کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۶۲۱۲
تاریخ خبر:

ویدئو | عصبانیت رئیسی از راه‌اندازی نمایشی کارخانه روغن نباتی

سید ابراهیم رئیسی در جریان سفر استانی به زنجان، به بازدید کارخانه‌ای رفت که پیش از این و در دوران ریاست بر قوه قضائیه هم یکبار از آن بازدید کرده بود؛ کارخانه روغن نباتی جهان که به دلیل واگذاری به بخش خصوصی، سال‌ها از رونق افتاده و قرار بود با تمهیدات صورت گرفته حالا پر رونق به کار خود ادامه دهد.

اما در جریان بازدید رئیس جمهوری از این کارخانه، برخی کارگران روغن نباتی جهان که نگران از دست دادن شغل خود هم بودند، این پیام را به آیت‌الله رئیسی منتقل کردند که خط تولیدی راه اندازی شده، تنها یکی از خطوط تولید ممکن، آنهم با ظرفیت ۱۰ درصدی کارخانه است که از سوی صاحبان این مجموعه و در آستانه ورود رئیس جمهوری راه اندازی شده است. اطلاع از همین موضوع موجب ابراز گلایه شدید آیت الله رئیسی شده و بر همین اساس کمیته متشکل از مسئولان اجرایی و قضائی استان زنجان را مامور رسیدگی به موضوع کرد.

بیژن اسماعیلی مالک کارخانه روغن نباتی جهان، در روند خصوصی‌سازی سال‌های اخیر، اقدام به خریداری چندین کارخانه معتبر و با سابقه کشور کرده که برخی از آن‌ها به تعطیلی کشانده شده و یا با حداقل ظرفیت مشغول تولید هستند که از جمله آنها می‌توان علاوه بر کارخانه روغن نباتی جهان به کارخانه کیوان همدان اشاره کرد که در جریان سفر آیت الله رئیسی به استان همدان در زمان ریاست قوه قضائیه، این کارخانه به روند تولید گذشته خود بازگشت.

آیت الله رئیسی در جریان سفر پیشین به استان زنجان با حضور در جمع کارگران معترض این کارخانه دستور پرداخت مطالبات معوق کارگران پرداخت سود و بیمه آنها را صادر کرد که در این دو سال پرداخت‌ها صورت گرفته ولی تولید نیمه تعطیل است.

این واحد تولیدی در اردیبهشت سال ۹۲ در حالی که بیش از ۶۰۰ کارگر داشت به بخش خصوصی واگذار شد. این کارخانه در زمان حاضر حدود ۸۰ کارگر دارد. حالا رئیس جمهوری پس از راه‌اندازی نمایشی برخی بخش‌های این کارخانه کمیته‌ای را مامور کرده تا نسبت به مالکیت این کارخانه تعیین تکلیف کنند.

کدخبر: ۴۲۶۲۱۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • _user_1561027791

    درودبرسید

  • Msina

    فکر کنم کارخانه جهان متعلق به مرحوم فاتح بوده!

  • _user_1626613705

    درود برشماجناب رئیسی . این مفسدین باقی م انده دولت ریا و دروغ روحانی فاسد بیلیاقت خائن هستن.