کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۰۶۱۰۷
تاریخ خبر:

ویروس کرونا به اروپا هم رسید

روزنامه هفت صبح | شیوع بیشتر ویروس کرونا؛ ۵۶ میلیون چینی در قرنطینه و ۴۱ کشته. روز گذشته دولت چین شمار افراد مبتلا به ویروس کشنده کرونا را نزدیک به ۱۳۰۰نفر اعلام و مرگ ۴۱نفر را تایید کرد. یک پزشک ۶۲ساله بیمارستان ووهان هم در نتیجه ابتلا به ویروس کرونا جان باخته است.

وزارت بهداشت فرانسه سه‌مورد آلودگی به ویروس کرونا را تایید کرد. در چین ۴۱نفر درنتیجه ابتلا به ویروس کرونا جان دادند. مقامات چینی گفتند شمار افراد تحت قرنطینه به ۵۶میلیون نفر رسیده است. در خود چین اوضاع اضطراری اعلام شده است و در مقابل ایستگاه‌های قطار و مترو درجه حرارت افراد اندازه‌گیری می‌شود. یکی از علائم بیماری داشتن درجه حرارت بالاست.

در جشن‌های سال نو که شنبه و یکشنبه(پنجم و ششم بهمن) برگزار می‌شود، میلیون‌ها چینی برای دیدار با خانواده‌های خود سفر می‌کنند. اما رسانه‌های چین گزارش دادند که جشن‌های سال نوی چینی هم در این مناطق لغو شده است. برخی مناطق گردشگری چین از جمله دیوار چین و دیسنیلند شانگهای نیز بسته شده است.

فعالیت وسایل حمل‌و‌نقل عمومی ‌چون قطار و اتوبوس در شهرهای بزرگ چین به‌دلیل شیوع ویروس کرونا متوقف شده است. بیش از ۵۶میلیون چینی در استان ووهان و دیگر نقاط این کشور تحت مراقبت‌های پزشکی قرار گرفته‌اند. ویروس ناشناخته و کشنده کرونا برای نخستین‌بار در همین استان شیوع پیدا کرد.

اکنون ۱۸شهر بزرگ چین تحت قرنطینه قرار گرفته‌اند. رسانه‌های چینی نوشته‌اند که ۴۰۰پزشک ارتش اکنون با هواپیما وارد ووهان شده‌اند تا برای مقابله با ویروس کرونا کمک کنند. مقامات استان ووهان تصمیم گرفته‌اند ظرف چند‌روز بیمارستان ویژه‌ای را برای درمان و مراقبت‌های پزشکی بیماران مبتلا به ویروس کرونا احداث کنند. این بیمارستان هزارتختخوابی سوم فوریه کار خود را آغاز خواهد کرد.

*** سه‌بیمار مبتلا به ویروس در فرانسه
در این میان ویروس کرونا به اقصی نقاط جهان، از‌جمله اروپا و آمریکا نیز رفته است. در اروپا، در کشور فرانسه این ویروس مشاهده شده است. وزارت بهداشت فرانسه اعلام کرده، سه شهروند این کشور مبتلا به این بیماری تحت قرنطینه قرار گرفتند. علاوه بر فرانسه تاکنون مواردی از ابتلا به ویروس کرونا در ژاپن، کره جنوبی، تایلند، مالزی، ویتنام، آمریکا، نپال، هند، سنگاپور، ویتنام و عربستان سعودی گزارش شده است. مبتلایان به این ویروس در این کشورها افرادی بودند که پیش‌تر به چین سفر کرده بودند.

مقامات اروپایی درباره ورود افراد مبتلا به ویروس از استان ووهان چین به اروپا هشدار داده‌اند. بریتانیا در جست‌وجوی دوهزار مسافری است که از استان ووهان وارد این کشور شده‌اند.شیوع ویروس کرونا عواقب اقتصادی نیز داشته است: استارباکس، شرکت کافی‌شاپ‌های زنجیره‌ای آمریکایی و رستوران زنجیره‌ای مک‌دونالد فعالیت‌های خود را در مناطقی که ویروس کرونا شیوع پیدا کرده، قطع کرده‌اند. مقامات آمریکایی اعلام کرده‌اند که شمار کارمندان کنسولگری این کشور در ووهان کاهش پیدا می‌کند و اعضای خانواده آنها به کشور برمی‌گردند.

*** درباره ویروس کرونا چه می‌دانید؟
کرونا خانواده بزرگی از ویروس‌ها هستند که می‌توانند از سرماخوردگی گرفته تا سندرم تنفسی حاد (SARS) و سندرم تنفسی خاورمیانه (MERS)، عفونت ایجاد کنند. کرونا ویروس‌های زئونوتیک هستند، به این معنی که هم به انسان‌ها و هم به حیوانات منتقل می‌شوند. به گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده؛ کرونا ویروسی است که به سیستم تنفسی حمله می‌کند و منجر به آسیب‌هایی در ریه می‌شود. این ویروس بسیار مسری است و از طریق تماس با هرچیزی که به آن آلوده شده باشد، تنفس، سرفه یا عطسه، قابل انتقال است.

علائم این ویروس درست شبیه سرماخوردگی و آنفلوآنزا است؛ علائمی ‌مانند آبریزش بینی، سردرد، سرفه، تب، تنگی نفس، لرزش و درد بدن. در موارد شدیدتر، عفونت می‌تواند به‌ویژه در افراد مسن، مبتلایان به بیماری‌های قلبی و خودایمنی، باعث ذات‌الریه، سندرم حاد تنفسی، نارسایی کلیه و حتی مرگ شود.

هنوز هیچ واکسنی برای کروناویروس وجود ندارد. با این‌حال برای جلوگیری از عفونت کرونا شما باید همان کارهایی را که برای پیشگیری از سرماخوردگی توصیه می‌شود، انجام دهید؛ مانند استفاده از صابون‌های ضدباکتری و اسپری‌های حاوی الکل. سازمان بهداشت جهانی درباره شیوع ویروس کرونا در چین هشدار داده اما اعلام کرده است که وضعیت در جهان اضطراری نشده است.

کدخبر: ۳۰۶۱۰۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر