کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۰۶۰۸
تاریخ خبر:

ورود پلیس به‌پرونده دختر جوان و تاکسی اینترنتی

روزنامه هفت صبح | راننده خودروی یکی از شرکت‌های تاکسی اینترنتی که ماه گذشته، متهم به ربودن و اذیت و اهانت به یک دختر جوان در تهران شده بود و خبرش در فضای مجازی منتشر و دست‌به‌دست شد، به گفته پلیس فتا اکنون علیه دختر جوان اعلام شکایت کرده است. ماجرایی که هر دو سوی داستان نسبت به آن واکنش داشتند و حالا ضلع سوم آن که راننده خودرو است اعلام کرده من نیز از این دختر شکایت دارم، چراکه آبروی من هم رفته است. اما ماجرا از چه قرار بود؟

*** داستان آزار به گفته دختر
ماجرا از عصر چهارشنبه ۱۵ مردادماه آغاز شد و هفته بعد از آن رسانه‌ای شد. دختری جوان در یک کلیپ
۱۰ دقیقه‌ای که آن را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده بود توضیح می‌دهد: عصر چهارشنبه ۱۵ مردادماه توسط یکی از رانندگان تاکسی اینترنتی دزدیده شده و راننده نیز در حالت طبیعی نبوده است. انتشار این ویدئو موجی از اعتراض و نگرانی را در شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام و توئیتر در پی داشت.

بسیاری از کاربران با دست‌به‌دست کردن و انتشار این ویدئو از ضعف خودروهای اینترنتی در تامین امنیت مسافران انتقاد کردند. برخی نیز تجربه‌های مشابه خود را که قبلا برای آنها رخ داده، در صفحات شخصی خود به اشتراک گذاشتند. در این میان نیز با توجه به سن کم دختر، خانواده‌ها نگران جا‌به‌جایی فرزندانشان از طریق این شرکت‌ها شدند.

دختر جوان با نام پریا رحمتی مدعی شده بود توسط یک راننده تاکسی اینترنتی دزدیده شده و مورد توهین قرار گرفته و درباره اتفاقی که برایش رخ داده بود در ویدئوی منتشر‌شده می‌گوید: من چهارشنبه ۱۵ مرداد توسط یکی از راننده‌های تاکسی اینترنتی دزدیده شدم. تا قبل از آنکه این اتفاق بیفتد، فکر می‌کردم این شرکت ، یکی از مجموعه‌هایی است که در هر ساعتی از شبانه‌روز که از آن ماشین بگیرم، مطمئن‌ترین سفر را دارم.

چون شماره پلاک، مدل ماشین و اسم، عکس و شماره تلفن راننده را دارم. اما وقتی این اتفاق برایم افتاد و من برای نجات خودم به هر دری زدم، فهمیدم هیچ‌یک از این اطلاعات به دردم نمی‌خورد. ما پلاک و مدل ماشین را به همه مجموعه‌ها از جمله امنیت شرکت تاکسی اینترنتی دادیم، اما امروز جمعه (۱۷ مرداد) است و هنوز هیچ خبری از آن آقا نیست. وی به شرح ماجرای رخ‌داده در صفحه اینستاگرامش می‌پردازد.

*** جوابیه شرکت تاکسی اینترنتی
اما شرکت تاکسی اینترنتی هم در این میان سکوت نکرد و اعلام کرد در واقع پیگیری‌های امنیت شرکت تاکسی اینترنتی بوده که باعث شده راننده، خودرو را متوقف کند و این خانم پیاده شود. هومن دمیرچی، معاون عملیات تاکسی اینترنتی درباره اقدامات انجام‌شده درخصوص دزدیده شدن این مسافر خانم توسط یکی از رانندگان این شرکت، نیز در ویدئویی اعلام کرد: ساعت ۱۶:۳۶ ؛ یعنی ۱۰ دقیقه بعد از شروع سفر متوجه شدیم که مسافر ما دچار مشکل شده و احساس ناامنی کرده است.

بلافاصله تیم پشتیبانی و امنیت تاکسی اینترنتی با راننده تماس برقرار کرد و دستور توقف فوری ماشین را داد. صدای ضبط‌شده نشان می‌دهد که راننده بدون مقاومت و بلافاصله ماشین را متوقف و مسافر را پیاده کرده است. بعد از پیاده شدن مسافر، حساب راننده را مسدود کردیم که تا قبل از روشن شدن ماجرا نتواند سفر دیگری را با تاکسی اینترنتی انجام دهد.

به مسافر هم پیشنهاد کردیم خودروی دیگری برایشان اعزام کنیم که اعلام تمایل نکردند. تماس تکمیلی از طرف تیم امنیت برای این با ایشان گرفته شد که اطلاعات بیشتری برای تشکیل پرونده دریافت کنیم. سوابق این راننده نشان می‌دهد که در هیچ‌کدام از سفرهای قبلی‌شان هیچ گزارش منفی علیه‌شان ثبت نشده بود و مثل همه رانندگان این شرکت، صلاحیت او هم توسط پلیس امنیت و اماکن تایید شده بود.

خیلی متاسفیم که به این مسافر استرس وارد شد. ایشان مورد حمایت ما هستند. بروز رفتارهای نامناسب از سمت رانندگان حتما تخلف است و ما قطعا با آن برخورد می‌کنیم. الان مشغول انجام تحقیقات تکمیلی از سمت مسافران این راننده و همکاری با پلیس هستیم تا جزئیات و ابعاد کامل ماجرا روشن شود تا بر اساس آن اقدامات بعدی را انجام دهیم.

*** ورود پلیس فتا و حالا شکایت
معاون اجتماعی پلیس فتای ناجا از رسیدگی به زوایای کلیپ منتشرشده در فضای مجازی مبنی بر اذیت و آزار دختر جوان توسط یکی از رانندگان شرکت تاکسیرانی اینترنتی خبر داد. سرهنگ رامین پاشایی در تشریح این خبر اظهار کرد: با توجه به انتشار کلیپ «دزدیده شدن دختر جوان توسط یکی از رانندگان اینترنتی» در فضای مجازی و ادعاهای مطرح‌شده توسط دختر جوان که ساکن تهران بود مبنی بر اینکه «پس از ثبت سفارش به مقصد تعیین‌شده در طی مسیر توسط راننده مورد اذیت، آزار و توهین قرار گرفته است»، موضوع در دستور کار این پلیس جهت رسیدگی قرار گرفت.

در این خصوص با هماهنگی مقام قضایی راننده خاطی مورد شناسایی قرار گرفت و پس از احضار به پلیس فتا و تفهیم اتهامات وارده، وی منکر هرگونه ارتکاب موارد اتهامی شد و گزارش شاکیه را کذب اعلام و از دختر جوان با عنوان «نشر اکاذیب، تهمت و افترا» اعلام شکایت کرد.

وی ادامه داد: با توجه به طرح شکایت از طرف راننده مربوطه و نظر به مستندات موجود سیر مراحل قضایی، فنی و انتظامی درخصوص پیگیری پرونده به منظور مشخص شدن کلیه زوایای واقعه ادعاشده از سوی طرفین در پلیس فتای تهران بزرگ در حال رسیدگی است.

معاون اجتماعی پلیس فتای ناجا افزود: با بررسی کارشناسان پلیس فتا در این خصوص، ظرف چند روز آینده اطلاع‌رسانی درباره جزئیات این پرونده انجام خواهد شد .حال باید دید حق با کدام سمت ماجراست؟ کسی که مدعی است مورد آزار و اذیت واقع شده یا راننده‌ای که می‌گوید اعاده حیثیت می‌کنم.

کدخبر: ۳۵۰۶۰۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر