کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۴۷۷۹۱
تاریخ خبر:

ورود ۲۰خودرو جدید به بازار در نیمه دوم سال

روزنامه هفت صبح| رشد تولید خودرو به دلیل آزادسازی قیمت احتمالا به تحولاتی تازه در بازار خودرو طی نیمه دوم سال منجر خواهد شد. اتفاقاتی که نه تنها خودروسازان داخلی و نیمه دولتی که برندهای خارجی و عمدتا چینی را به حضور در بازار ایران تحریک خواهد کرد. در این راستا بحث‌های بسیاری از ورود بیش از ۲۰ مدل جدید به بازار خودرو وجود دارد.

محصولاتی که یا نمونه اصلاح شده خودروهای قدیمی هستند یا خودروهایی کاملا جدید به حساب می‌آیند. عمده این تولیدات گرچه در رده محصولات کراس و سدان هستند که متقاضیان بیشتری دارند ولی در عین حال هاچ‌بک، ون و وانت‌هایی هم قرار است در طی ماه‌های آینده به دست مشتریان داخلی برسد.

خودروهایی که نه تنها قادرند خط تولید صنایع خودروسازی داخلی را شلوغ کنند که به تحریک خریداران برای انتخاب خودرو و مصرف بیشتر در این بازار منقبض شده کمک شایان توجهی کنند. ایران‌خودرو و سایپا تبعا دو شرکتی هستند که بیشترین محصولات را برای هفته‌ها و ماه‌های آینده آماده کرده‌اند اما آنچه واضح است، جسارت این دو شرکت برای ورود به حوزه‌های جدید ‌ یا عرضه اقسامی مجهزتر و به روزتر و جذاب‌تر برای خریداران جدید است.

سایپا البته این بین عملکرد بهتری داشته و با خارج کردن پراید از خط تولید و تمرکز روی دو بخش تازه از بازار تلاش دارد طیفی متفاوت از خریداران را که به شکل سنتی به سمت ایران‌خودرو تمایل دارند به سوی خود بکشاند. علم کردن نسخه‌های متنوع ساینا و ساینا نیوفیس برای شکست سمند، رانا و پژو۲۰۶ اس‌دی، تولید طیفی از خودروهای سری کوییک برای مقابله با سلطه پایان‌ناپذیر پژو ۲۰۶ و البته عرضه قریب‌الوقوع شاهین برای مقابله با دنا‌پلاس سه حرکت جالبی هستند که از سوی نارنجی‌های جاده مخصوص تدارک دیده شده است.

این بین با ورود کراس‌اوور شاهین به بازار سایپا سهم بازار چینی‌ها من جمله چری و جک را هدف قرار داده است. موردی که هنوز آینده آن مشخص نیست و تا زمان رودررو شدن تولیدات ایرانی و چینی در بازار به شکل واقعی، نتیجه نهایی آن قابل پیش‌بینی نیست. اینجا در یک جدول کامل، اسامی، رده تولید، سازندگان و محدوده قیمتی ۲۰ خودرو جدید بازار ایران را برای‌تان گرد هم آورده‌ایم. خودروهای‌ این جدول را در ۶ تا ۹ ماه آتی در بازار خواهید دید.

توضیحات

*

توضیحات

*

کدخبر: ۳۴۷۷۹۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر