کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۰۵۹۳
تاریخ خبر:

وضعیت برق در یک ماه آینده چگونه خواهد بود؟

مدیرعامل توانیر میگوید حدود یک ماه آینده شرایط اضطراری است و امید می‌رود با کمک مردم از این شرایط عبور کنیم.

محمدحسن متولی زاده روز یکشنبه در نشست خبری مشترک با محوریت تامین آب و برق کشور در تابستان سال ۱۴۰۰، با اشاره به اینکه امسال بارها اعلام شد سال ۱۴۰۰ از چند جهت سالی استثنایی است، تاکید می کندگرمای بی‌سابقه در ایران و اغلب کشورهای جهان عامل اصلی رشد مصرف برق بود. مسئله بعدی ما برای روزهای آتی است که گرمای شدیدتری در تمام نقاط کشور اتفاق خواهد افتاد؛ بنابراین، حساسیت این هفته و هفته آتی بیشتر است و باید توجه دقیق‌تری صورت گیرد.
او ادامه میدهد: مسئله دیگر بحث خشکسالی است که در ۵۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده و عملاً هم منجر به افزایش مصرف در بخش کشاورزی و هم منجر به کاهش ذخیره آب نیروگاه‌های برق‌آبی و کاهش تولید این نیروگاه‌ها شده است. ما از یک طرف با افزایش مصرف و از طرف دیگر با کاهش تولید نیروگاه‌ها مواجه هستیم.

متولی‌زاده همچنین با اشاره به مسئله رمزارزها توضیح میدهد: این مسئله بویژه در ماه‌های اخیر به عنوان یک عامل رشد مصرف شناخته شده است؛ متأسفانه در انتهای سال گذشته و اوایل سال جاری، حجم قابل ملاحظه‌ای از دستگاه‌های استخراج رمزارزها وارد مدار شد و این به عنوان یک مصرف‌کننده‌ای که در برنامه‌ها لحاظ نشده بود موجب افزایش مصرف برق شد ضمن اینکه در شناسایی و برخورد با این افراد، کار به‌صورت جدی در حال انجام است.

کدخبر: ۴۰۰۵۹۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • _user_1563204488

    خجالت بکشید مگه عصر حجر؟من از قزوین پیام میدم مدام هرروز ۲ساعت برق توو گرم ترین تایم قطع میشه.جای اینکه صادر کنید فکر مر دم باشید.چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام هست.

  • _user_1600914020

    فقط مردم مردم مردم پس مسئولین چکار میکنن د