کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۸۳۳۰۸
تاریخ خبر:

ویز ایرانی هم به بازار آمد

نبود نمونه ایرانی باکیفیت در حوزه مسیریابی بسیار زیادی برای هموطنان فارسی‌زبان ایجاد کرده است. اما به دلیل حل نشدن نیاز کاربران همچنان رانندگان با استفاده از روش‌های مختلف نظیر استفاده از فیلترشکن‌های مختلف اقدام به استفاده از مسیریاب ویز می‌کردند که مجبور به قبول سختی‌های استفاده از این روش و پرداخت هزینه‌های اضافه پهنای باند و تهیه ابزار‌های فیلترشکن بودند. به همین خاطر جمعی از نخبگان دانشگاه شریف اعلام کردند که تحت قالب مجموعه "دال" جمع شده و مسیریاب صوتی را ارائه کردند.

بنا بر اعلام مجموعه دال در بهمن ۱۳۹۵ شروع به فعالیت در حوزه سرویس‌های مکان‌محور کرده و با نگاه به نیاز روزافزون جامعه ایرانی به مسیریاب فارسی که با توجه به ظهور تاکسی‌های اینترنتی نظیر اسنپ و تپسی روزبه‌روز بر اهمیت آن افزوده می‌شد، تصمیم به ارائه نقشه و مسیریاب صوتی به زبان فارسی گرفت. مسیریاب صوتی دال در قالب برنامه کاربردی تلفن همراه در بستر اندروید اوایل مهر ماه به بازار عمومی ارائه شده و به گفته دست اندرکاران در اولین هفته‌های ارائه به بازار توانست حدود ۱۰ هزار کاربر را جذب کند.

به گزارش ایسنا،نقشه فارسی، نمایش ترافیک لحظه‌ای راه‌های کشور، امکان جست‌وجو بین مکان‌های مختلف، مسیریابی و پیشنهاد مناسب‌ترین مسیر بر اساس ترافیک لحظه‌ای جاده‌های شهری، تخمین زمان رسیدن به مقصد بر اساس ترافیک راه‌ها در طول مسیر، ارائه راهنمای صوتی و دستورات راهنمای مسیر به زبان فارسی در نقاط مختلف مسیر، همراهی در طول سفر و نشان دادن لحظه‌ای مکان متحرک روی مسیر، ذخیره مکان‌های مختلف به عنوان علاقه‌مندی و مسیریابی از بین موارد مورد علاقه و سابقه مسیر‌های قبلی و امکان مسیریابی مستقیم از سایر نرم‌افزار‌های تاکسی‌یاب از ویژگی‌های اصلی مسیریاب صوتی دال است.

این مسیریاب صوتی ویژگی‌های اصلی مورد نیاز برای یک سفر را در اختیار کاربر قرار داده است و کاربران تنها با انتخاب مقصد خود می‌توانند تا انتهای مسیر از راهنمایی این مسیریاب استفاده کنند. از مزایای استفاده از یک اپلیکیشن بومی مورد تایید علاوه بر فارسی بودن آن، این است که طبعا کاربران نیازی به استفاده از فیلترشکن ندارند. همچنین با استفاده از دال داده‌های مکانی که از اهمیت بالایی برخوردار هستند نیز در اختیار اپلیکیشن‌های خارجی نظیر ویز قرار نمی‌گیرد.

کدخبر: ۱۸۳۳۰۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • davoodraesi

    خیلی مزخرفه هیچ امکاناتی نداره فقط یه کپ ی برداری ساده چه فکری پیش خودشون کردن

  • ebrahimi.ali68

    maps.me رو دانلود کنید،واقعا عالیه.فقط سخنگوی فارسی نداره.

  • masoudronin

    یه جوری نوشتن جمعی از نخبگان انگار مثلا چی اختراع کردند?? اولا این کپی همون نسخه خارجیشه بعدشم گوگل مپ از این بهتره

  • ashkan69

    ویز مردمی تره

  • mazdak

    کار نمیکنه که خنگه