کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۰۴۰۱
تاریخ خبر:

شایعاتی درباره وضع روحی نامناسب سحر تبر

روزنامه هفت صبح | داستان فاطمه خویشوند یا همان سحر تبر در فضای مجازی به ۱۳ مهر سال ۹۸ بازمی‌گردد که خبر دستگیری‌اش منتشر شد. ماجرای دختری متولد سال ۱۳۸۰ که با گریم‌های عجیب در فضای مجازی برای خود فالوئر جمع می‌کرد و به یک باره خبر دستگیری او به دستور دادسرای ارشاد تهران منتشر شد.

پس از آن پیام درفشان، وکیل فاطمه خویشوند اعلام کرد در کیفرخواست صادر شده از سوی دادسرای ارشاد، معاونت در افساد فی‌الارض، تشویق به فساد از طریق تشویق جوانان به اباحه‌گری، توهین به مقدسات از طریق توهین به حجاب و تحصیل مال نامشروع به فاطمه خویشوند تفهیم شده است. اما این تمام ماجرا نبود.

در اوج شیوع ویروس کرونا، خبری مبنی بر مبتلا شدن فاطمه به کرونا در زندان زنان شهرری در فروردین سال ۹۹منتشر شد اما رئیس زندان زنان شهر ری ابتلای فاطمه خویشوند (سحرتبر) به بیماری کرونا را تکذیب کرد.مهدی محمدی در گفت‌وگو با ایسنا در این باره گفت: خبر منتشر شده توسط وکیل فاطمه خویشوند صحت ندارد و آن را تکذیب می‌کنم. همین موضوع باعث شد تا با مرخصی فاطمه به قید وثیقه نیز موافقت نشود و حتی به وکیل او بارها گفته شد نشر اکاذیب کرده است.

اما طبق سندی که پیام درفشان، وکیل فاطمه خویشوند در اختیار هفت‌صبح قرار داده از سوی بیمارستان سینا گواهی شده است که این فرد در تاریخ ۳۰/۱/۹۹ مبتلا به ویروس کرونا بوده اما با این تفاسیر به او مرخصی داده نشد. از دیگر سو، ابلاغیه‌ای برای حضور فاطمه.خ در دادگاه به وکلایش ابلاغ شده بود که به دلیل ابتلای این فرد به کرونا به دادگاه اعزام نمی‌شود.

*** سرنوشت پرونده
فاطمه خویشوند، با گذشت حدود ۱۱ ماه از دستگیری‌اش هنوز جزو پرونده‌های بدون تکلیف است و در زندان قرچک ورامین به سر می‌‌برد. پیام درفشان، وکیل او در گفت‌وگو با هفت‌صبح می‌گوید: تکلیف این پرونده نامشخص است و هنوز ابلاغیه‌ای به ما برای حضور در دادگاه و تعیین تکلیف این پرونده صورت نگرفته است.

اما واقعیت این است دختری ۱۸ ساله که وکیل او با ارائه سند و مدرک به دادگاه اثبات کرد او از لحاظ روحی وضعیت خوبی ندارد هنوز در زندان است. وکیل سحر در زمستان ۹۸ به ایرنا گفته بود که تداوم بازداشت این نوجوان ۱۸ ساله، ضرورتی ندارد و مراتب را طی لایحه‌ای مستند و مستدل ارائه و تقاضای تبدیل قرار بازداشت به قرار وثیقه کرده است.

چون سحر تبر در زمان دستگیری، بالای ۱۸ سال داشت، اما زمان وقوع مراتب تحت تعقیب، در زمانی بود که وی زیر ۱۸ سال است، باید پرونده به دادسرای جرایم اطفال ارسال شود. او به رسانه ملی بابت پخش اعترافات متهمی که هنوز حکم قانونی برای اتهاماتش وجود ندارد، اعتراض کرد. وکیل سحر تبر هم اذعان کرد که موکلش، مبتلا به افسردگی عمده و سایکوز بود و در گزارش پزشکی قانونی هم منعکس شده است. اما شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی مقیسه با تبدیل قرار بازداشت فاطمه خویشوند از چهره‌های اینستاگرامی معروف به «سحر تبر» به قرار وثیقه موافقت نکرد.

*** ماجرای اکستنشن تهرانی
در زمان دستگیری فاطمه خویشوند، پرونده‌ای موسوم به دستگیری شاخ‌های اینستاگرامی در جریان بود که حدود ۵۰۰ نفر طبق شنیده‌ها در آن دخیل بودند. عده‌ای از این شاخ‌ها که شامل زن و مرد بودند توانستند با قرار وثیقه آزاد شوند اما عده‌ای نیز مانند پرونده اکستنشن تهرانی که مسئولانش به جرم اشاعه فساد از راه تبلیغات و سرقت و کلاهبرداری هنوز در زندان هستند و تکلیف پرونده آنها نیز مشخص نیست.

اما در خصوص وضعیت روحی فاطمه ۱۸ ساله در زندان، پیام درفشان می‌گوید: ما نگفتیم فاطمه با وکلایش قهر کرده است بلکه او از لحاظ روحی حال خوشی ندارد تا جایی که به قدری از ماجرای قبول نکردن مرخصی‌اش به دلیل ابتلایش به کرونا سرخورده شده حتی حاضر نشد با نماینده ما خانم فولادوند در زندان ملاقاتی داشته باشد.

این دختر در پیامی از ما خواهش کرده بود اجازه دهند در زمان بیماری‌اش با قید وثیقه به مرخصی نزد مادرش بیاید و بعد از بهبود به زندان بازگردد که این موضوع محقق نشد. حال باید دید چه زمانی دادگاه بعدی فاطمه خویشوند بعد از ۱۱ ماه زندان برگزار خواهد شد و حکم او و سایر به قول معروف شاخ‌های مجازی چیست.

کدخبر: ۳۵۰۴۰۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر