کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۷۶۲۶۷
تاریخ خبر:

وینستون چرچیل‌ در‌ راسته امین‌حضور

روزنامه هفت صبح، گروه بازار|‌ اسمش «وینستون لئونارد اسپنسر چرچیل» بود و جزو اشراف. تا پیش از جنگ جهانی دوم محبوب نبود، اما چرچیل در زندگی یک شانس بزرگ داشت؛ «آدولف هیتلر». تنها وقتی هیتلر مُرد، چرچیل به‌ قهرمان ملی انگلیسی‌ها تبدیل شد. بازار الان لوازم خانگی ایران هم وضعیتی مشابه انگلیس دوران جنگ جهانی دوم دارد. اگرچه هنوز برخی اجناس خارجی با قیمت‌های تقریبا نجومی در آن پیدا می‌شود.

اما بیشتر خریداران از سر ناچاری برای تلویزیون‌های داخلی ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان پول پرداخت می‌کنند و برای یخچال چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هزینه می‌پردازند. خرید ماشین ظرفشویی حداقل ۱۸‌میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، خرید لباسشویی حداقل سه میلیون تومان، خرید اجاق گاز هفت میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و خرید مایکروویو ساده حدود سه میلیون و ۶۰۰ هزار تومان پول می‌خواهد. با همین حساب سرانگشتی می‌توان فهمید، هزینه خرید وسایل برقی ضروری یک خانه حدود ۵۱ میلیون تومان آب می‌خورد.

‌تلویزیون؛ از سه میلیون و ۹۸۰ هزار
یکی از گران‌ترین تلویزیون‌های موجود در بازار ایران، ام‌جی‌اس مدل S86UB9111W است که ۸۶ اینچ بوده و ۴k است. این تلویزیون هوشمند سیستم عامل اندروید دارد. برای خرید چنین تلویزیونی به ۸۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پول نیاز است. اگر شما کسی باشید که به برندهای کهنه‌کار و شناخته شده علاقه‌مندید، تلویزیون ۷۵ اینچی سونی را می‌توانید با قیمت ۶۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بخرید. این مدل از کیفیت تصویر۴K HDR برخوردار بوده و چهار درگاه HDMI دارد.

اما اغلب خریداران تلویزیون به‌خاطر قیمت بالا سراغ ام‌جی‌اس و سونی نمی‌روند. پرفروش‌ترین محصولات بازار تلویزیون، در حال حاضر ۱۳‌میلیون و ۲۳۰ هزارتومان قیمت دارد. تلویزیون ۵۰SA620U را کارخانه اسنوا تولید کرده و ۵۰ اینچ است. کیفیت‌تصویر این تلویزیون Ultra HD است و دو درگاه HDMI دارد. یک پرفروش دیگر جی‌پلاس مدل ۳۲PD416N است که پورت HDMI و USB دارد. قیمت این تلویزیون ۳۲ اینچ، پنج میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

نگفته پیداست که تلویزیون‌های ارزان‌تر آنهایی هستند که سایز کوچک‌تری دارند. صنام مدل ۲۴M10، ۲۴ اینچ است و کیفیت تصویر HD و یک پورت USB دارد. این تلویزیون بیشتر به‌درد نصب در اتاق یا خانه‌های نقلی می‌خورد و سه میلیون و ۹۸۰ هزار تومان قیمت دارد. یک گزینه ارزان دیگر، ۳۲ اینچی بوده و با قیمت چهار میلیون و ۱۳۷ هزار تومان در بازار فروخته می‌شود. بست مدل ۳۲BN2040J از نظر تکنولوژی تفاوت چندانی با مدل صنام ندارد و برای نشیمن‌های کوچک گزینه مناسب و راضی‌کننده‌ای به‌نظر می‌رسد.

یخچال‌فریزر؛ از چهار میلیون و ۵۰۰ هزار
ممکن است تصور کنید که پرفروش‌ترین یخچال‌فریزر بازار یک مدل سایدبای‌ساید اقتصادی است که توانسته به‌خاطر ظاهر زیبا یا کارایی مناسب، دل خریداران را ببرد. اما باید بگوییم که اشتباه کرده‌اید. یخچال‌های کوچک ایستکول بیش از دیگر مدل‌ها از سوی خریداران مورد استقبال قرار گرفته‌اند. پرفروش‌ترین یخچال بازار، ایستکول مدل TM-835 است که پنج فوتی بوده و چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارد. این یخچال نوفراست است و وزن کمی دارد.

البته شاید بشود گفت اصلی‌ترین مشکل این مدل، بالا بودن مصرف انرژی آن است. ایستکول مدل TM-919 در رده دوم پرفروش‌ها قرار گرفته و قیمت آن پنج میلیون و ۶۵۰ هزار تومان است. این یخچال ۹ فوتی مصرف انرژی کمتری دارد و البته وزن آن هم کمی بیشتر از مدل قبلی است. همانطور که احتمالا حدس زده‌اید گران‎ترین یخچال‌فریزرهای بازار، سایدبای‌سایدها هستند. بوش مدل KAD80A104 یک یخچال‌فریزر سایدبای‌ساید ۱۱۵ میلیون تومانی است که ظرفیت بالایی دارد و برای خانواده‎های پرجمعیت مناسب است.

این یخچال‌فریزر مصرف انرژی کمی داشته و نوفراست است. ال‌جی مدل SXP450WBدر رده دوم گران‌قیمت‌ها قرار گرفته و ۱۰۰میلیون تومان قیمت دارد. این سایدبای‌ساید ۳۲ قوتی و غول‌پیکر، فیلتری دارد که بو و باکتری‌های داخل‌ یخچال را از بین می‌برد. ارزان‌ترین یخچال‌های بازار همان ایتسکول‌ها هستند. اما اگر از مدل‌های هتلی عبور کنیم، الکتروهاوس مدل ES-RF13 ارزان‌ترین یخچال‌فریزر موجود در بازار از نوع کمبی است که ۱۳فوت بوده و شش میلیون و ۴۰۰ هزار تومان قیمت دارد. این مدل نوفراست است اما جای زیادی ندارد.

ماشین ظرفشویی؛ از ۱۱ میلیون و ۷۰ هزار
ارزان‌ترین ماشین ظرفشویی که می‌توانید در بازار پیدا کنید، یک مدل رومیزی از برند مایدیا و مدل ۳۲۰۸A است. این ظرفشویی، جای زیادی در آشپزخانه نمی‌گیرد اما باید یکی از کابینت‎ها را به آن اختصاص دهید. اگر از قیمتش می‌پرسید باید بگوییم که خرید چنین ماشین‌ ظرفشویی ۱۱‌میلیون و۷۰ هزار تومان پول می‌خواهد. این مدل می‌تواند ظرف‌های یک خانواده متوسط را بشوید و شش نفره به‌حساب می‌آید. الگانس مدل WQP6 یک مدل رومیزی دیگر است که شش نفر ظرفیت داشته و امکان شست‌وشوی میوه و سبزیجات را هم می‌دهد.

قیمت این ماشین‌ ظرفشویی ۱۲‌میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است. نگاهی به پرفروش‌ترین ظرفشویی‌ها نشان می‌دهد که بیشتر خریداران از مدل‌های غیررومیزی بیشتر استقبال می‌کنند. پاکشوما مدل ۱۵۳۰۶ بیش از دیگر رقبایش خریده می‌شود و یک ماشین ۱۵‌نفره است که سه سبد شست‌وشو دارد و ۱۸‌میلیون و ۹۰۰ هزار تومان فروخته می‎شود. در ردیف دوم باید از بوش مدل SMS46NW01B یاد کنیم که ظرفشویی کم‌مصرف و ۱۴‌نفره است و سروصدای زیادی هم ندارد.

اگر بخواهیم سراغ گران‌ترین مدل‌ها برویم، بازار در دست انواع مدل‌های ال‌جی است. ال‌جی مدل DC65، ۵۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت داشته و ۱۴نفره است. این مدل شست‌وشوی سریع و شست‌وشو با بخار هم دارد. بعد از آن ال‌جی مدل XD64Wقرار گرفته که قیمتش ۴۳میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است. این ظرفشویی هم ۱۴‌نفره است و دو سبد دارد. از دیگر ویژگی‎های این ماشین می‌توان امکان شست‌وشو با نصف ظرفیت و وجود خشک‌کن را نام برد.

ماشین ‌لباسشویی؛ از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان
ماشین‌های لباسشویی به‌صرفه‌ای که در آنها از رو باز می‌شود، پرفروش‌ترین مدل‌های موجود در بازار هستند. پاکشوما مدل ۷۲۴۱KJ هفت کیلوگرم ظرفیت دارد و نیمه‌اتوماتیک است. این مدل لباس‌ها را در زمان نسبتا کمی می‌شوید و برای یک خانواده متوسط گزینه مناسبی به‌نظر می‌آید. برای خرید این ماشین لباسشویی ایرانی‌ها حدود سه میلیون تومان هزینه می‌کنند. بعد از این مدل، پاکشوما مدل ۶۳۱۰۰ قرار گرفته که ظرفیت کمتری دارد و شش نفره است.

این گزینه نیازهای یک خانواده کم‌جمعیت را برآورده می‌کند و ۹ میلیون و ۷۵۷ هزار تومان قیمت دارد. اگر می‌خواهید از ویژگی‌های این ماشین‌ لباسشویی بدانید، باید بگوییم که امکان شست‌وشوی سریع لباس و خشک کردن آن را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. گران‌ترین لباسشویی که می‌توانید در بازار پیدا کنید را برند بوش ساخته. بوش مدل WAX32E91 10 نفره است و برای خانواده‌های پرجمعیت و کسانی که عادت به شستن پرده و ملحفه در خانه دارند مناسب است. این مدل کار خود را با سرعت بالایی انجام می‌دهد و با قیمت ۳۷میلیون تومان در بازار فروخته می‌شود.

بعد از آن بوش مدل WAV28MX0MEقرار گرفته که همه خصوصیات قبلی را دارد با این تفاوت که ۹‌نفره است. این ماشین‌ لباسشویی را باید با قیمت ۳۲میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بخرید. اگر بخواهید ارزان‌ترین لباسشویی بازار را بخرید، باید به سراغ آنیل مدل WM7000 با ظرفیت شش کیلوگرم بروید که نیمه‌اتوماتیک است و یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قیمت دارد. چرخش موتور این دستگاه هزار و ۲۰۰ است. در رتبه دوم ارزان‌ها فریدولین مدل SW60 قرار دارد که آن هم شش کیلویی بوده و موتور آن ۵۰۰ دور در دقیقه می‌چرخد. برای خرید این دستگاه باید دو میلیون ۵۰ هزار تومان هزینه کنید.

اجاق گاز؛ یک میلیون و ۹۸۰ هزار
بیشتر کسانی که برای خرید اجاق گازها به فروشگاه‌های حقیقی یا اینترنتی سر می‌زنند، به سراغ برند اسنوا رفته‌اند. اسنوا مدل
SGC5-1101N یک اجاق گاز پنج شعله است که از جنس استیل ساخته شده و پایه قابل تنظیم دارد. این مدل که در قسمت فر جوجه‌گردان هم دارد، با قیمت هفت میلیون و ۸۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود. اسنوا مدل SGC5-3101Nهم جزو پرفروش‌هاست که پنج شعله دارد و درپوش آن از شیشه نشکن ساخته شده و جنسش هم استیل است. برای خرید این مدل باید ۹ میلیون و ۵۲۰ هزار تومان هزینه کنید. اما اگر بخواهید هزینه زیادی بابت اجاق‌گاز نپردازید، با یک میلیون و ۹۸۰ هزار تومان می‎توانید از برند آژینه مدل ادوین را خریداری کنید. این اجاق گاز بدنه‌اس از جنس فلز دارد و پنج شعله است.

آذر افروز پویا مدل AZ230 با قیمت دو میلیون و ۱۵۰ هزار تومان هم جزو ارزان‌هاست که پایه قابل تنظیم داشته و پنج‌شعله است. بازار اجاق گازهای گرانقیمت در دست ایتالیایی‎هاست. تکنوگاز مدل N2X96G5VC، ۲۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قیمت داشته و جنس بدنه‌اش استیل است. این مدل ظرفیت فر بالایی داشته و طراحی زیبایی دارد. بیشل مدل BL-GC-422یکی از زیباترین اجاق‌گازهایی است که در بازار به چشمتان خواهد خورد. این مدل ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت داشته و از جنس استیل ساخته شده. این اجاق گاز پنج‌شعله دو فر مجزا دارد و به دلیل طراحی منحصر به‌فردش می‌تواند نظر هر کسی را به خودش جلب کند.

مایکروویو؛ از سه میلیون و ۶۰۰ هزار
مایکروویوهای پاناسونیک با قیمت اقتصادی، بازار را در دست گرفته‌اند. بیشتر خریداران از این برند خوششان می‌آید و وقتی متوجه می‌شوند که با سه میلیون تومان می‌توانند یکی از محصولات این شرکت را در آشپزخانه داشته باشند، معمولا دست رد به آن نمی‌زنند. مایکروویو پاناسونیک مدل ST34 با قیمت سه میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی خود، محبوبیت زیادی دارد. ظرفیت این مدل ۲۵ لیتر بوده و میزان مصرف انرژی آن کم است. پاناسونیک مدل ST34HMKPQدر بازار تنه به تنه مدل قبلی می‌زند و البته کمی گران‌تر است. این مایکروویو سه میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قیمت داشته و ویژگی‌هایش فرق چندانی با گزینه قبلی ندارد.

هر دو این مدل‌ها را می‌شود برای گرم‌کردن غذا یا پخت پیتزا و کیک و… استفاده کرد. جالب اینکه ارزان‌ترین مایکروویوهای بازار هم همین دو مدل به حساب می‌آیند. فکر نکنید که برند پاناسونیک فقط مایکروویوهای به‌صرفه دارد. گران‌ترین مدل موجود در بازار هم از همین برند است. پاناسونیک مدل CD997S، ۴۲ لیتری است و مقدار زیادی فضا دارد. این مدل ۲۰ برنامه تهیه غذا دارد که کیک و شیرینی و پیتزا و کباب را برایتان آماده می‌کند. برای خرید چنین مایکروویوی به ۴۷ میلیون تومان پول نیاز است. مایکروویو ال‌جی مدل MS98CR هم جزو گران‌هاست و ۴۵ میلیون تومان قیمت دارد. این مدل ۳۸ لیتری بوده و ۳۷ برنامه پخت خودکار دارد.

کدخبر: ۴۷۶۲۶۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر