کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۱۷۷۴۸
تاریخ خبر:

يكه‌تازی بانوی ایرانی در رالی جهانی

روزنامه هفت صبح| ‌مریم طلایی از سوی کانون جهانگردی اتومبیلرانی و انجمن خودروهای تاریخی ایران و نماینده فدراسیون بین‌‌المللی خودروهای تاریخی (FIVA)، تنها شرکت‌کننده ایرانی‌ بود که برای نخستین بار در طول یکصد سال گذشته، در رالی بزرگ Fiva world Rally 2023 شرکت کرد.

این بانوی موتورسوار ایرانی در کنار موتورسواران با تجربه و پیشکسوت دنیا و با حمایت و احترام کامل برگزار‌کنندگان موفق شد، عنوان برترین موتورسوار این دوره از رالی جهانی فیوا را به‌‌خود اختصاص دهد. این دوره از رالی به مدت 4 روز در مسیرهای زیبا و خاص کشور اتریش معروف به مسیر T.T، با شرکت 120 نفر از‌جمله 5 موتورسوار زن از 17 کشور جهان شامل نروژ، ایتالیا، یونان، مجارستان، اتریش، آلمان، سوییس، پرتقال، فرانسه، کانادا، انگلیس، چک‌اسلواکی، ایرلند، لهستان، رومانی، اوکراین و ایران حضور داشتند.

موتورسیکلت‌های شرکت‌کننده در این رالی بر اساس نوع، سن و قدرت موتور در ۷ گروه از جمله کلاسیک تا مدرن رده‌بندی شده بودند. هدف همیشگی این رالی که یکصد سال قدمت دارد و هر سال در یکی از کشورهای جهان برگزار می‌شود، ایجاد اتحاد، همبستگی و آشنایی ملت‌ها و مردم نقاط مختلف دنیا با یکدیگر است.

حامی این اتفاق، انجمن وسایل نقلیه تاریخی است که (HVAI) زیرمجموعه )کانون جهانگردی و اتومبیلرانی) به‌شمار می‌آید. این انجمن تنها نماینده رسمی فدراسیون بین‌المللی وسایل نقلیه تاریخی (FIVA) است و کلوپ خودرویی بانوان در ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ مراسم اعزام ‌مریم طلایی را برگزار کرد که خود او به‌عنوان (رئیس کمیته امور بانوان بخش اتومبیلرانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی) است و به‌عنوان شرکت‌کننده در رالی جهانی موتور‌سیکلت FIVA 2023 حضور یافت.

مراسم اعزام مریم طلایی در گاراژ هزار و نهصد و شصت و نه 1969، که اولین پانسیون وسایل نقلیه تاریخی در ایران و یکی از حامیان اصلی مریم طلایی بوده برگزار شد. سایر حامیان مالی او نیز Ajalat Alkhalij و Bazhilan، نقش مهمی در تدارک حضور او در این رویداد واقعا منحصر به‌فرد داشتند.

اهمیت این رالی برای اهالی موتورسواری بسیار زیاد است، چرا که با هدف آشنایی ملت‌ها و مردم کشورهای مختلف بعد از گذشت ۱۰۰ سال همچنان برگزار می‌شود و نکته جالب ماجرا این است که این رالی نفرات اول، دوم و سوم ندارد. بلکه هرساله فقط رایدر خاص و برتر انتخاب می‌شود.

این رالی هرساله در کشوری متفاوت و با نظارت فدراسیون بین‌المللی وسایل نقلیه تاریخی و ارگان‌های ناظر برگزار می‌شود که امسال به مناسبت صدمین سالگرد رالی T.T (Tourist Trophy) در اتریش برگزار شد. امسال برای اولین بار یک ایرانی به نمایندگی از کشور ایران در یکی از مسابقات جهانی فیوا شرکت کرده است.

از نکات جالب دیگر این برنامه حضور پنج زن موتورسوار از کشورهای دیگر است که به دلیل شرایط جوی نامناسب و بارش‌های فراوان از گروه‌ها انصراف دادند و مریم طلایی تنها شرکت‌کننده موتورسوار خانم برتر و افتخاری بین همه کشورها شناخته شد که بسیار مورد حمایت و تشویق همه رایدرها و گروه برگزاری قرار گرفت.

این موتورسوار خانم در رده سنگین‌سوارها بین ۷۰۰-۱۲۰۰ سی‌سی قرار داشت. در تاریخ ۲۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ (14MAY , 2023) این رالی به پایان رسید و مریم طلایی قادر به کسب عنوان «رایدر منتخب» در مسابقات موتور‌سواری بین‌المللی فیوا(FIVA) - اتریش ۲۰۲۳ شد.

کدخبر: ۵۱۷۷۴۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر