کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۱۰۶۲۸
تاریخ خبر:

وقتی رحمتی در دام‌های خودش می‌افتد

روزنامه هفت صبح | دروازه‌بان باتجربه فوتبال ایران پیش از این بارها در چاه‌هایی افتاده که برای رقیبانش کنده است . دوشنبه روز بدی برای فوتبال ایران بود. شهرخودرو در ازبکستان سه گل از پاختاکور خورد و استقلال با تیمی نصفه و نیمه مغلوب الاهلی عربستان شد. در میان همه دلایل و عوامل این نتایج، شاید تمرکز نداشتن دروازه‌بان‌های دو تیم از همه مهم‌تر بود. این اولین بار نیست که سیدمهدی رحمتی در دام‌هایی می‌افتد که خودش آنها را ساخته است. به چند مورد از اشتباهات بزرگ رحمتی که منجر به نمایش‌های ضعیف او و ناکامی‌هایش در زمین شده اشاره می‌کنیم.

*** دربی و گل خوردن از معدنچی
در دربی ۶۲ استقلال با گل امیرحسین صادقی از پرسپولیس پیش افتاده بود و پرسپولیسی‌ها خیلی زود غافلگیر شده بودند. استقلال می‌توانست با آرامش و تمرکز بازی را اداره کند و اجازه ندهد پرسپولیس خودش را پیدا کند اما یک اشتباه عجیب و مرگبار از سیدمهدی رحمتی خیلی زود بازی را به تساوی کشاند. چهار دقیقه بعد از گل استقلال، یکی از حملات پرسپولیس با تکل نیکبخت واحدی و برخورد توپ به پای او نیمه تمام ماند.

توپ در حال خروج از زمین بود و این می‌توانست یک کرنر برای پرسپولیس به همراه داشته باشد. رحمتی به سمت توپ رفت و به نظر می‌رسید قصد دارد با دفع توپ به بیرون یا میانه زمین مانع رسیدن پرسپولیس به یک ضربه کرنر بشود اما به گمان اینکه توپ به استقلال خواهد رسید، توپ را مشایعت کرد تا به بیرون برود. پرسپولیسی‌ها بلافاصله توپ را برداشتند تا به سرعت بازی را از نقطه کرنر آغاز کنند و رحمتی که هاج و واج مانده بود با دستپاچگی به سمت دروازه خودی برگشت بدون اینکه متوجه آغاز بازی از سوی پرسپولیسی‌ها شود.

در نهایت او وقتی متوجه شد که معدنچی توپ را از زاویه بسته به سمت دروازه استقلال شوت کرده بود و از تکل مدافعان استقلال و شیرجه ضعیف و دیرهنگام رحمتی هم کاری برنیامد! به لطف بازی نمایشی و اعتماد به نفس بی‌مورد رحمتی، پرسپولیس خیلی زود به بازی برگشت و گل مساوی را به استقلال زد. در نیمه دوم هم روی گل مهرداد اولادی، در حالی که مهدی امیرآبادی در تعقیب او بود، رحمتی خروجی اشتباه داشت و باعث شد تا اولادی با یک ضربه چیپ دقیق برای بار دوم دروازه استقلال را باز کند. آن نمایش ضعیف در دربی باعث شد تا رحمتی جایگاهش را در ترکیب اصلی استقلال از دست بدهد و برای چند بازی روی نیمکت بنشیند و بازی‌های وحید طالب‌لو را تماشا کند!

*** حرکت منشوری در انزلی و ۴ تایی شدن
در اواخر لیگ برتر سیزدهم استقلال در انزلی باید به مصاف ملوان می‌رفت. استقلال در آن مقطع یکی از مدعیان قهرمانی بود و اگر در انزلی پیروز نمی‌شد از دیگر مدعیان عقب می‌ماند. سرمربی استقلال امیر قلعه‌نویی بود . هدایت ملوان را دراگان اسکوچیچی بر عهده داشت که این روزها سرمربی تیم ملی ایران هم هست! از همان دقایق ابتدایی بازی هواداران ملوان شعارهایی علیه رحمتی می‌دادند و همین باعث عصبانیت او شد.

کار به جایی رسید که رحمتی بارها در واکنش به شعارهای هواداران ملوان حرکاتی زشت و منشوری انجام داد که تصاویرش حتی در رسانه‌ها هم قابل انتشار نبود. این جو از ابتدا تا انتهای بازی ادامه داشت و نتیجه اینکه استقلال با نتیجه ۴بر۲ مغلوب ملوان شد! رحمتی روی گل اول ملوان مقصر اصلی بود. او ضربه ایستگاهی بازیکن حریف را به جای دفع یا مهار به سمت دیگر دروازه خودش هدایت کرد تا دیگر مهاجم ملوان دروازه خالی استقلال را باز کند. رحمتی روی گل‌های دوم و سوم ملوان هم می‌توانست واکنش‌های بهتری نشان بدهد، اگر درگیر مسائل حاشیه‌ای نمی‌شد و فقط روی بازی تمرکز می‌کرد.

واکنش‌های رحمتی در آن بازی با تصاویر شطرنجی و مخدوش شده در رسانه‌ها منتشر شد و باعث شد تا با حکم کمیته انضباطی جریمه نقدی و توبیخ بشود. حکمی که البته با واکنش منفی رسانه‌ها هم روبه‌رو شد. آنها معتقد بودند کمیته انضباطی به هر دلیلی حکم عادلانه‌ای صادر نکرده وگرنه رفتار رحمتی به شکلی بوده که حکم او باید بسیار سنگین‌تر از این باشد. در نهایت استقلال در سه بازی بعدی خود دو شکست دیگر را هم پذیرفت و در حالی که تا هفته‌های پایانی یکی از مدعیان قهرمانی لیگ برتر بود، در پایان در رده پنجم جدول قرار گرفت و حتی سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را هم به دست نیاورد.

*** هیس نشان دادن به امیر قلعه‌نویی
در لیگ برتر پانزدهم سیدمهدی رحمتی دروازه‌بان استقلال بود و امیر قلعه‌نویی سرمربی تراکتورسازی تبریز! بعد از جدایی قلعه‌نویی از استقلال، شایعات زیادی درباره اختلافات عمیق او با تعدادی از بازیکنان این تیم به ویژه سیدمهدی رحمتی وجود داشت. مصاحبه‌ها و طعنه‌های این دو نفر علیه یکدیگر در این مدت نشان داد که اختلاف آنها شایعه نیست و حقیقت دارد. با این حال اتفاقاتی که در بازی استقلال و تراکتورسازی در هفته بیست و نهم در ورزشگاه آزادی رخ داد باورکردنی نبود.

در دقایق ابتدایی بازی، امیر قلعه‌نویی به یکی دو تصمیم داور اعتراض شدیدی داشت. اعتراض‌ها و حرکات قلعه‌نویی اما با واکنش عجیب رحمتی همراه شد. او با داور مسابقه صحبت کرد و از او خواست تحت تاثیر حرکات قلعه‌نویی قرار نگیرد. رحمتی به شکلی کاملا واضح ادای حرکات قلعه‌نویی را هم درآورد و بعد از اینکه قلعه‌نویی به او هم اعتراض کرد، با صدای بلند به سرمربی تراکتور گفت: «برو سرجات بشین!» رحمتی چند بار هم به قلعه‌نویی هیس نشان داد و در حالی که جو استادیوم متشنج شده بود، هوادران استقلال را با حرکاتی تحریک‌آمیز احساساتی کرد.

این پایان کار نبود و در حرکتی باورنکردنی، رحمتی زبان خود را هم رو به امیر قلعه‌نویی درآورد! خوشحالی او بعد از گل اول استقلال هم به شدت تحریک‌کننده بود اما رحمتی خیلی زود چوب این حرکاتش را خورد. او روی گل اول تراکتورسازی تعادلش را از دست داد و توپ به مهاجمان تراکتور رسید تا استقلال گل اول را بخورد. تراکتورسازی در ادامه دو گل دیگر به استقلال زد و استقلال فقط توانست یکی از گل‌ها را جبران کند و بازی در نهایت ۳بر۲ به سود تراکتورسازی به پایان رسید و قلعه‌نویی برنده جدال با رحمتی شد اما رحمتی در پایان بازی هم دست‌بردار نبود و مثل یک بازنده بد! فضای استادیوم را متشنج کرد.

*** تاوان جنگ اینستاگرامی با حسینی
دو روز قبل از بازی‎‌های استقلال و شهرخودرو، یک جنگ اینستاگرامی بی‌موقع بین رحمتی و حسینی کلید خورد و حتی کار به انتشار تصاویر چت بین آنها از سوی رحمتی هم کشیده شد. حسینی مدعی شد که رحمتی قصد دارد با این کار تمرکز او را به هم بزند اما موفق نخواهد شد چرا که این کارها قدیمی شده است! اما اتفاقی که روز دوشنبه برای این دو دروازه‌بان رخ داد، نشان داد که هر دو قربانی این عدم تمرکز شده‌اند.

رحمتی از پاختاکور چهار گل خورد و خوش‌شانس بود که کمک‌داور یکی از گل‌های سالم این تیم را به اشتباه آفساید اعلام کرد. حسینی هم مقابل الاهلی یک پنالتی ناشیانه و بی‌جهت مرتکب شد و گل اول را به این تیم تقدیم کرد. در مجموع هر گاه رحمتی درگیر حاشیه‌ها شده یا تلاش کرده که حریف را وارد حاشیه کند، خودش و تیمش بیشتر متضرر شده‌اند و عجیب است که او در این سن و سال نزدیک به بازنشستگی هم حاضر به عبرت گرفتن و تغییر رویه‌اش نیست.

کدخبر: ۳۱۰۶۲۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر