کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۳۵۰۵۷
تاریخ خبر:

وقتی تسلا پوست بنز و لامبورگینی را می‌کند!

هفت صبح| کمتر کسی باور می‌کند شاسی‌بلند برقی تسلا با آن درهای پروانه‌‌ای بتواند لقب سریعترین شاسی‌بلند جهان را به خود اختصاص دهد اما این یک حقیقت غیرقابل انکاری است.
از هفته گذشته انتشار یک ویدیو از مسابقه سرعت یا درگ ریس (Drag race) چهار سوپر شاسی‌بلند اسپورت‌لوکس و مطرح دنیا، که شامل لامبورگینی اوروس، مرسدس G63 AMG، تسلا مدل X و رنج روور اسپرت SVR می‌شوند سر وصدای بسیاری در بین علاقمندان به خودرو در فضای مجازی راه انداخته است. در این مسابقه که با حضور سریع‌ترین شاسی‌بلند‌های درحال تولید در دنیا تشکیل شده، در کمال تعجب این تسلا مدل ایکس برقی است که با اختلافی فاحش همه بزرگان این رده را شکست داده و در کمترین زمان ممکن به خط پایان می‌رسد. مشخصات هرخودرو به ترتیب رده بندی به این شرح است.

رتبه چهارم : رنج روور اسپرت SVR
این یکی هم سبک و هم سریع است و قبل از مسابقه خیلی روی پیروزی‌اش حساب باز شده بود. نسخه ۲۰۱۸ رنج روور SVR مجهز به پیشرانه ۵لیتری با آرایشV8 و مجهز به سوپرشارژ قدرتی معادل ۵۷۵ اسب بخار عاید راننده می کند در حالی که در کمتر از ۴٫۳ ثانیه سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت را درمی نوردد. این یعنی ما با یکی از سریع ترین خودروهای دنیا در این مسابقه روبروویم. قیمت پایه رنج روور SVR حدود ۱۱۳ هزار دلار است. البته در نهایت ضعیف‌ترین عملکرد ممکن را همین خودرو کسب کرد.

رتبه سوم: مرسدس G63 AMG
نسل جدید مرسدس G کلاس سال ۲۰۱۸ با تغییرات فراوانی در بخش فنی و تکنولوژی معرفی شد تا کماکان یکی از بهترین و لوکس ترین و البته گران قیمت ترین شاسی بلند های مرسدس بنز باشد. نسخه AMG 63 این خودرو با پیشرانه کاملا جدید ۴ لیتری V8 دو توربوی خود توانی معادل ۵۷۶ اسب بخار و گشتاور ۸۵۰ نیوتن متری را به چهار چرخ خودرو منتقل می کند. شتاب ۰ تا صد G63 جدید ۴ ثانیه اعلام شده است. قیمت جهانی G63 از ۱۴۲ هزار دلار آغاز می شود.

رتبه دوم: لامبورگینی اوروس
اولین شاسی بلند تولید انبوه لامبورگینی که سال ۲۰۱۷ معرفی شد. این شاسی بلند چهار در توسط یک پیشرانه ۴۰۰۰ سی سی V8 توئین توربو با توان تولیدی ۶۴۱ اسب بخار تجهیز شده است شتاب ۰ تا صدی معادل ۳٫۴ ثانیه را ثبت می کند تا به نوعی یک سوپر اسپرت شاسی بلند باشد. قیمت جهانی این خودرو از ۲۰۰ هزار دلار آغاز می شود و در برخی نسخه‌ها تا ۲۵۰ هزار دلار هم قیمت دارد. ظاهرا قوی ترین خودرو گروه همین گاومیش ایتالیایی است.

رتبه اول: تسلا مدل ایکس P100D
بدون شک غیره منتظره ترین رقیب برای غول های بنزینی ۸ سیلندر، یک شاسی بلند تمام الکتریکی است. مجموع توان خروجی موتورهای برقی تسلا مدل ایکس P100D عدد ۷۶۲ اسب بخار است و شتاب صفر تا صد آن ۲٫۹ ثانیه به صورت استاندارد گزارش شده است. قیمت مدل P100D از ۱۲۳ هزار دلار آغاز می‌شود و در برخی نسخه‌ها تا ۱۴۰ هزار دلار هم قیمت دارد.

کدخبر: ۲۳۵۰۵۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر