کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۸۳۲۲۶
تاریخ خبر:

وضعیت قرمز ‌در نیمه سرخ میلان

روزنامه هفت صبح | تیم‌ آث‌میلان روزهای خوبی را سپری نمی‌کند؛ ‌ چهار باخت در شش بازی ‌بدترین شروع این تیم در‌۸۱ سال اخیر است. آث میلان یکشنبه شب در خانه خود به مصاف فیورنتینا رفت و در این بازی خانگی با شکست سنگین ۳بریک به کار خود پایان داد. این چهارمین شکست میلان در شش بازی خود در فصل جاری سری A بود و باعث شد روسونری به رکورد بدترین شروع فصل خود در ۸۱ سال اخیر برسد.

آخرین باری که میلان از شش بازی اول فصل سری A در چهار بازی شکست خورده بود به فصل ۱۹۳۹-۱۹۳۸ برمی‌گردد. تنها بار دیگری که میلان چنین آماری در شروع فصل داشته فصل ۱۹۳۱-۱۹۳۰ بوده است. هر نتیجه دیگری به جز پیروزی در زمین جنوا در روز شنبه آینده می‌تواند مدیران باشگاه را به این نتیجه برساند که زمان اخراج جامپائولو فرا رسیده است. میلان روز شنبه در حالی به خانه جنوا می‌رود که در جدول سری A در رتبه شانزدهم ایستاده است.

جامپائولو بعد از آنکه میلان در فصل گذشته در سری A به مقام پنجم دست یافت جانشین گنارو گتوزو شد تا روسونری امسال بتواند مقامی بهتر به دست آورده و به جمع تیم‌های برتر لیگ ایتالیا راه یابد. جامپائولو بعد از بازی مقابل فیورنتینا اعتراف کرد که فشار شدیدی به تیمش وارد شده ‌ ولی گفت هنوز به خودش ایمان دارد و معتقد است وضعیت میلان می‌تواند به مراتب بهتر شود.

*** شب فاجعه‌بار چالهان‌اوغلو
در شبی که دوناروما یک پنالتی فیورنتینا را مهار و روسونری ۳۰ دقیقه، ۱۰ نفره بازی کرد، میلان می‌توانست صاحب یک ضربه پنالتی شود اما عملکرد فاجعه‌بار خط هافبک روسونری و مخصوصا چالهان‌اوغلو، سه امتیاز شیرین به فیورنتینا اضافه کرد. همچنین کورواسود (نام هواداران متعصب میلان که در جایگاه ویژه حضور دارند) در دقایق پایانی این دیدار، ورزشگاه را ترک کرد و تمام بنرها را در حمایت از میلان برداشت. آنها پیش از رفتن، فریاد زدند: «این تیم لایق ما نیست.»

در این میان اشتباهات چالهان‌اوغلو روی گل‌های فیورنتینا بسیار تاثیرگذار بود. روی گل اول اشتباه فاجعه هاکان چالهان‌اوغلو و سپس بی‌دقتی بن‌ناصر باعث اعلام ضربه پنالتی به نفع فیورنتینا می‌شود تا پولگار با ضربه‌ای قاطعانه از روی نقطه پنالتی گلزنی کند. در گل دوم هم چالهان‌اوغلو توپ را با بی‌دقتی از دست داد، فیورنتینا از این موقعیت استفاده کرد و شوت پولگار را دوناروما نصفه و نیمه دفع کرد تا در برگشت کاستروویلی دروازه را باز کند.

*** جامپائولو: می‌توانید ببازید اما نه به این شکل!
واکنش فدریکو جامپائولو به این شکست جالب بود. او در نشست خبری خود بعد از بازی گفت: «فقط سه روز پیش، تیم با شخصیت فوق‌العاده‌ای بازی کرد و در بازی قبل فوتبالی را دیدم که می‌پسندم. امشب تیم از نظر فردی بد بازی کرد و سازمان‌یافتگی یا حس مسئولیت جمعی نداشت. البته که من مسئولیت این شکست را به عهده می‌گیرم اما به جلو حرکت می‌کنم زیرا به ایده‌‎های خودم ایمان دارم. چیزی که مرا آزار می‌داد، این بود که به نظر می‌رسید تیم بدون حتی یک جلسه تمرین امشب وارد سن‌سیرو شده است. شما می‌توانید شکست بخورید اما نه به این شکل!»

*** مالدینی: از سرمربی حمایت می‌کنیم
بعد از این باخت خیلی زود گمانه‌زنی‌ها درباره سرنوشت جامپائولو در میلان آغاز شد. خیلی‌ها منتظر خبر برکناری او بودند اما پائولو مالدینی مدیر باشگاه میلان به سرمربی این تیم اطمینان داد که خطری او را تهدید نمی‌کند. مالدینی گفت: «چهار باخت در شش بازی، واقعا زیاد به نظر می‌رسد؛ علاوه بر اینکه سطح عملکرد تیم ناامیدکننده بود و ما نیز از بازی (با فیورنتینا) ناراضی هستیم.

مجموعه مالکیت و مدیریت باشگاه می‌دانستند که حساب کردن روی جوانان، عواقبی چون فقدان شخصیت و هویت را به همراه خواهد داشت. انتخاب جامپائولو تصمیم مشترکی از سوی همه بود. به حمایت از او ادامه می‌دهیم. کار صحیح این است که به او زمان بدهیم. از همان ابتدا می‌دانستیم موانع و مشکلاتی بر سر راه خواهد بود.»

*** شب پر از تناقض مونتلا مقابل میلان
روی نیمکت فیورنتینا وینچنزو مونتلا نشسته بود. او دو سال قبل هدایت میلان را برعهده داشت و به همین دلیل در بازی مقابل این تیم به گفته خودش شبی پر از تناقض را سپری کرد. او گفت: «وقتی در استادیومی چون سن‌سیرو و مقابل ۵۰ هزار هوادار میلان برنده می‌شوید، حس رضایتمندی فوق‌العاده‌ای به شما دست می‌دهد. برای سومین بار است که اینجا برنده می‌شویم. من هیچ حس انتقامی از میلان ندارم چون این یک باشگاه جدید با مالکان جدید است.

به عنوان سرمربی میلان فاتح سوپرکاپ ایتالیا شدم پس چرا باید از این تیم، کینه داشته باشم؟ هیچ حرفی برای گفتن ضد میلان ندارم و فقط می‌توانم از این باشگاه برای استخدام خودم، تشکر کنم. واقعیت این است در جریان بازی، نسبت به هواداران میلان و بازیکنانی که روزی مربی آنها بودم، حس بدی به من دست داد. این اتفاقات، تراژدی‌های فوتبال محسوب می‌شود که ممکن است پیش بیاید. بازی کردن در استادیومی چون سن‌سیرو آسان نیست.»

*** گزینه‌های جانشینی: از آلگری تا شوچنکو
با وجود حمایت مالدینی از جامپائولو، گفته می‌شود ادامه فعالیت او در میلان قطعی نیست. نشریه گازتا دلو اسپورت ایتالیا مدعی شده که میلان پس از شروع ضعیف در این فصل به فکر برکناری مارکو جامپائولو افتاده و گزینه‌هایی را هم در سر دارد. جامپائولو در تابستان جانشین گتوزو شد.

این نشریه از رودی گارسیا و کلودیو رانیری به عنوان گزینه‌های جدی میلان نام برده و احتمال مذاکره میلان با لوچیانو اسپالتی و ماسیمیلیانو آلگری را هم رد نکرده است. تعدادی از رسانه‌های ایتالیا همچنین از احتمال مذاکره میلان با آندری شوچنکو که در حال حاضر سرمربی تیم ملی اوکراین است خبر داده‌اند. میلان در شش هفته ابتدایی سری A تنها دو پیروزی کسب کرده و در چهار بازی شکست خورده و در صورتی که هفته آینده نتواند مقابل جنوا به پیروزی برسد بدترین شروع این تیم از سال ۱۹۳۸ رقم خواهد خورد.

کدخبر: ۲۸۳۲۲۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر