کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۷۵۷۳۶
تاریخ خبر:

وفادارترین گلزنان در فوتبال ایران

روزنامه هفت صبح | با وجود مادی شدن فوتبال هنوز هم ردپاهایی از وفاداری، غیرت و تعصب دیده می‌شود. بازیکنانی که حضورشان در یک تیم خاص از یک سال و دو سال تجاوز کرده و آنقدر در آن تیم مانده‌اند تا به بخشی از آن تیم تبدیل شده‌اند. به بازیکن شاخصی تبدیل شده‌اند که با شنیدن نام‌شان، نام باشگاهی که سال‌ها در آن حضور داشتند برای‌مان تداعی می‌شود و این همان مرز یکی شدن است.

در این میان بازیکنانی هستند که علاوه بر اینکه نام باشگاه را با خود به یدک می‌کشند، یادگاری برای تیم محبوب خود گذاشته‌اند. مثل بازیکنانی با بیشترین گل زده با پیراهن یک تیم.

همانطور که انتظار می‌رود این لیست متعلق به مهاجمان است و تقریبا تمامی رده‌های بالای لیست را بازیکنان خط حمله به خود اختصاص داده‌اند. البته این مسئله یک استثنا هم دارد. استثنایی در صدر جدول. مهدی رجب‌زاده، هافبک - مهاجم ذوبی‌هاست که توانسته با زدن ۹۰ گل در صدر جدول گلزنانی که با پیراهن یک تیم رکورددار هستند قرار بگیرد. رجب‌زاده که بیش از ۱۰ سال در تیم ذوب‌آهن حضور داشته، توانسته ۹۰ گل ‌ به نام خودش برای این تیم ثبت کند.

آماری که برای یک بازیکنی با خصوصیات او می‌تواند بسیار ارزشمندتر از یک مهاجم هدف باشد. در ادامه این جدول و در میان ۱۰ گلزن برتر استقلال نمایندگان زیادی دارد، برخلاف پرسپولیس. هر گاه حرف از ثبات و مدت زمان حضور در تیم مطرح باشد، استقلالی‌ها حرف‌های بیشتری برای گفتن دارند. پرسپولیس مثل مدیران و مربیانش، بازیکنان کوتاه‌مدت‌تری هم داشته است.

آرش برهانی با ۷۹ گل زده با پیراهن استقلال در رده دوم قرار دارد. رافخایی ملوان با ۷۳ گل زده سوم است. رده‌های بعدی هم در اختیار بازیکنان زیر است: ۴- رضا عنایتی ۵۹ گل زده با پیراهن استقلال / ۵- عمادرضا ۵۹ گل زده با پیراهن سپاهان / ۶-لوسیانو ادینیو ۵۵ گل زده با پیراهن مس‌ / ۷-کریم انصاری‌فرد ۵۵ گل‌زده با پیراهن سایپا‌ / ۸-فرهاد مجیدی ۴۶ گل زده با پیراهن استقلال / ۹- مهدی طارمی ۴۵ گل زده با پیراهن پرسپولیس / ۱۰- علی علیپور ۴۴ گل زده با پیراهن پرسپولیس.

در میان ۱۰ گلزن برتر فقط یک بازیکن حضور دارد که همچنان می‌تواند رکوردش را بیشتر کند و آن هم نماینده‌ای از پرسپولیس است. علی علیپور که این فصل با وجود حرف و حدیث‌های زیاد در پرسپولیس ماندنی شد، فرصت دارد تا این فصل خود را به رده‌های بالایی جدول نزدیک کند.

علیپور تا اینجای کار ۴۴ گل زده ‌ و اگر روند گلزنی‌اش مانند روزهای اوجش باشد می‌تواند حتی به رده‌های سوم و چهارم هم نیم نگاهی داشته باشد و در صورت ماندنش در پرسپولیس در سال‌های آتی اولین گزینه برای شکستن رکورد مهدی رجب‌زاده است. کاری که با توجه به اختلاف تقریبا بیش از دو برابر شاید کار سختی به نظر برسد اما زمان و وفاداری و البته آمادگی آن را آسان خواهد کرد.

کدخبر: ۲۷۵۷۳۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر