کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۱۹۷۳۱
تاریخ خبر:

ورود ژاپنی‌ها شاید با آلتیما یا ایکس‌تریل

روزنامه هفت صبح | در چند روز گذشته منابع خبری آگاه و رسانه‌های خودرویی، خبر از ورود نیسان ‌‌به ایران می‌دهند. در واقع اگر این موضوع تایید شود، شاهد حضور ژاپنی‌ها در بازار خودرو در کنار چینی‌های همیشه پابرجا هستیم. گفته می‌شود یکی از شرکت‌هایی که البته سابقه و تجربه چندانی در امر واردات خودرو ندارد، از وزارت صمت درخواست کرده تا مجوز واردات محصولات نیسان را بدهد.

البته که ظاهرا ظرف مدتی که واردات خودرو باز شد، از سوی منابع و شرکت‌های مختلف اعلام شد که درخواست ورود برند نیسان را داشته‌اند. واردات خودروهای نیسان کلا توسط شرکت جهان نوین آریا انجام می‌شد. حالا نام شرکت‌های معین خودرو اروند و پارس‌ساتر هوشمند (مزین خودرو) برای واردات محصولات سواری و نیمه سبک نیسان به گوش می‌خورد که احتمال واردات توسط معین خودرو اروند، محتمل‌تر است.

رسانه خبری تکراتو در بخش اتومبیل درباره ورود نیسان نوشته است؛ معین‌ خودرو‌ اروند یکی از شرکت‌های جدیدی است که موفق به کسب مجوزهای اولیه برای واردات شده است. این شرکت برنامه دارد بعد از طی مراحل لازم، تعدادی از خودروهای نیسان از جمله آلتیما، ایکس‌تریل و سانی را روانه بازار ایران کند. گفته می‌شود ‌ این خودروها به‌شکل CBU به ایران راه پیدا خواهند کرد؛ به‌عبارتی دیگر، به‌صورت کاملاً آماده طی فرایند واردات به ایران خواهند رسید. اما به هرحال طبق بررسی‌های خبرنگار ما، ورود نیسان آلتیما و ایکس‌تریل به واقعیت نزدیک‌تر است.

مشخصات آلتیما
نسل شش نیسان آلتیما در سال 2018 معرفی شده و از سال 2019 به بازار کشورهای حاشیه خلیج فارس آمده است. این سدان نیمه‌لوکس ژاپنی با پیشرانه‌های دو لیتری توربوشارژر و 5/2 لیتری تنفس طبیعی در منطقه ما عرضه می‌شود و نسخه‌های فنی دیگر آلتیما به صورت محدود در کشورهای حاشیه خلیج فارس حضور دارد. در حال حاضر آلتیما نسل ششم در کارخانه‌های چین و آمریکا نیسان مونتاژ می‌شود.

پیشرانه آلتیما
گفته می‌شود ‌ برنامه واردات آلتیما با پیشرانه 5/2 لیتری تنفس طبیعی دنبال می‌شود. این پیشرانه 4 سیلندر و تنفس طبیعی که پاشش سوخت GDi دارد، 188 اسب بخار قدرت را با گشتاور 244 نیوتن متر تولید می‌کند و جعبه‌دنده اتوماتیک CVT سری ایکس ترونیک ساخت جاتکو توان را به چرخ‌های جلو‌ می‌رساند. در نیسان آلتیما می‌توان امکاناتی مانند سانروف برقی، دنده پشت فرمان، ترمز پارک برقی، رادار خطی، رادار نقطه کور، گرمکن و سردکن صندلی‌های جلو، سیستم صوتی حرفه‌ای، تریم داخلی چرم، کروز کنترل تطبیقی، ترمز خودکار، سامانه کنترل و مدیریت پایداری الکتریکی، سنسور نور، سنسور باران، فناوری LED چراغ‌ها و… را تجربه کرد.

پیش‌بینی قیمت خودرو
رسانه آخرین خبر، درباره قیمت این خودرو در ایران پیش‌بینی‌هایی دارد. به نوشته این رسانه، با توجه به قیمت نیسان آلتیما با پیشرانه 5/2 لیتری GDi در بازار کشورهای حاشیه خلیج فارس و تعرفه واردات خودرو در دوره جدید، احتمال دارد که نمونه آپشن متوسط این سدان نیمه‌لوکس ژاپنی با قیمتی فراتر از 5/2 میلیارد تومان در سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی عرضه شود.

کدخبر: ۵۱۹۷۳۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر