کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۰۹۸۱۲
تاریخ خبر:

وقتی صبر دان پاره می شود!

روزنامه اطلاعات با اشاره به سخنان محسنی اژه اس که عدم برخورد با احمدی نژاد را از روی حکمت خوانده است نوشت:سخنگوی محترم قوه‌ی قضاییه در مورد برخورد با «آقایی»، برای دومین بار کلمه‌ی «حکمت» را بیان کردند و وعده دادند که به وقتش.

از حق نگذرم، که درک این حکمت‌ها و مصلحت‌ها از عهده‌ی همچو«من»‌هایی، کاری سخت و بلکه نشدنی‌ست. ما چه می‌دانیم در پس هر سرِ تراشیده و کشکولِ بر شانه و کول آویخته، چه دقایقی باریک‌تر از مو نهفته است؟

بدی کارمان اما فقط آنجاست، که هم صبر ایوب نداریم و هم از سرِ فضولی بی‌جا، گاه مقایسه‌های بی‌جا می‌کنیم در رعایت حکمت‌ها و مصلحت‌سنجی‌ها و البته بی‌جا لجمان در می‌آید.

از جمله ناصبوری‌مان، این که، بعد از هشت‌ سال تماشاگری بر تسلط و تصرف یک قبیله و پنج سال بعد از آن، نظاره بر مطالبه‌گری همان قبیله روی مواردی که خود باید پاسخگویش باشد، همچنان شتاب می‌ورزیم و بی‌تابی و بی‌صبری می‌کنیم بر یک تشَر خشک و خالی؛ و دریغ از یک اخم و اشتلم نه چندان جدی؛ از بس در فهم و درک حکمت‌ها ناتوان و عوامیم ما عوام.

من درک می‌کنم،‌ کسانی که بر مسندهای مهم نشسته‌اند، در مدیریت و تدبیر دقایق امور، ملاحظات و پای‌بست‌هایی دارند که نمی‌توان انتظار برد، هم‌رأی و هم‌سلیقه‌ی من تصمیم بگیرند و حکم دهند. من یک سوی ماجرا را می‌بینم و آن‌ها چه بسا دگرسوهای پنهانی را که از منظر حقیر در سایه روشن است. آری این مقدار هم هنوز انصاف دارم.

اما پاسخ صبر و انصاف ما، در زمانی که دیگر «صبردانمان» در حال پاره‌ شدن است نیز انتظاری بی‌جا نیست. همان آقا، روزگاری «قطعنامه‌دان» آن‌ها را به تمسخر گرفته بود؛ و امروز با تمام وجودمان احساس می‌کنیم نتایج پارگی آن قطعنامه‌ها و دریدگی آن قطعنامه‌دان‌هاشان را؛ ما اما امروز بیم آن داریم که «انصاف دانمان» نیز جرواجر شود.

کدخبر: ۲۰۹۸۱۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • prance

    درود فراوان بر نویسنده، و سلام ‌بر شما ب خاطر انعکاس

  • mohamad.reza

    خدا لعنت کند خائنین به اسلام و ایران و ا یرانی را حال در هر منسبی که باشد.

  • mohamad.reza

    خداوندا به همین روزهای عزیز قسمت میدهم ظ لم همه ظالم ها را بر خودشان برگردان

  • firouz

    درود بر فرزند ملت دکتر احمدی نژاد

  • mohsen01

    کاش وضعیت اقتصادی مردم و قیمتها برمیگشت به ده سال پیش … زمان که رو به جلو داره حرکت میکنه اما نمیدونم الان اسمشو میشه ب ذاری پیشرفت یا پس رفت؟!

  • mili699

    چه عکس خنده داری