کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۶۱۳۷
تاریخ خبر:

ورود چری آریزو‌۵ پلاس؛ برادر وسطی آریزوها

روزنامه هفت صبح، سیدمحمدرضا دادگستر | بازار سدان‌های گران‌قیمت چینی بعد از اعلام آمدن کی‌ام‌سی یا همان جک J7 به ایران توسط کرمان‌موتور و شایعه مونتاژ یکی از سدان‌های پریمیوم چینی در گروه بهمن حالا با سومین شوک روبه‌رو شده و آن ورود چری آریزو ۵ پلاس است که در واقع همان چری آریزو ۶ فیس‌لیفت ‌ می‌باشد. این خودرو که در نمایشگاه خودروی گوانگژوی ۲۰۲۰ رونمایی شد، یکی از جدیدترین محصولات چری است.

جالب است بدانید که در چین خودرویی به نام چری آریزو ۶ وجود ندارد! این نامی است که این خودروساز چینی برای آریزو ۵ GX در بازارهای خاورمیانه و آمریکای لاتین در نظر گرفته. آریزو ۵ جی‌ایکس یا همان آریزو ۶ قرار بود سدانی کامپکت در کلاس C باشد که در میانه آریزو ۵ و آریزو ۷ قرار بگیرد. البته به‌رغم

ظاهر اسپرت‌تر اشتراکات بسیاری با آریزو ۵ داشت و شاید همین مشابه‌ بودن در کنار قیمت بالا است که فاصله چندانی با رقبای مونتاژی نداشت و باعث شد تا آریزو ۶ در ایران نتواند مثل آریزو ۵ موفق باشد اما سرنوشت آریزو ۵ پلاس در ایران چگونه خواهد بود؟ میزان فروش این خودرو در بازار چین در فوریه، مارس و آوریل ۲۰۲۱ به ترتیب چهار هزار و ۱۵۷، هفت هزار و ۳۵۲ و شش هزار و ۵۱۲ بوده که چندان بد به نظر نمی‌رسد.

اگر آریزو ۵ پلاس با قیمتی پایین‌تر از آریزو ۶ یعنی در بازه ۶۰۰ تا ۶۵۰ میلیون وارد بازار شود، می‌تواند خودرویی موفق باشد چون در ظاهر تحولات زیادی را نسبت به آریزوهای فعلی تجربه کرده. چری تصمیم گرفته از جلوپنجره‌های بزرگ مشابه جتور در طراحی نمای جلو خودرو استفاده کند. در نمای عقب گرافیک چراغ‌ها تغییر کرده و با باریک‌ترشدن‌شان در کنار طوق سیاه و همچنین وصل‌شدن‌شان با نوار باریک شاهد نمایی به‌روز و زیبا هستیم.

البته هنوز سپر ساده چری سرجایش باقی است و از چراغ یک‌تکه LED استفاده نشده که به معنی یک گام از زبان طراحی روز دنیا عقب ‌بودن است اما برای خودرویی در بازه قیمتی ۶۰۰ میلیون تومان مناسب به نظر می‌رسد. مهم‌ترین تغییرات رخ‌ داده در کابین را باید تزئین پیانویی داشبورد، عریض‌تر شدن صفحه نمایشگر و افزودن صفحه کیلومترشمار دیجیتال دانست. کنسول میانی هم به دو بخش تقسیم شده و جالیوانی و اهرم تعویض‌دنده در کنار هم قرار گرفته‌اند.

چری در آریزو ۵ پلاس پنل لمسی سیستم تهویه مطبوع را حذف کرده است.چری در آریزو ۵ پلاس علاوه بر پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربوی ۱۵۶ اسبی که ۲۳۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند پیشرانه ۱٫۵ لیتری تنفس‌طبیعی ۱۱۶ اسبی با ۱۴۳ نیوتن‌متر گشتاور را هم در نظر گرفته که البته با توجه به شرایط بازار ایران بعید به نظر می‌رسد پیشرانه دوم به خط مونتاژ مدیران‌خودرو راه پیدا کند. از بین دو گیربکس پنج سرعته دستی و CVT هم احتمال ورود آریزو ۵ پلاس با دومی بیشتر است. این خودرو در صورت موفقیت در مراحل تست فنی و بازاریابی در سال ۱۴۰۲ وارد بازار خواهد شد.

توضیحات

*

توضیحات

*

توضیحات

*

کدخبر: ۳۹۶۱۳۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر