کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۴۶۳۱
تاریخ خبر:

وضعیت اعتراضات تبریز و ایذه از زبان دو نماینده مجلس

عبدالله ایزدپناه نماینده مردم ایذه و محمدحسین فرهنگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی امروز در گفتگو با خبرگزاری برنا وضعیت این شهرها پس از تجمعات اعتراض‌آمیز اخیر را تشریح کردند.

نماینده مردم ایذه و باغملک درخصوص وضعیت بازداشت شدگان درایذه گفته: تعدادی از افراد بازداشت شده آزاد شده اند و پرونده برخی دیگر نیاز به بررسی دارد.مردم ایذه هم مانند دیگر شهرستان‌های خوزستان دست به اعتراض زدند و در کنار مردم معترض عده ای سودجو هم بی‌نظمی و ناآرامی‌هایی را به وجود آوردند و تیراندازی‌هایی از سوی افراد ناشناس انجام گرفت. در پی این نا آرامی ها و درگیری ها در شهرستان ایذه عده ای مجروح شدند و یک نفر هم جان باخت که این حادثه و نوع کشته شدن این فرد در دست بررسی است.

ایزدپناه بیان کرد: با تدبیر نیروهای امنیتی و شورای تامین و استاندار و با حضور بنده جلساتی را با بزرگان و سران قبائل برگزار کردیم و سرکشی به خانواده مقتول داشتم و از نزدیک با خانواده فرد کشته شده گفت و گو کردم. اکنون شهر اوضاع آرامی را سپری می کند. مردم در روز یکشنبه سوم مرداد به حمایت از نظام راهپیمایی را در ایذه برگزار کردند اما تا جایی که من اطلاع داشتم اینترنت ایذه همچنان قطع است

او درخصوص وضعیت بازداشت شده ها درایذه گفت: تعدادی از افراد بازداشت شده آزاد شده اند و پرونده برخی دیگر نیاز به بررسی دارد.

قاسم سلیمانی‌دشتکی استاندار خوزستان هم گفته موضوع آزادی افرادی که در اعتراضات خوزستان حضور داشتند اما جرمی مرتکب نشده‌اند، را پیگیری می‌کند.

محمدحسین فرهنگی، نماینده مردم تبریز هم در رابطه با اعتراضات اخیر در تبریز گفته: اعتراضات بصورت گسترده نبود، در روز یکشنبه در ساعت معینی تجمعاتی شکل گرفت اما با حضور عوامل امنیتی دیگر ادامه پیدا نکرد. طبیعتا به صورت متفرقه ممکن است افرادی بازداشت شده باشند. بخشی از اخباری که در فضای منتشر شد منطبق با واقعیت است و بخشی دیگر فقط صداگذاری‌هایی است که انجام شده است، مثلا خود فیلمبردار مطلبی را می‌گوید و شعاری را می دهد، با گوشی خود فیلم می گیرد و ربطی به جمعیت حاضر نداشته است.

فرهنگی با بیان این جمله که جو آرامی در تبریز حاکم است، گفت: این اعتراضات به گونه ای نبود که درگیری در آن وجود داشته باشد پس از فراخوانی که در داخل و خارج داده شد در همان ساعت اولیه مردم پراکنده شدند. اطلاعی از قطعی اینترنت در تبریز ندارم اینکه ایا قطعی برای همان محدوده خاص بوده یا وسیع تر از آن، زیرا قاعدتا نهادهای خاصی مسئول این کار هستند.

کدخبر: ۴۰۴۶۳۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر