کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۳۲۶۸۵
تاریخ خبر:

وضعیت تیم‌های مدعی‌ در آستانه شروع دوباره لیگ

روزنامه هفت صبح، نادر نامدار | بالاخره به صورت رسمی اعلام شد که رقابت‌های لیگ برتر از روز چهار تیر با بازی عقب افتاده فولاد خوزستان و استقلال پیگیری می‌شود. حدود دو هفته تا از سرگیری لیگ باقی مانده و بد نیست آخرین وضعیت بعضی از تیم‌ها را در آستانه شروع دوباره لیگ بررسی‌کنیم.

*** پرسپولیس
پرسپولیس تنها تیمی بود که به برگزاری ادامه بازی‌های لیگ نوزدهم اصرار داشت. بازیکنان این تیم از مدت‌ها قبل تمرینات انفرادی خود را شروع کرده‌اند و حتی گاهی برخلاف قوانین ستاد مبارزه با کرونا و سازمان لیگ، تمریناتی چند نفره و دسته جمعی هم برگزار کردند که انتشار تصاویر این تمرینات حسابی جنجالی شد. در نهایت پس از صدور مجوزهای لازم، تمرینات رسمی پرسپولیسی‌ها هم کلید خورد و آنها تا امروز تمرینات مرتب و مناسبی را پشت سر گذاشته‌اند. پرسپولیس چند روز پیش یک بازی تدارکاتی مقابل سایپا هم انجام داد که این بازی بدون گل مساوی شد.

گفته می‌شود در روزهای آینده پرسپولیس قرار است یک بازی تدارکاتی دیگر ‌ مقابل گل‌گهر سیرجان انجام بدهد. اما پرسپولیسی‌ها هر چه تمرینات منظمی را انجام داده‌اند، از لحاظ بازیکن دچار مشکلاتی شده‌اند. علیرضا بیرانوند به زودی راهی بلژیک خواهد شد و اینطور که شنیده می‌شود به این زودی به ایران بازنخواهد گشت! محمد انصاری هم دچار پارگی رباط صلیبی شده و حداقل ۶ ماه دور از میادین خواهد بود. محمد نادری هم احتمالا به زودی مثل بیرانوند راهی بلژیک خواهد شد. سیدجلال حسینی هم این روزها کمی مصدوم است اما به احتمال زیاد به بازی اول پرسپولیس خواهد رسید. تا لحظه نوشته شدن این مطلب همچنان خبری از بازگشت بشار رسن و کریستین اوساگوانا هم نیست!

*** استقلال
استقلال یکی از تیم‌هایی بود که اصرار زیادی به لغو ادامه مسابقات لیگ برتر داشت. بازیکنان، مدیران و حتی سرمربی این تیم، بارها به صورت تلویحی و گاهی صراحتا اعلام کردند ‌ لیگ برتر باید تعطیل شود. بااین حال تمرینات بازیکنان استقلال تعطیل نشده بود و آنها هم گاهی به صورت انفرادی‌یا در گروه‌های چند نفره تمرین می‌کردند. تمرینات تیمی استقلال هم پس از اینکه مجوز برگزاری صادر شد آغاز شد و آبی‌ها هم مثل پرسپولیسی‌ها تمرینات نسبتا خوبی را برگزار کرده‌اند. استقلال در روزهای گذشته قصد برگزاری یک بازی تدارکاتی داشت که این بازی با عدم صدور مجوز سازمان لیگ انجام نشد اما تمرینات این تیم همچنان در حال برگزاری است.

برخلاف پرسپولیس، استقلال از نظر بازیکن شرایط بسیار خوبی دارد. مصدومان همیشگی این تیم یعنی داریوش شجاعیان و محسن کریمی به تازگی مجوز حضور در تمرینات را دریافت کرده‌اند و خارجی‌های این تیم هم با وجود شایعاتی که وجود داشت به ایران برگشته‌اند و در تمرینات حضور دارند، هرچند شیخ دیاباته از آمادگی صددرصد فاصله دارد. تنها مشکل استقلال مصدومیت جزئی فرشید اسماعیلی است که با توجه به تعویق یک هفته‌ای در شروع بازی‌ها، این احتمال وجود دارد که اسماعیلی هم به بازی اول استقلال مقابل فولاد برسد. به نظر می‌رسد استقلال فعلا کامل‌ترین تیم را در میان لیگ برتری‌ها در اختیار دارد.

*** سپاهان اصفهان
این تیم مخالف سرسخت آغاز لیگ برتر بود. از مدیران تا بازیکنان این تیم همگی بارها در مصاحبه‌های‌شان خواهان لغو بازی‌ها بودند و دلیل آنها هم ظاهرا نگرانی از جان مردم بود! سپاهانی‌ها البته نگران خود و خانواده‌های‌شان هم بودند و بارها در مصاحبه‌های‌شان به این نکته اشاره کردند اما انتشار تصاویری از تمرینات تعدادی از آنها به صورت دسته جمعی و در گروه‌های چند نفره، آن هم بدون حفظ فاصله اجتماعی صداقت ادعای آنها را زیر سوال برد.

بعد از آغاز تست‌های کرونا از تیم‌های لیگ برتری، ابتدا شایعه شد که تست چند بازیکن این تیم مثبت شده است. اما بعدا مشخص شد که در این باره اغراق شده ‌. در نهایت و پس از انجام یکی دو تست دیگر، مشخص شد که امید نورافکن و رضا میرزایی به کرونا مبتلا شده‌اند و در حال حاضر در قرنطینه به سر می‌برند و نمی‌توانند در تمرینات شرکت کنند. با این حال سپاهان در مسیر آغاز تمرینات و اجرای پروتکل‌های سازمان لیگ، به دلیل شرایط مالی مناسب، یکی از بهترین تیم‌ها بود. تمرینات این تیم چند روزی هست که آغاز شده اما استنلی کی‌روش تازه یکی دو روز است که وارد ایران شده و چند روزی را باید در قرنطینه بگذراند تا مجوز حضور در تمرینات را پیدا کند و آماده بازی شود.

*** تراکتور
در میان بالانشین‌ها، تراکتور بیشترین اصرار را به لغو ادامه مسابقات لیگ برتر داشت. این تیم حتی پیشنهاد داد بازی‌ها تعطیل شود و مقابل نام قهرمان لیگ نوزدهم واژه «سلامت» نوشته شود! تراکتوری‌ها مخالف قهرمان اعلام شدن پرسپولیس بودند اما سهمیه آسیا را حق خودشان می‌دانستند! گفته می‌شود نامه معروف چهار تیم لیگ برتری به وزارت ورزش و تهدید ضمنی به کناره‌گیری از لیگ برتر هم پیشنهاد تراکتور بوده و آنها نقش اصلی را در این ماجرا داشتند. مثل سپاهان، درباره تیم تراکتور هم خبر ابتلای تعدادی از بازیکنانش به کرونا توسط رسانه‌های رسمی این باشگاه منتشر شد.

اما بعدا مشخص شد که هیچ کدام از تراکتوری‌ها کرونا نگرفته‌اند! آنها البته دست‌بردار نبودند و همین حالا هم پیگیر تعطیل شدن لیگ برتر هستند اما مشکل اصلی این تیم، تمرینات نصفه و نیمه و تق و لقی است که آغاز شده است. هنوز تعدادی از بازیکنان این تیم به تمرینات تیمی نپیوسته‌اند. وضعیت خارجی‌های تراکتور همچنان نامشخص است هنوز کسی نمی‌داند که آنها چه زمانی به تمرینات تیم اضافه خواهند شد. ضمن اینکه گفته می‌شود اشکان دژاگه هم قصد ندارد به این زودی به ایران برگردد! برخلاف سه تیم قبل، تراکتور از نظر تمرینات به شدت عقب افتاده و بعید است این تیم بتواند تا قبل از بازی اولش به آمادگی لازم برسد.

*** شهرخودرو و فولاد
شهرخودرو یکی از باشگاه‌هایی بود که به تعطیل شدن لیگ اصرار داشتند. نام آنها هم در نامه جنجالی به وزیر ورزش دیده می‌شود. تیم مشهدی هنوز هم تمایلی به بازگشت به بازی‌ها ندارد. تمرینات این تیم چند روزی هست که شروع شده اما هنوز خبری از خارجی‌ها نیست. کوزین مربی ایتالیایی شهرخودرو هنوز به ایران برنگشته و میروسلاو مهاجم خارجی شهرخودرو هم تمریناتش را در اوکراین دنبال می‌کند اما مشخص نیست چه زمانی به ایران خواهد آمد تا در تمرینات تیمی حضور پیدا کند.

در چنین شرایطی شهرخودرو امیدوار است تصمیم سازمان لیگ تغییر کند و بازی‌های لیگ نوزدهم نیمه‌کاره باقی بماند. آنها حتی پیشنهاد داده‌اند سهمیه‌های آسیایی بین تیم‌های مدعی قرعه‌کشی شود! فولاد خوزستان اما وضعیت نامشخصی دارد. تا چند روز پیش جواد نکونام خواهان ادامه بازی‌های لیگ برتر بود و سعید آذری مدیرعامل باشگاه به تعطیلی بازی‌ها تمایل داشت‌ اما وضعیت بد خوزستان و قرمز بودن این استان از لحاظ ابتلا به کرونا، باشگاه را در وضعیت پیچیده‌ای قرار داده است. کار به جایی رسیده که نکونام تهدید کرده اگر پاتوسی برنگردد، فولاد مقابل استقلال بازی نخواهد کرد و به نظر می‌رسد این تیم به دنبال بهانه‌ای برای نیمه‌کاره گذاشتن لیگ نوزدهم است. فولاد همچنین از سوی فیفا از سه پنجره نقل و انتقالاتی محروم شده و این باشگاه، این روزها تحت تاثیر این اتفاق قرار دارد.

کدخبر: ۳۳۲۶۸۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر