کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۸۰۵۴۵
تاریخ خبر:

وضعیت بحرانی آبی‌ها قبل از دربی

روزنامه هفت صبح | باور کردنش مشکل است اما استقلال در شرایطی باید در دربی به مصاف پرسپولیس برود که حتی یک برد هم به دست نیاورده است. البته پیش‌بینی می‌شد که آبی‌ها با استراماچونی لااقل در هفته‌های ابتدایی به مشکلاتی بخورند اما اینکه با وجود قرعه خوب و بازی با ماشین‌سازی و نفت مسجدسلیمان، تا هفته چهارم بدون برد باشند کمی دور از انتظار بود. حالا استقلال فقط یک هفته فرصت دارد تا خودش را برای دربی آماده کند اما مشکلات این تیم و سرمربی ایتالیایی‌اش یکی، دو تا نیست!

روحیه بد، ذهنیت بازنده
استقلالی‌ها تلاش زیادی کردند که تا قبل از دربی حداقل یک برد به دست بیاورند اما تلاش آنها بی‌فایده بود. در حالی که رقیب آنها یعنی پرسپولیس در بازی قبل از دربی صنعت‌نفت را شکست داد و با پیروزی به استقبال دربی می‌آید. طعنه‌آمیز اینکه دو بازی از سه بازی قبلی این تیم، بازی‌هایی نسبتا آسان به نظر می‌آمد.

مخصوصا بازی مقابل نفت مسجدسلیمان که فصل قبل در دو جام سه بار به استقلال باخته بود. این تیم اما یکشنبه شب یقه آبی‌ها را در مسجدسلیمان گرفت و فقط یک امتیاز به آنها داد. استقلال در بازی قبلی خود هم در وقت‌های تلف شده گل مساوی را از فولاد خورده بود و البته در هفته اول هم در وقت اضافه از ماشین‌سازی گل خورد و باخت.

این سه نتیجه باعث شده تا استقلالی‌ها ذهنیت برنده خود را از دست بدهند. حالا استقلال با همین ذهنیت بد و روحیه نامناسب باید به مصاف پرسپولیس برود. نگرانی اصلی استقلالی‌ها اما تبعات باخت به پرسپولیس است. باخت در دربی همواره تا مدت‌ها تبعات خود را در تیم بازنده نشان می‌دهد. ضمن اینکه اگر استقلال به پرسپولیس ببازد استراماچونی باید منتظر هر اتفاقی باشد. از جمله اولتیماتوم و حتی اخراج از استقلال!

*** ضعف دروازه و خط دفاع
استقلال فصل گذشته با فقط ۱۳ گل خورده، رکورد کمترین گل خورده در تاریخ لیگ برتر را به نام خود ثبت کرد. در ثبت آن رکورد، رحمتی، حسینی، منتظری، دانشگر، چشمی و … نقش زیادی داشتند. اما حالا امسال رحمتی و منتظری در استقلال نیستند و چشمی هم پس از مدت‌ها گشت و گذار تازه چند روز است که به تمرینات استقلال اضافه شده است.

در این مدت، حسینی دروازه‌بان اول استقلال بوده و شاهین طاهرخانی، سیاوش یزدانی، عارف غلامی و محمد دانشگر در دفاع میانی برای این تیم به میدان رفته‌اند اما استقلال حتی یک بار کلین‌شیت نکرده است. آنها در هر سه بازی دروازه خود را باز شده دیده‌اند و انگار خبری از استحکام دفاعی فصل قبل نیست! حسینی هم آن حسینی فصل قبل نیست.

او در هفته اول، با واکنش دیرهنگام و نصفه و نیمه خود، نقش زیادی روی گل تیم ماشین‌سازی داشت و خروج اشتباهش در بازی با نفت مسجدسلیمان هم عامل اصلی دریافت گل تساوی بود. او در بازی با فولاد هم با وقت‌کشی بی‌جایش، باعث شد تا داور بازی وقت‌های تلف شده بیشتری را محاسبه کند و در نهایت استقلال گل تساوی را دریافت کند.

البته که به جز حسینی، مدافعان میانی استقلال هم پراشتباه و متزلزل ظاهر شده‌اند و به همین دلیل این احتمال وجود دارد که برای دربی، استراماچونی از دست آنها به روزبه چشمی پناه ببرد! کسی که خودش یکی از عوامل اصلی ناکامی استقلال در فصل گذشته بود!

*** خط حمله کم جان!
وقتی شیخ دیاباته به استقلال پیوست، پیش‌بینی می‌شد مشکل بزرگ استقلال در سال‌های اخیر که در مقطعی توسط مامه تیام حل شده بود، ریشه‌‎کن شود. او با آماری فوق‌العاده در لیگ‌های فرانسه، ترکیه و امارات به استقلال پیوست و در بازی‌های پیش فصل هم حسابی درخشید و برای مدافعان تیم‌های حریف خط و نشان کشید‌ اما در لیگ برتر، او سه هفته ناامیدکننده را پشت سر گذاشته است.

دیاباته در دو بازی اول مقابل ماشین‌سازی و فولاد دو فرصت خوب گلزنی را با دو ضربه سر بد از دست داد و در مقابل نفت مسجدسلیمان هم ضربه ضعیفش با اشتباه مرگبار دروازه‌بان حریف منجر به گل مهدی قائدی شد. با وجود این نمایش‌های ضعیف، او همچنان انتخاب اول استراماچونی برای خط حمله استقلال است‌ اما دیاباته در بازی با نفت مسجدسلیمان مصدوم شد و ممکن است دربی را از دست بدهد.

اگر این اتفاق بیفتد، مرتضی تبریزی جانشین او خواهد شد که به گفته خود استراماچونی مهاجم اول و نوک استقلال نیست. خود تبریزی هم با نمایش‌های بی‌‎اثر و ضعیفش نشان داده که چرا استراماچونی به او اعتقادی ندارد‌ اما مشکل دیگر استقلال در خط حمله مصدومیت مهدی قائدی است.

او بهترین بازیکن استقلال در دو بازی گذشته بود و به نظر می‌رسید در حال پیشرفت است. قائدی تک گل استقلال به نفت مسجدسلیمان را هم با جاگیری خوب و تیزهوشی و سرعت بالایش زد و یک ضربه دیدنی و فنی او هم با کمترین اختلاف ممکن از کنار دروازه حریف به بیرون رفت‌ اما او هم در پایان بازی با برانکارد به بیرون منتقل شد و گفته می‌شود او هم به دربی نخواهد رسید.

با این اتفاق، محسن کریمی جایگزین او خواهد شد که به هیچ وجه بازیکن ۹۰ دقیقه‌ای و کاملی نیست و مدت‌هاست از دوران اوج خود فاصله گرفته ‌ و بعید است بتواند مقابل پرسپولیس کاری از پیش ببرد.

*** ناراحتی هواداران از ستاره‌های گرانقیمت
این روزها بیشترین انتقاد هواداران متوجه ستاره‌های گرانقیمت استقلال است. آنهایی که به سختی و با قراردادهایی نجومی راضی به تمدید شدند. یعنی سیدحسین حسینی، وریا غفوری و علی کریمی. دو نفر اول که جزو ضعیف‌ترین‌های استقلال در این سه هفته بوده‌اند و سومی هم یک بازیکن معمولی بوده که نتوانسته مشکلات تیم در انتقال از دفاع به حمله را حل کند. این سه بازیکن اما طبق اسناد گران‌ترین بازیکنان داخلی استقلال هستند که اصلا به اندازه قراردادهای‌شان کارایی نداشته‌اند و باعث عصبانیت استقلال شده‌اند.

فضا برای آنها به شدت نامناسب است و حسابی از سوی هواداران تحت فشار قرار دارند. این جو عجیب البته کمکی به آنها نخواهد کرد و شاید بهتر باشد که هواداران استقلال اجازه بدهند آنها به روزهای خوب خود برگردند. دربی تهران می‌تواند بهترین موقعیت برای رخ دادن این اتفاق باشد.

کدخبر: ۲۸۰۵۴۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر