کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۲۲۶۶۱
تاریخ خبر:

ویدیو/ به بهانه تولد جناب پدرخوانده

آل پاچینو،‌ بازیگر تاریخ‌ساز سینمای آمریکا که در دههٔ هفتاد میلادی و با ایفای نقش در آثاری نظیر «پدرخوانده»، «سرپیکو»،‌ و «صورت زخمی» به شهرت رسید شنبه ۲۵ آوریل هشتادمین سالروز تولد خود را جشن می‌گیرد.

به گزارش یورونیوز، او با نام اصلی آلفرد جیمز پاچیو از والدینی ایتالیایی- آمریکایی در ۱۹۴۰ در منهتنِ نیویورک زاده شد. پاچینو از برجسته‌ترین شاگردان آکتورز استودیو و یکی از نمایندگان سبک بازیگریِ مِتُد به‌شمار می‌رود.

هنگامی که بر صحنهٔ تئاتر درخشید، برای ایفای نقش مایکل کورلئونه در «پدرخوانده» (۱۹۷۲) ساختهٔ جاودانهٔ فرانسیس فورد کاپولا برگزیده شد، و در دو ادامه‌ای که بر این فیلم ساخته شد نیز نقش اصلی را ایفا کرد.

بازی‌های او در «بعد‌ازظهر نحس سگی» (۱۹۷۵)، ملودرام درخشانِ «فرانکی و جانی» (همراه با میشل فایفر) و پلیسیِ فوق‌العادهٔ «مخمصه» (همراه با رابرت دنیرو) از دیگر نقش‌آفرینی‌های به‌یادماندنی وی به‌شمار می‌روند.

این ستارهٔ سینما که به تئاتر نیز عشق می‌ورزد، با کارگردانان نامداری نظیر اسپیلبرگ، اولیور استون،‌ برایان دی‌پالما، و مایکل مان همکاری داشته، خود نیز پشت دوربین قرار گرفت تا کارگردانی را با فیلم‌هایی نظیر مستندِ «در پی ریچارد» (۱۹۹۶) و «سالومه» (۲۰۱۳) نیز تجربه کند.

آل پاچینو ۹ بار نامزد دریافت جایزهٔ اسکار شد و سرانجام این جایزه را برای ایفای نقش اصلی در فیلم «عطر خوش زن» (۱۹۹۲) دریافت کرد. او دو جایزهٔ تونی و دو جایزهٔ اِمی را نیز در کارنامه دارد.

کدخبر: ۳۲۲۶۶۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • _user_mgkey

    شاهکار بازیگری هست آقای آل پاچینو