کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۹۷۰۸
تاریخ خبر:

وقوع انفجارهای خونین در عراق با دست‌کم ۳۵کشته

خبرگزاری صدا و سیما نوشت: شمار شهدای انفجارهای تروریستی امروز در بغداد به ۳۵ نفر و تعداد زخمی‌ها نیز به ۱۱۰ نفر رسید. چهار برادر نیز در انفجارهای تروریستی امروز بغداد کشته شدند.

به گزارش شبکه تلویزیونی عراقی الغد، شمار شهدای انفجارهای تروریستی امروز در بغداد به ۳۵ نفر و تعداد زخمی‌ها نیز به ۱۱۰ نفر رسید. چهار برادر نیز در انفجارهای تروریستی امروز بغداد کشته شدند.
خبرنگار الغد در مرکز بغداد با اشاره به صدای تیراندازی‌های شدید در مرکز این شهر گفت مشخص نیست این تیراندازی‌ها در مراسم تشییع چهار نفر از شهدای امروز است یا اتفاق دیگری افتاده است. به نظر می‌رسد صدای تیراندازی نیز در مراسم تشییع این چهار برادر است که معمولا در عراق در مراسم تشییع تیراندازی هوایی صورت می‌گیرد. نیروهای امنیتی محل انفجارها را محاصره کرده اند. نشست فرماندهان امنیتی و نخست وزیر عراق نیز آغاز شده است. احزاب سیاسی و برخی وزیران نیز این انفجارها را محکوم کرده اند. همه احزاب در عراق این انفجارها را محکوم کرده اند و از دولت خواسته اند جنایتکاران را تعقیب کند. همچنین شماری از کشورهای عربی و غیر عربی انفجارهای امروز را محکوم کردند

سخنگوی وزارت کشور عراق گفته گروه تروریستی داعش، عامل انفجارهای امروز در بغداد است.

به گزارش شبکه تلویزیونی عراقی الغد، خالد محنا افزود عامل تروریستی که حمله انتحاری اول را در بغداد انجام داد، خود را مریض نشان داد تا مردم به او کمک کنند. مردم نیز بر حسب ارزش‌های عراقی که به افراد نیازمند کمک می‌کنند، برای کمک، دور این فرد جمع شدند و او مواد منفجره همراهش را منفجر کرد. فرد انتحاری دوم نیز زمانی وارد عمل شد که نیروهای امدادرسان و مردم در حال کمک رسانی به زخمی‌های انفجار اول بودند و مواد منفجره همراهش را منفجر کرد.

محنا درباره احتمال دست داشتن گروه تروریستی داعش در این دو انفجار گفت در عراق امروز جز این شبکه تروریستی موسوم به داعش، دشمن دیگری نداریم. چنین جنایاتی را گروهی مانند گروه تروریستی داعش انجام می‌دهند، از عواطف مردم استفاده می‌کنند و عملیات تروریستی انجام می‌دهند. سال‌ها بود که داخل شهرهای عراق عملیات تروریستی انجام نشده بود بلکه اطراف و حومه شهرها انجام می‌شد.

کدخبر: ۳۶۹۷۰۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • Msina

    انفجار دوم بیشتر به نظر انفجار قسمت بار کامیونت میومد و نه فرد!