کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۴۷۳۶
تاریخ خبر:

پادشاهی آلمانی‌ها و آسیایی‌ها در آمریکا

روزنامه هفت صبح | در سال ۲۰۱۰ حدود ۳۰ درصد از خودروهایی که در آمریکا به فروش رفتند در کلاس اس‌یووی بودند. این عدد در سال ۲۰۲۰ به ۵۱ درصد رسید. در واقع امروزه از هر دو خودرویی که در آمریکا معامله می‌شود یکی شاسی‌بلند است. اقبال بازار این کشور ۳۲۸ میلیون نفری به اس‌یووی‌ها خودروسازان را به صرافت انداخته تا سهم هر چه بیشتری از این کیک بزرگ را برای خود ببرند.

آخرین آمار فروش خودرو در آمریکا حکایت از آن دارد که تکه‌های بزرگ این کیک نصیب آلمانی‌ها، ژاپنی‌ها و کره‌ای‌ها شده و خرده‌ریزه‌های آن به دیترویت‌نشینان رسیده است؛ یک بازی مفتضحانه در زمین خانگی!
بازار اس‌یووی‌های کلاس C پریمیوم در سالی که گذشت نسبت به دیگر بخش‌های بازار آسیب کمتری دید و حتی رشد کرد! آمار فروش شاسی‌بلندهای لوکس در آمریکا با یک درصد افزایش نسبت به سال ۲۰۱۹ به ۱۶۸ هزار و ۴۰۰ دستگاه رسید که هرچند کوچک اما رو به رشد است.

رتبه نخست آن به آئودی Q3 رسید. آئودی در مدل ۲۰۲۰ این خودرو ۴۶ هزار و ۴۰۰ دلاری ابعاد کابین را افزایش داد و تکنولوژی‌های جدیدی را نیز به Q3 افزود. موفقیت این مدل از آئودی به قدری درخشان بوده ‌ که نسخه اسپورت‌بک آن نیز معرفی شد.

ولوو XC40 که در سال ۲۰۱۸ عنوان بهترین خودروی اروپا را به‌دست آورده بود مدال نقره‌‌ این بخش را به چنگ آورد و رتبه سوم نیز به لینکلن کورسیر رسید. جالب است بدانید قیمت کورسیر بسته به آپشن‌ها و پکیج‌های سفارش‌داده‌ شده برای آن بین ۳۵ تا ۶۰ هزار متغیر است! شگفتی‌ساز این بخش نسل دوم مرسدس بنز GLA بود که آمار فروش ۱۶ هزار و ۹۰۰ دستگاهی را به ثبت رساند.

بازار اس‌یووی‌های کلاس C لارج و اسمال اما در سال ۲۰۲۰ با افت فروش مواجه شد. با این حال این بخش ۱۹ درصد از بازار را به خود اختصاص داد. در بازار کوچک‌ترها این هیوندای توسان بود که با ۱۲۳ هزار و ۶۵۷ دستگاه فروش در صدر قرار گرفت. هیوندای در آخرین سری از نسل سوم توسان آن را با انبوهی از آپشن‌های رفاهی و ایمنی پر و موتور توربوی کم‌حجم قبلی را با پیشرانه‌ای قوی‌تر که تنفس طبیعی بود جایگزین کرد.

جیپ کامپس که افت فروش ۲۵ درصدی را ثبت کرد در رتبه دوم قرار گرفت. جیپ در اقدامی عجیب در مدل جدید این خودرو سیستم چهارچرخ متحرک قبلی را با سیستم دیفرانسیل جلو تعویض کرد. کیا اسپورتیج که مدال برنز این بخش را گرفت نسبت به کامپس خوش‌شانس‌تر بود و تنها شش درصد افت فروش را ثبت کرد.

بااین حال همه منتظر نسل جدید آن هستند که با آمدنش شروعی طوفانی خواهد داشت. در بخش اس‌یووی‌های کلاس C لارج خودروهای تویوتا راوفور، هوندا CR-V و شورولت اکوئیناکس بالاترین آمار فروش را ثبت کردند. فروش راوفور در سال ۲۰۲۰ تفاوتی با فروش آن در ۲۰۱۹ نداشت. به نظر می‌رسد این شاسی‌بلند باسابقه‌‌ ژاپنی قصد رها کردن بازار را تا اطلاع ثانوی ندارد.

کدخبر: ۳۷۴۷۳۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر