کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۸۹۵۰
تاریخ خبر:

ولوو XC۶۰ ؛ هوشمندتر از همیشه می‌آید

روزنامه هفت صبح، ترجمه اختصاصی گروه خودرو از اتوبیک| احتمالاً کلیپ‌های انداختن شاسی‌بلندی با برند ولوو از ارتفاع و سالم‌ ماندن آن را دیده‌اید. قهرمان این کلیپ‌ها خودرویی نیست جز XC60. برادر کوچک‌تر XC90 هرچند در ایران به اندازه‌ برادر بزرگ‌تر خود دیده نشد اما در دیگر بازارها خودرویی پرفروش است. در بازار آمریکا در سال ۲۰۲۰ ولوو XC60 با آمار ۳۴ هزار و ۲۵۱ دستگاهی جزو ۱۰ اس‌یووی کلاس E اول بود اما ولوو برای XC60 مدل ۲۰۲۲ چه چیزی را تدارک دیده است؟

ولوو XC60 مدل ۲۰۲۲ شاسی‌بلند لوکس جمع‌وجوری است که سیستم سرگرمی مبتنی بر اندروید دارد و ظاهری تازه به خود گرفته است. انتظار می‌رود این خودرو در تابستان امسال به نمایندگی‌های ولوو در آمریکا برسد. ولوو با ظرافت از سبک خاص خود در سپر جلو و عقب استفاده کرده است که با خطوط تیز شناخته می‌شود و ورودی هوای جلویی جدید و دهانه سپر پایینی فشرده ‌شده دارد.

هیچ یک از این تغییرات تقریباً غیرقابل‌ مشاهده تأثیر چندانی در نظر ما در مورد این خودرو ندارد. مانند سایر ولووهایی که اخیراً به روز شده‌اند، خروجی اگزوز نیز در زیر خودرو نامرئی می‌شود که به این معنی است ‌ دیگر هیچ لوله اگزوزی از عقب خارج نمی‌شود. اگزوز دوگانه‌ای که در XC60 فعلی دیده می‌شود، حس خوبی دارد اما این تغییر بیشتر برای آن است که ولوو ما را برای آینده‌ای الکتریکی آماده می‌کند.

در مورد فناوری ولوو می‌گوید ‌ XC60 یکی از گزینه‌های دریافت سرگرمی اطلاعات مبتنی بر اندروید برای سال ۲۰۲۲ خواهد بود. S90 ، V90 و V90 کراس کانتری نیز به این سیستم سرگرمی ‌اضافه خواهند کرد. این مورد چیزی است که ولوو به مدت چهار سال و بدون هیچ‌گونه هزینه‌ای تحت‌ عنوان «بسته خدمات دیجیتال» به خریداران این مدل‌ها عرضه می‌کند.

این بسته شامل دستیار صوتی گوگل، گوگل‌مپ‌، دسترسی به برنامه‌های گوگل‌پلی، برنامه ولوو آن‌ کال، اتصال داده / اینترنت و دسترسی به شارژر تلفن بی‌سیم است. پس از گذشت چهار سال ‌ خریداران می‌توانند این بسته را در صورت رضایت تمدید کنند.همچنین ولوو در حال افزودن برنامه جدید شارژپوینت به سیستم ‌ سرگرمی اندرویدی خود است که باید روند شارژ را ساده کند.

این برنامه با رسیدن به سطح از پیش تعیین شده باتری، به طور خودکار ایستگاه‌های شارژپوینت را جست‌وجو ‌ و تعدادی از ایستگاه‌های موجود را برای جست‌وجوی شما درخواست می‌کند. پس از ورود، باید شارژر صحیح را از لیست روی صفحه انتخاب کنید و سپس ‌شروع شارژ‌ را روی صفحه فشار دهید. پس از انجام این کار، می‌توانید از وسیله نقلیه خارج شده و به برق وصل شوید.

در آمریکا ولوو در سه تیپ T5، T6 و T8 به فروش می‌رسد که همه آنها به پیشرانه‌ای دو لیتری مجهزند. نسخه T5 دارای توربوشارژر است و ۲۵۰ اسب بخار قدرت دارد. T6 یک ابرشارژر با قدرت ۳۱۶ اسب بخار اضافه می‌کند و T8 یک پلاگین هیبریدی با موتور‌های الکتریکی است که در مجموع ۴۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

کدخبر: ۳۷۸۹۵۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر