کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۷۰۴۰۷
تاریخ خبر:

وقتی لیلا میلانی ایونت ‌نیاوران‌ را به کام بلاگرها زهر کرد ‌‌

روزنامه هفت صبح، فاطمه رجبی| طی ۲۴ ساعت گذشته اتفاقی رخ داده که بلاگرها و شاخ‌های مجازی که در حوزه سبک زندگی و سلامتی فعالیت می‌کنند را به تکاپو انداخته است. ماجرا از جایی شروع شد که یک رویداد یک‌روزه در فضای سبز یکی از باغ‌های نیاوران برگزار می‌شود آن‌هم با هدف معرفی یک مکمل معروف به بلاگرها و چهره‌های معروف، با انعکاس جزئیات لوکس و مفصل این جشن یا رویداد، تا میان کاربران شبکه‌های اجتماعی تمام و کمال معرفی شود، اما همه‌چیز طور دیگری پیش رفت….

هیرتامین یک مکمل خوراکی است که ادعا می‌کند ویتامین‌ها و مواد معدنی لازم برای رشد بهتر و سلامت موها را تامین می‌کند و تولید کشور آمریکا‌ست اما نکته جالب‌تر در مورد این مکمل، صاحب برند آن است: یک زن ایرانی به‌نام لیلا میلانی که کمی بعد به اینکه او کیست می‌پردازیم.

اما آنچه شیرینی و موفقیت ایونت دو شب پیش را به برگزارکننده‌ها و بلاگرهای خوشحال از این‌همه تجمل زهر کرد، این بود که بلافاصله بعد از انتشار تصاویر این رویداد لیلا میلانی با روش‌های مختلف اعلام کرد که این مکمل ها که در ایران فروخته می‌شوند اصل نیستند و این برند در ایران تولید‌کننده و فروشنده‌ای ندارد و بسته‌هایی که از آنها رو‌نمایی شده و توضیحات فارسی دارند و به قیمت پایین‌تری فروخته می‌شوند متعلق به برند اصلی نیستند.

اینجا بود که بلاگرها هدف کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفتند. آنها دسته‌جمعی وادار به توضیح شدند و گفتند تولید‌کننده این هیرتامین، ایرانی است و از سازمان غذا و دارو مجوز دارد ولی آنها خیال می کرده اندکه این برند نمایندگی برند اصلی است و برای همین در رویداد شرکت کرده‌اند.

جالب این که هیرتامین‌های تولید شده در ایران واقعا مجوز دارند، چون نه‌تنها روی بسته‌بندی آنها کدهای مربوط به سازمان غذا و دارو و سازمان استاندارد وجود دارد، حتی پلتفرم‌هایی مانند نماوا هم تبلیغات آن را منتشر می‌کنند اما نکته این است که بین این هیرتامین و هیرتامینی که خانم میلانی در آمریکا تولید می‌کند، ارتباطی وجود ندارد. خود میلانی جایی در مورد این ماجرا گفته که نگران سلامتی کسانی است که این مکمل‌ها را می‌خورند.

از آن‌طرف عده زیادی در توئیتر توضیح داده‌اند که چون ایران پیروی قوانین بین‌المللی مربوط به کپی‌رایت نیست، تولید‌کننده‌های هیرتامین ایرانی توانسته‌اند بدون هیچ مشکلی با همان اسم و بسته‌بندی مکمل تولید کنند و بفروشند. آنها در مورد خطرات احتمالی می‌گویند که مکمل‌های مجوزدار در بدترین حالت بی‌فایده هستند، بنابراین اگر واقعا هیرتامین داخلی ویتامین‌ها و مواد معدنی که ادعا می‌کند، عرضه کند شاید در تعبیری کار غیراخلاقی انجام داده و سعی کرده مخاطب را با سرمایه یک برند دیگر فریب جذب کند وگرنه خطری مصرف‌کننده‌ها را تهدید نمی‌کند.

بحث دیگری که در همین مورد راه افتاد، این بود که عده‌ای می‌گفتند شاید اصلا نمونه وطنی نسبت به نمونه‌های قاچاقی که وارد ایران می‌شوند، سالم‌تر باشد. یکی از کاربران توئیتر نوشت: «همین چند وقت پیش بازار پر شد از هیرتامین‌هایی که کپسول‌های سفیدی بودند که از داخل‌شان زردی پس داده بود. معلوم نبود در کدام کارخانه بنگلادش یا پاکستان تولید شده بودند و معلوم نبود داخل چیست.

