کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۴۸۲۸
تاریخ خبر:

وزارت راه وجود ترک خطرناک در نزدیک جاده هراز را تایید کرد

درپی انتشار اخباری درباره ایجاد شدن یک ترک عظیم در بخشی از کوهستان مشرف بر جاده هراز و طرح احتمال بروز فاجعه انسانی در جاده هراز و سقوط بخشی از کوه در منطقه پلور، مسوولان وزارت راه و شهرسازی اعلام کردند که این مساله درحال پیگیری و بررسی است و بسته شدن یا نشدن محور هراز بستگی به سطح خطر و بحران احتمالی این مساله دارد.

چندی است که ویدئویی در فضای مجازی دست به دست می شود که در توضیحات آن ادعا می‌شود محدوده‌ روستای آب‌اسک بعد از پلور در جاده هراز در آستانه تخریبی بزرگ به دلیل سقوط کوه و ناپدید شدن تونل و جاده قرار دارد.

رضا نفیسی - رئیس مرکز تدوین مقررات، ایمنی حمل و نقل، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی- در گفت و گو با ایسنا، در این باره اظهارکرد: طی روزها و هفته های گذشته جلسات متعددی بین دستگاه های مختلف و متولیان این حوزه در این خصوص برگزار شده است. هفته قبل نیز جلسه ای در این زمینه داشتیم تا ببنیم چنین اتفاقی رخ می دهد یا خیر. همچنین دستگاه های مختلف از استانداری تا ستاد بحران، سازمان زمین شناسی، سازمان راهداری، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و غیره گزارشهایی ارائه دادند و مقرر شد تا ضمن بازدید از منطقه گزارش دقیقی از وضعیت این محدوده از جاده هراز ارائه دهند.

وی افزود: مسئله این است که باید در وهله نخست در خصوص این مسئله و مخاطره ارزیابی صورت گیرد و حجم و بزرگی آن برآورد شود و بر آن مبنا اقدامات مورد نیاز اولویت بندی گردد

نفیسی ادامه داد: در این جلسه مقرر شد تا موضوع در دو سطح پیگیری و بررسی شود. در مرحله اول این مسئله قرار است در ستاد مدیریت بحران استان بررسی شود و با دعوت همه ذینفعان و متولیان به این نتیجه برسیم مشکل مطرح شده تا چه اندازه جدی است و در صورت نیاز موضوع باید به ستاد مدیریت بحران کشور محول شود تا در آن جلسه تصمیم گیری لازم صورت گیرد.

رئیس مرکز تدوین مقررات، ایمنی حمل و نقل، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا در حال حاضر مسئله مطرح شده را به عنوان یک مخاطره جدی و فوری تلقی می کنید؟ گفت: در حال حاضر به این موضوع به عنوان یک هشدار نگاه می کنیم اما تصمیم گیری برای انجام هرگونه اقدام به سطح خطر بستگی دارد؛ بنابراین باید منتظر بمانیم و ببینیم که چه نتایجی از سوی متولیان و دستگاه های مربوطه از بررسی این محدوده از جاده هراز اعلام می شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

کدخبر: ۴۳۴۸۲۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر