کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۵۶۴۶۲
تاریخ خبر:

ولوو اس۹۰، وایکینگ خوش‌پوش سوئدی

گروه خودرو | ملاقات با یکی از معدود نسخه‌های وارداتی ولوو اس۹۰ به ایران ملاقاتی از جنس حسرت بود. این محصول که یکی از جنجالی‌ترین خودروهای نمایشگاه خودرو تهران بود، یکی از پرفروش ترین ساخته‌های ولوو در بازارهای چین، آمریکا و اروپا بوده و سالانه بیش از ۴۰ هزار دستگاه فروش دارد.
.
این خودرو که فعلا در نسل دوم خود روزگار می‌گذراند، سدانی متوسط از شرکت ولوو است که در سال ۲۰۱۵ میلادی با کد جدید اس۹۰ (S90) متولد شده تا پس از قریب به ۸ سال، جایگزین مدل قبلی یعنی اس ۸۰ شود که حدود ۱۰ سال در خط تولید ماند. اس ۹۰ در بسیاری از موارد با برادر قدبلند خود، ایکس‌سی۹۰ مشترک بوده به طوری که بیش از ۷۰ درصد قطعات فنی این خودرو با سری XC90 یکسان است.
.
به‌عنوان مثال، نمونه موجود در ایران با کد تی۶ از سامانه چهار چرخ محرک سود برده و با استفاده از یک پیشرانه دو لیتری چهار سیلندر که مجهز به سوپر شارژر و توربو شارژر به صورت توامان است، یکی از توانمندترین سدان‌های لوکس چهار سیلندر جهان بوده که از جعبه‌دنده ۸ سرعته خودکار سود می‌برد. این مشخصات دقیقا با مدل‌های مختلف XC90 تطابق دارد.
.
اما وجه تمایز اس۹۰ با دیگر محصولات هم‌رده از برندهای اروپایی، آسیایی و آمریکایی فرم ظاهری مخصوصی است که دارد. به قول جرمی کلارکسون، طراحی بدنه اس۹۰ با خطوطی بسیار تیز و اصولی، یادآور یک قایق تفریحی گران‌قیمت است. الگوهای کلی ولوو که در طراحی مدل‌های جدیدش مثل چراغ‌های جلو هاوک، جلوپنجره عریض کرومی و پوزه کشیده وجود دارند، در مدل اس۹۰ هم بروز کرده‌اند. با باز شدن درب‌ها وارد فضایی فوق‌العاده دل‌نشین و دوست‌داشتنی می‌شوید.
.
چرم بسیار مرغوب، تناسب رنگ‌ها و انواع مواد در داشبورد و استفاده هوشمندانه از چوب در کابین اتمسفری ایجاد کرده که دل کندن از آن کار هرکسی نیست! صندلی‌های جلو حتی برای سفرهای طولانی راحت بوده و در عقب فضای سر و پای کافی برای افراد بزرگ‌سال وجود دارد. سامانه اطلاعات و سرگرمی نیز شبیه به نمونه مورداستفاده در خودروهای تسلا است و با گرافیک جذاب و پاسخ‌های سریع خود کاربری راحت و بی‌دردسری را ارائه می‌کند.
.
توان این خودرو همانند شاسی‌بلند ایکس‌سی۹۰ ولوو با ۳۱۶ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید قادر است در زمانی کمتر از ۶ ثانیه به سرعت صد کیلومتر در ساعت برسد. به گواه اغلب مجلات معتبر حوزه خودرو، سواری اس۹۰ در خیابان و جاده بسیار خوب است. با فشردن پدال گاز، توان قابل‌قبولی توسط پیشرانه تویین شارژر در اختیار قرار می‌گیرد و نمی‌گذارد احساس نیاز به قدرت بیشتر داشته باشید. با این روند، ولوو ارائه‌کننده‌ توازنی جذاب از مصرف سوخت و سواری هستند.
درباره اس۹۰ یک نکته جالب توجه دیگر هم وجود دارد. سیستم جدید این خودرو در حوزه ایمنی که به محصولات مدرن این برند مثل مدل اس۹۰ (S90) اضافه شده هشدار لغزنده بودن جاده است. این سیستم که اطلاعات سطح مسیر را از خودروهای جلویی جمع‌آوری می‌کند، به راننده‌ها در مورد لغزنده بودن سطح جاده هشدار می‌دهد. دیگر ویژگی جدید اس۹۰ هشدار چراغ‌خطر است که به فردی که پشت فرمان خودروهایی که چراغ‌های خطر را روشن کرده باشند هشدار داده و زمان کافی برای کاهش سرعت را به او می‌دهد.
در بخش ارتباطی هم این ولوو که در بازار ایران به صورت گذر موقت بهایی ۸۰۰ میلیون تومانی دارد، یک خودرو پیشتاز است. پیش از این سیستم یکپارچه‌سازی گوشی هوشمند تنها دارای اپل کارپلی بود اما هم‌اکنون ولوو سیستم اندروید اتو را نیز به آن اضافه کرده است که هنگام رانندگی کاربردهای بسیاری دارد. به علاوه سری اس۹۰ ولوو از به‌روزرسانی سیستم ناوبری جدیدی نیز سود می‌برد که تضمین‌کننده‌ی جدیدترین نقشه‌ها است و به خوبی شما را برای دور زدن ترافیک و یافتن مسیرهای نو هدایت می‌کند.

کدخبر: ۲۵۶۴۶۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • _user_1569594374

    بازززززززززمممممممک ولووووووو