کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۸۸۳۳
تاریخ خبر:

وقتی طبیعت هم فکر کرونا را نکرده بود!

روزنامه هفت صبح، اشکان عقیلی‌پور | آقا به نظر من طبیعت دچار یک خطای محاسباتی بسیار بزرگی شده… چرا؟… عرض می‌کنم.
بعضی‌ها اعتقاد دارند که «کرونا» انتقام طبیعته از نوع بشر و قصد هشدار داره و میخواد خودش رو بازسازی کنه و این حرف‌ها ولی حتما شما هم در خبرها خواندید که میلیون‌ها بارداری ناخواسته در ایام قرنطینه در سرتاسر دنیا اتفاق افتاده…

عنایت دارین؟ فقط میلیون‌ها ناخواسته… حالا خواسته‌هاش هیچی… عمرا اگر طبیعت فکر اینجاش رو کرده بود… مطمئنا هم الان مات و حیران مانده از این روحیه والای بشر و پشیمان از زایش ویروس «کرونا» و متفکر که حالا این چند میلیون اضافه بار رو کجای دلش بذاره …
«کرونا» و قرنطینه، نه تنها درس‌های بسیار بزرگی برای ما انسان‌ها داشت، فکر می‌کنم درس بسیار بزرگی هم برای طبیعت داشت…

طبیعت مهربان فهمید که دیگه نباید همینجوری الکی انسان‌ها رو داخل خانه تنها بذاره به حال خودشون و اساسا هیچ انسانی در سراسر گیتی نباید با خیال راحت از اینکه « خب… جایی نداریم بریم که… کارخاصی هم که نداریم…» بمونه تو خونه. بسیار خطرناکه… بسیار.
همانطور که انسان‌ها برای زندگی در «پسا کرونا» آماده میشن، طبیعت هم بالاخره بیکار نمیشینه و دوباره به فکر انتقام خواهد افتاد،بی برو برگرد… و به این آسونی از این پاتکی که ما به تکش زدیم و چندده میلیون انسان به لشکریانمون اضافه کردیم نخواهد گذشت.

پس چیکار میکنه؟… عرض می‌کنم. بعد از مدتی تفکر و جمع‌بندی، یه ویروس جدید تقدیممون میکنه. ویروسی جهش یافته با توجه به تجربیات کرونا…حالا مشخصات این ویروس جدید چیه؟… اینه که آدم یه جابند نمیشه و دانشمندان و پزشکان بعد از مدتی تحقیق و تفحص می‌فهمند که ای دل غافل، این ویروس جدید فقط در شرایط قرنطینه و اصطلاحا آب و هواهای دو نفره تکثیر و رشد می‌کنه و قربانی میگیره… حالا راه‌حل چیه؟

اینه که همه باید تا اونجایی که میتونن بیرون تشریف داشته باشن و سرِ کار برن و شب‌ها که برمیگردن منزل، هر کسی سریعا باید به خواب عمیقی فرو بره و صبح علی‌الطلوع هم بزنه بیرون بره دنبال یه لقمه نون حلال… خلاصه که هر چی بیرون‌تر از خونه، سالم‌تر.
آقا به نظر من که واویلاست.

البته باور کنین من اصلا نگران خودم نیستم چراکه تا بساط «کرونا» جمع شه و بساطِ اون یکی بخواد پهن شه،حداقل بیست سی سالی میگذره و بنده یا ریق رحمت رو سر کشیده‌ام و یا در شرف سرکشیدنم و برام فرقی نخواهد کرد… فقط خواستم به نسل آینده اخطار بدم که در خیلی از کتاب‌ها و فیلم‌ها چیزی مانند «کرونا» پیش‌بینی شده بود و مردمان فقط به چشم سرگرمی بهش نگاه کردن و بعد دیدن که عین آمار اتفاق افتاد…

حالا این پیش‌بینی رو هم جدی بگیرین.یه روزی شاید طبیعت دیگه بهتون اجازه نده لم بدین تو خونه‌هاتون و پا روی پا بندازین و فیلم و سریال ببینین و چالش راه بندازین و نق هم بزنین…مرحله بعدی، دیگه این شکلی نخواهد بود… طبیعت، دستمون رو خونده.

کدخبر: ۳۸۸۸۳۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر