کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۴۹۵۲۲
تاریخ خبر:

ورود ‌شش ‌وارداتی‌ محبوب از گمرک به بازار ‌

روزنامه هفت صبح| داستان پشت داستان، شایعه پشت شایعه. این بار اما واقعا قضیه جدی است و بیش از دو هزار دستگاه از خودروهای وارداتی ساخت دو شرکت رنو و تویوتا که از جانب یک شرکت مشخص به ایران وارد شده‌اند، از گمرک آزاد می‌شوند. خودروهایی که احتمالا با ورود به بازار تا حدی زمینه افت قیمت را مهیا می‌کنند.

هنگام خرید این خودروها حتما دقت کنید موتور سالم، باتری تعویض شده و لاستیک‌ها نو باشند. خوابیدن در انبارهای نمور گمرک آن هم به مدت بیش از ۲۴ ماه از این شش محصول رنو و تویوتا اشباحی ناشناس ساخته که کمتر نشانی از محصولات صفر کیلومتر دارند.

مواظب باشید رنگ بدنه و احیای آن شما را گول نزند. شما گرچه با یک خودرو صفر کیلومتر روبه‌رویید اما این محصولات تا حدی به دلایل مختلف طی دو سال گذشته درصدی استهلاک داشته‌اند. بنابراین در خرید و انتخاب آنها باید جانب احتیاط را رعایت کرد. نگاه خریداران به این شش خودرو به صورت ملموس از این قرار است.

*** رنو تالیسمان
سدان متوسط و ورشکسته رنو در اروپا، در ایران خودرو محبوبی است. تقریبا هیچ کس نمی‌تواند انکار کند اقبال بازار ایران به تالیسمان حتی از پاسات، کمری، ۵۰۸ و اوپتیما بیشتر بوده و البته این موضوع بی‌دلیل نبوده است. خودرو تالیسمان با آن ظاهر اغواگر و امکانات خوب و شتاب بالایی که داشت، در همان ابتدای ورود به بازار ایران توانست اقتدار خود را به رخ رقبا بکشد.

حالا تعداد نسبتا کثیری از نسخه‌های ۲۰۱۸ این خودرو در گمرک در آستانه ترخیص است، در حالی که بهای تالیسمان از اولین گام ورود به بازار ایران تا امروز حدودا ۷٫۵ برابر شده، کیفیت و دوام خودرو نیز به تجربه ثابت شده است. این خودرو اگر کمی فنربندی بهتری داشت، احتمالا در بازارهای جهانی هم موفقیتی شبیه ‌ پاسات یا حتی ۵۰۸ را به دست می‌آورد.

*** رنو کولئوس
نسخه فرانسوی و جذاب نیسان ایکس‌تریل که امکانات خوب را با ظاهری مناسب و گنجایش کافی ترکیب کرده و محصولی با طبع ایرانی‌ها را در این رده دست خریداران رسانده است. کولئوس که جز بخش طراحی، یک خودرو استاندارد و مناسب برای سفرهای شهری و برون شهری است، در طول سالیان اخیر یک پای رقابت با محصولات کره‌ای محبوب این کلاس بوده و فروش گسترده‌ای را نیز تجربه کرده است. این خودرو که با بهای ۱۹۷ میلیون تومان در اولین دوره ورود به بازار به دست مشتریان رسید، حالا بیش از ۱٫۶ میلیارد تومان قیمت دارد. چیزی در حد هشت برابر افزایش.

*** رنو داستر
یکی از حسرت‌های بزرگ بازار ایران تولید و عرضه نسل دوم رنو داستر در ایران بود. خودرویی که گفته شد با بهای کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان قرار است در ساوه تولید شود. اتفاقی که هرگز نیفتاد تا امروز بابت ورود ۲۵۰ تا ۳۰۰ دستگاه داستر ۲۰۱۷ نسل قدیم با بهای نزدیک به ۸۰۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان خوشحال باشیم. شاسی‌بلند اقتصادی کوچکی که تا اوایل سال ۹۶ بهایی ۱۴۰ میلیونی در نسخه فول‌آپشن و دو دیفرانسیل داشت.

*** تویوتا پریوس
سدان هیبریدی تویوتا که این روزها قیمتی در محدوده یک میلیارد تومان دارد، قرار است به تعداد نسبتا مناسبی به بازار تزریق شود. مشخص نیست در دو سالی که این خودرو در گمرک خوابیده چه بلایی سر باتری‌های این خودروها آمده اما برخی از شاهدان از افت شدید کیفیت رنگ، موتور و لاستیک و تزئینات این خودروها اخبار ناراحت‌کننده‌ای مخابره می‌کنند. موردی که باعث شده تا لزوم احیای محصولات پس از ترخیص از گمرک به شکل جدی توسط واردکننده رنو و تویوتا پیگیری شود.

*** تویوتا CH-R
بدون شک محبوب‌ترین خودرو جمع بین مردم این کوچولوی زبر و زرنگ تویوتاست. محصولی که یکی از مهیج‌ترین طرح‌های بدنه در بین ساخته‌های تویوتا طی یک دهه اخیر را به خود اختصاص داده و اتاقی به غایت راحت دارد. با این همه نداشتن سانروف و یک موتور قدرتمند و اتاقی که تا حدی تنگ است، از ch-r یک محصول اسپورت و جوان‌پسند ساخته که کمتر باب میل خانواده‌هاست. خودرویی با قیمت ۱٫۹ میلیارد تومانی که از تیوولی و ۲۰۰۸ بزرگ‌تر است و از توسان ساخته هیوندای کوچک‌تر.

کدخبر: ۳۴۹۵۲۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر