کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۸۱۱۶۲
تاریخ خبر:

وزیر دفاع آمریکا از اعزام نیرو به سعودی خبر داد

ایرنا: وزیر دفاع آمریکا مدعی شد نیروهای نظامی آمریکایی بیشتری به عربستان سعودی و امارات متحده عربی اعزام خواهند شد.

مارک اسپر عصر جمعه در نشست خبری مشترک با ژنرال جوزف دانفورد رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با اعلام این خبر افزود نیروهای نظامی بیشتری به عربستان سعودی در پاسخ به آنچه حملات ایران به تاسیسات نفتی پادشاهی نامید، اعزام خواهند شد.

وزیر دفاع آمریکا هم همسو با اظهارات دیگر مقامات آمریکا و سعودی، ایران را عامل اصلی حملات به تاسیسات آرامکو دانست و مدعی شد محققان به این نتیجه رسیده اند که سلاح های مورد استفاده در این حمله توسط ایران تولید شده و از یمن پرتاب نشده است.

ژوزف دانفورد رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا هم در این نشست خبری تاکید کرد اعزام نیرو بر تقویت توانایی های دفاعی عربستان سعودی متمرکز خواهد بود که پس از حمله ترکیبی پهپاد و موشکی، بزرگترین تاسیسات تولید نفت آن فلج شده است و تولید نیمی از نفت آن به طور روزانه متوقف شده است.

وی ادامه داد: هیچ سیستم واحدی قادر به دفاع در برابر تهدیدی مانند این نیست اما یک توانایی های دفاعی یک سیستم چند لایه می تواند خطر هجوم هواپیماهای بدون سرنشین یا سایر حملات ممکن از ایران را کاهش دهد.

جنبش انصارالله یمن شنبه گذشته در واکنش به تجاوز نظامی سعودی و محاصره یمن و ادامه حملات هوایی سعودی به مناطق مختلف یمن، پالایشگاه های «بقیق» و «خریص» در شرق عربستان را هدف حملات پهپادی قرار داد که در نتیجه ۵۰ درصد تولید و صادرات نفت عربستان به طور موقت مختل شد و بهای نفت در بازار جهانی افزایش و شاخص بورس عربستان بیش از ۲ درصد کاهش یافت.

کدخبر: ۲۸۱۱۶۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر