کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۶۵۵۶
تاریخ خبر:

وقت پیروزی بر عراق پس از یک دهه

روزنامه هفت صبح | عراق حریفی است که ملاقات با آنها همیشه دلهره‌آور بوده.استایل مشابه با بازیکن‌های ایرانی دارند و مقابل ما به شکل واضحی با خشونت بازی می‌کنند.در این سال‌ها بازیکنانی مثل هوار ملامحمد،‌عماد رضا،‌ جاسم کرار و بشار رسن به ستاره‌های مسابقات فوتبال ایران بدل شدند که نشان می‌دهد سطح بازیکنان عراقی تا چه حد بالاست.

در سه بازی آخر ما با آنها نتایج خوبی نداشته‌ایم.حتی باید گفت چهار بازی! بعد از سه پیروزی مهم بر عراقی‌ها در رفت‌وبرگشت جام‌جهانی ۲۰۰۲ (در بغداد و تهران با نتایج مشابه ۲ بر یک دورانی که بلازویچ سرمربی بود و علی دایی و علی کریمی ‌و مهدوی‌کیا ستاره‌های تیم ملی محسوب می‌شدند) و همینطور در جام ملت‌های سال ۲۰۱۱ (باز هم با نتیجه۲ بر یک و با گل‌های غلامرضا رضایی و گل اتفاقی ایمان مبعلی) دوران سختی شروع شد.

اما در سال ۲۰۱۵ آن ۳-۳ مشهور را به دست آوردیم.گلی که آزمون روی سانتر وریا زد و بعد اخراج پولادی و خوردن گل تساوی و آن ۳۰ دقیقه عجیب وقت اضافه با دوبار کامبک و بالاخره هدر رفتن پنالتی وحید امیری و خداحافظی با جام ملت‌ها…در جام ملت‌های سال ۲۰۱۹ هم تیم قدرتمندی که کی‌روش به مسابقات برده بود در همان دور مقدماتی به ملاقات عراقی‌ها رفتیم و در یک بازی پر برخورد به تساوی صفر - صفر رسیدیم که نتیجه عادلانه‌ای بود.

بعدش در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ که در کربلا با هدایت ویلموتس ۲ بر یک از این تیم شکست خوردیم. به اینها اضافه کنید بازی دوستانه تیم ملی با عراق در قبل از جام جهانی ۲۰۱۸ که پشت درهای بسته در تهران برگزار شد و آن بازی را هم یک بر صفر باختیم! با چنین کارنامه‌ای عراقی‌ها باید هم به شکست دادن دوباره ایران امیدوار باشند و این امید را گروه‌های سیاسی خاص در عراق به شکل‌های مختلف با حماسه و افسانه پیوند هم زده‌اند.

در واقع ما با حدود یک دهه ناکامی مقابل عراق به ملاقات این تیم می‌رویم.عراقی‌ها بعد از جام‌جهانی ۱۹۸۶ دیگر این تورنمنت بزرگ را تجربه نکرده‌اند در حالی که ما چهاربار به این مسابقات راه پیدا کرده‌ایم. از آن سو عراقی‌ها در جام ملت‌های ۲۰۰۷ یک قهرمانی باورنکردنی به دست آوردند تا در این عرصه کمی ‌از ما پیش باشند.

امروز وحید امیری اگر بود می‌توانست عصای دستمان باشد.او می‌توانست با شیوه فیزیکی خودش کمک بزرگی برای مقابله با خشونت ذاتی عراقی‌ها باشد.کامیابی‌نیا هم نیست.او اهل بازی فیزیکی و درگیرانه بود.به این ترتیب قلی‌زاده و ترابی و قایدی باید با مدافعان خشن عراقی دست و پنجه نرم کنند.

ترکیب میانه میدان احتمالا عزت اللهی و نوراللهی خواهند بود و سامان قدوس مثل بازی با بحرین به عنوان سلاح مخفی در نیمه دوم به کار خواهد آمد.در بازی امروز چهره‌های عصبی تیم ملی به‌خصوص احسان حاج صفی و همینطور صادق محرمی‌ باید خونسرد و متمرکز باشند و گزک به دست داور نه چندان خوش اخلاق ازبک ندهند. التهاب امروز در بالاترین حد خود است. کاری‌اش هم نمی‌شود کرد.

کدخبر: ۳۹۶۵۵۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر