کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۲۱۶۵
تاریخ خبر:

پارادوکس وزارت لوکس و ‌وزیر مردمی‌!

روزنامه هفت صبح | یک: ‌به‌عنوان یک دوچرخه‌سوار امروز با احساس بهتری در خیابان‌های تهران رکاب می‌زدم. در حالی‌که تمام شهر درگیر مشکل سایبری بودند که در پمپ‌های بنزین ایجاد شده بود. و خب این را هم بگویم که واکنش مردم به این اتفاق در مجموع بسیار عاقلانه و نجیبانه بود.

دو: گزارشی از غرفه ایران در اکسپوی دوبی می‌خواندم. خود ما قبلا معماری این غرفه‌ها را تحسین کرده بودیم (شخصا از معماری‌اش خوشم نیامد اما نویسنده آن گزارش خانم رجبی بود و اصرار که معماری بسیار خوبی دارند) حالا در گزارش ایسنا آمده که اکسپو امسال یک تم و مضمون مشترک را به همه کشورها اعلام کرده بود و آن ترسیم دورنمای هر کشور برای ۵۰ سال آینده است. از قرار یکی از معدود غرفه‌هایی که تره هم برای این مضمون مشترک خورد نکرده بود، غرفه ایران است و ترجیح داده به همان ایده نمایش جاذبه‌های گردشگری ایران بپردازد.

انگار یک فایل مشخص در وزارت گردشگری و میراث فرهنگی وجود دارد که شرکت در هر همایشی را به مجموعه‌ای از عکس‌های اماکن تاریخی،‌ تصاویر مناظر طبیعی‌، ‌خوردنی‌های جذاب و لباس‌های محلی محدود کرده‌اند و البته در اکسپو امسال دو مجسمه غول‌آسا نیز به این مجموعه اضافه شده است که با مشاوره یک شرکت بزرگ فرانسوی ساخته شده‌اند و در محوطه جلوی غرفه نوعی رقص محلی (احتمالا گیلکی‌) را انجام می‌دهند.

در واقع به جای آقای احمدی‌نژاد این وظیفه آقای ضرغامی بود که به اکسپو برود و آنجا زیر و بم کارها را کنترل کند و واقعا اگر چنین اهمالی صورت گرفته بررسی کند. می‌دانم برای آقای ضرغامی هضم این موقعیت چندان خوشایند نیست. این که اولین سفر وزارتش را به منطقه‌ای لوکس مثل دوبی انجام دهد و هتل‌های ۵ ستاره را تجربه کند.

پس ترجیح داد به روستاهای اطراف پاسارگاد برود و درد دل کشاورزان منطقه را بشنود! مشکلی هست دیگر. این که به عنوان سیاستمداری که می‌خواهی از خود شخصیتی مردمی و خاکی نشان بدهی مجبور باشی مسافرت‌های لوکس و هتل‌های ۵‌ستاره را تجربه کنی. راه گریزی نیست.

گردشگری و میراث فرهنگی در نفس خودش نوعی زرق و برق و تجمل مثبت را دارد. اگر بخواهید از این تجمل و از این ایجاد جاذبه‌ها فرار کنید ماموریت‌تان هم به خطر می‌افتد. حالا هم دیر نشده. آقای ضرغامی باید شال و کلاه کند و برود در دوبی و در یک هتل ۵ ستاره مستقر شود و ببیند کم و کسری‌های اکسپوی ایان دوبی چیست. این رویداد تا فروردین ادامه دارد. هنوز هم می‌توان دست جنباند.

کدخبر: ۴۲۲۱۶۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر