کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۸۲۰۱
تاریخ خبر:

وقتی به‌جای گل‌پری‌، ‌رحمان سر قرار آمد...

روزنامه هفت صبح، آرش خوشخو | توضیح:امروز قاعدتا باید از مجموعه صد قصه مطلبی را کار می‌کردیم اما چون از امروز تا شنبه روزنامه منتشر نمی‌شود، برای اینکه بخش مرو‌ر خبرهای ۴۴سال پیش سبک بشود امروز روزنامه اطلاعات تا روز ۱۴ مهرماه را مرور کرده‌ایم. این یک بار تخطی از برنامه را به ما ببخشید.

صفحه اول روزنامه اطلاعات ۱۲ مهرماه خبر چندان مهمی ندارد‌. جز تصویر آنتونی‌ کویین در فرودگاه مهرآباد که برای بازی در فیلم کاروان‌ها به تهران آمده است. او بلافاصله راهی اصفهان می‌شود تا نقش ذوالفقار رئیس قبیله کوچی را بازی کند. در صفحه ۳ خبری درج شده که طی آن همسر دو بازرگان مشهور تهرانی در چشم و هم‌چشمی با یکدیگر جواهرآلاتی با قیمت‌های ۷ و ۱۲ میلیون تومان از پاریس خریده‌اند.

۱۲ میلیون تومان قیمت یک ملک ۱۰۰۰ متری با یک عمارت ۴ طبقه در بهترین نقطه تهران بوده است در آن سال‌ها‌! تیم جوانان خراسان که قهرمان جوانان ایران بوده به ملاقات با تیم فوتبال رضا پهلوی آمده و سه بر یک این تیم را شکست داده. گزارشگر چاپلوسانه نوشته که رضا پهلوی در گوش چپ عالی بوده و بارها با فرار‌هایش خط دفاع حریف را آزار داده اما دروازه‌بان تیمش ضعیف بوده است‌!

مسابقات تنیس بین‌المللی تهران هم آغاز شده و سه تا از ایرانی‌ها حذف شدند. یعنی محرم خدایی و درفشی جوان و تقی اکبری‌. اما منصور بهرامی و مدنی به دور بعد رفته‌اند. گیلرمو ویلاس آرژانتینی مهم‌ترین چهره بین‌المللی این بازی‌هاست‌. کیفیت فیلم‌های روی پرده به‌شدت افت کرده است.

فیلم تین‌ایجر و همین‌طور فیلم دستت را رو کن رفیق و فیلمی با نام مردی با لنگ‌های دراز به برنامه اکران اضافه شده‌اند. داستان پرونده روشنک صدر و نامزدش علی‌.ر که ادعا شده بود روشنک را در اختیار دوستانش قرار می‌داده با پرداخت ۱۵۰ هزار تومان خسارت از سوی نامزد به خانم روشنک تمام شد. اما دعوای روشنک و صاحبخانه‌اش ادامه دارد‌.

صفحه اول اطلاعات سیزدهم مهرماه خبر دندانگیری ندارد‌. در صفحه ۳ آمده است احداث اتوبان تهران به چالوس سال آینده آغاز خواهد شد‌. طول این اتوبان ۱۱۰ تا ۱۲۰ کیلومتر بوده و زمان احداثش کمتر از سه سال نخواهد بود. در صفحه ۷ خانمی به‌نام مریم ساوجی از طرح لباس متحدالشکل دانش‌آموزان دختر استقبال کرده اما در عوض نوشته است‌: ‌با مشاهده سرووضع برخی از معلم‌ها آدم فکر می‌کند پا به یک سالن مد و مجلس شب‌نشینی گذاشته است‌.

لباس‌های باز و اغلب بدون آستین و معمولا کوتاه و آرایش‌های غلیظ و جواهرات اصلی و بدلی و… موجب می‌شود تا دختران دانش‌آموز ساده‌دل و نورسیده حواسشان پرت شود و فکر کنند نمو علم و دانش بایستی در البسه رنگین و جواهرآلات سنگین باشد‌… در برنامه سینماها فیلم هوس‌باز حیله‌گر با شرکت خانم ادویژ فنک و فیلم رفقا عجب کلکی زدیم به اکران اضافه شده‌اند و همین‌طور فیلم کابوی نیمه‌شب که کمی اوضاع اکران را بهتر کرده است و در کنارش همه مردان رئیس‌جمهور شاهکار آلن جی پاکولا.

به‌غیر از این دو فیلم‌؛ ‌صلیب آهنین از سام پکین‌پا‌، ‌آخرین فیلم مجموعه پلنگ صورتی به کارگردانی بلیک ادواردز‌، ‌آسمانخراش جهنمی‌، جیمزباند‌: ‌مرد طپانچه طلایی‌،‌‌ بخت بلند به کارگردانی استنلی دانن از فیلم‌های خوب روی پرده هستند. فیلم‌ها‌ی ایرانی هم عبارتند از‌: ‌در شهر خبری نیست‌، ‌شب آفتابی‌، ‌قسم و هرجایی‌! و سیزده چهارده تا کمدی جنسی ایتالیایی و فرانسوی و هفت هشت تا هندی و دو سه تا فیلم کلاسیک قدیمی مثل می‌خواهم زنده بمانم و نهنگ سفید (موبی‌دیک‌).

صفحه اول اطلاعات پنجشنبه ۱۴ مهرماه با خبر افتتاح مجلس شروع شده است و حضور محمدرضا و فرح. در صفحه ۲۴ فیلم سینمایی جمعه شب تلویزیون معرفی شده که فیلم خون و شن ساخته زیبای روبن مامولیان به سال ۱۹۴۱ است‌. با بازی تیرون پاور و ریتا هیورث. در صفحه حوادث نوشته شده که جوانی روستایی به‌نام بلبل زارع از روستای قدمه در ۱۲ کیلومتری قیر در استان فارس با نامزد خود گل‌پری قرار ملاقات داشته که به‌جای گل‌پری‌، ‌رحمان پدر دختر بر سر قرار می‌آید و بلبل آن‌قدر می‌ترسد که سکته می‌کند و می‌میرد. خدا بیامرزدش. بخت برگشته بوده است.

کدخبر: ۴۱۸۲۰۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر