودرو چه کسی است.»

جهانی با خواهش از چهره هایی چون مجیدی می‌گوید:«قطعا به دلیل اینکه شما الگوهای جوانان کشور هستید در این فصل حادثه خیز، خواهش مان این است که با رعایت بیشتر به قوانین رانندگی، الگویی برای مردم‌مان در احترام به قوانین رانندگی شوید تا انشالله در عید امسال از میزان حوادث تلخ و ناگوار رانندگی بکاهیم. خود شما قطعا با توجه مجدد به ویدئوی منتشره می بینید آقای مجیدی به همکارما می‌گوید من باید خجالت بکشم بگویم در صورت من فوت کن چون بازیکن استقلالم؟ به هر حال باید همه مراقب باشیم که به قوانین احترام بگذاریم .»

کدخبر: ۲۴۹۹۰۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • khordbin

    همواره داریم رفتارو حرف زدن پلیس ها رو م یبینیم!

  • abolfazltwin

    حالا مگه فرهاد مجیدی چه شخصیت مهمیه که خ بر براش گزاشتی

  • Amirkhan56

    اجرای قانون برای ایجاد نظم و جلوگیری از هرج و مرج برهمه واجب است و استثنایی قائل نمیشود.

  • hamedali

    متاسفانه فرهنگ عذرخواهی در میان افراد مع روف وجود نداره بجایی اینکه عذرخواهی کنه طلبکار هم شده حتی اگر رفتار مامور خلاف ب وده می باید از طریق قانون با مامور خاطی برخورد شود نه با پخش فیلم گرفته شده در ش بکه های اجتماعی !!!

  • daniell

    من که هیچ بی احترامی از پلیس ندیدم . بند ه خدا داره میگه مدارکت رو بده ، فیلم نگی ر ، چون بازیکن فوتبالی نباید جریمت کنم ؟ ؟کدوم حرفش بی احترامیه . تازه بنظرم پلیس باید مدعی باشه