یک‌سری دیگر از هیرتامین‌ها که می‌گویند از آمریکا می‌آید تاریخ مصرف گذشته هستند و معلوم نیست در چه شرایطی نگهداری شده تا رسیده اینجا. پس این هیرتامین ایرانی هرچقدر هم که کلاهبردار باشد باز چون مجوز تولید دارد شاید کمتر خطرناک باشد اما چیزی از ….. بودنشان برای تقلبی که کرده‌اند کم نمی‌کند.»همه این تحلیل‌ها در حالی است که تا اینجای کار فعلا خبری از توضیح خود شرکت تولید‌کننده هیرتامین ایرانی یا سازمان غذا و دارو در این موارد نیست.

لیلا میلانی کیست؟
شاید اگر اسم لیلا میلانی پشت‌سر همه این قضایا نبود، ماجرا کمتر پررنگ می‌شد و مثل هزاران رویداد بزرگ و کوچکی که بلاگرها در آنها شرکت می‌کنند و هزاران محصول فیکی که معرفی می‌کنند، گم می‌شد اما وقتی اسم لیلا میلانی آمد ماجرا بیشتر دست به‌دست شد. لیلا میلانی از آن ایرانی‌هایی است که خیلی کم ایرانی هستند و حتی فارسی هم نمی‌توانند به‌درستی صحبت کنند.

لیلا ۴۰‌ساله، زاده تورنتو است و احتمالا از ایرانی بودن فقط صاحب پدر و مادری ایرانی است. او در ۱۲‌سالگی به‌عنوان مجری در یک برنامه تلویزیونی بعد از مدرسه مشغول به‌کار شد. پس از چند سال کار در سطح محلی، شروع به دریافت چندین پیشنهاد از سطح ملی و بین‌المللی کرد. میلانی پس از تحصیل در دبیرستان به همراه خانواده‌اش به لس‌آنجلس نقل‌مکان کرد.

در آنجا او در موسسه مد طراحی و تجارت لس‌آنجلس شرکت کرد. لیلا میلانی در سال ۲۰۰۵ در کشتی زنان (WWE Diva Search) شرکت کرد و از میان هشت هزار شرکت‌کننده مقام دوم را به‌دست آورد. او در فینال به اشلی ماسارو باخت و به مقام دوم دست پیدا کرد.
در میان سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۹ او در برنامه معامله یا بدون معامله (Deal or No Deal) یکی از برنامه‌های محبوب شبکه NBC فعالیت داشته است.

میلانی همچنین در یک مجموعه وب کمدی آنلاین برای اکسپریان کریدت در کنار کمدین‌هایی مانند پائولی شور حضور داشته است. او در این برنامه نقش یک عروس را بازی می‌کرد. از دیگر ستاره‌هایی که در این مجموعه وب ظاهر شدند می‌توان به ویویکا ای فاکس، مایکل مدسن و دنی گلوور اشاره کرد.

لیلا میلانی سابقه حضور در فیلم رسلمنیا (Wrestlemaniac) را هم دارد. فیلم رسلمنیا توسط دبلیود بلیوئی برای برندهای اسمکدان، راو و ان‌اکس‌تی تولید شده‌ است که خانم میلانی در آن نقش شخصیت دالاس را بازی می‌کند. در کنار همه اینها یکی از دلایل مهم شهرت خانم میلانی ازدواجش با مانی خوشبین است؛

یکی از ایرانی‌های بسیار ثروتمند آمریکا که در حوزه‌های مختلف از املاک گرفته تا شرکت‌های سرمایه‌گذاری فعالیت گسترده دارد. آنها که دو فرزند به‌نام‌های پریسیلا و انزوپاشا دارند، در محله بورلی‌هیلز آمریکا ساکن هستند و لحظه به لحظه زندگی فوق‌لوکس‌شان در شبکه‌های اجتماعی از‌جمله صفحه خانم میلانی با نزدیک به دو میلیون بازدید‌کننده منعکس می‌شود.

کدخبر: ۴۷۰۴۰۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • _user_1584897233

    خواهرشان هم دندانپزشک هستن در ایران