کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۰۲۱۲۴
تاریخ خبر:

‌ورود نسل نو «جگوار XF» برای قلع و قمع آلمانی‌ها

روزنامه هفت صبح، ارسلان سلیمانیان |‌ با بررسی اجمالی کلاس سدان‌های نیمه لوکس به سرعت در می‌یابیم که آلمانی‌ها، پادشاه بلامنازع این سگمنت هستند. آنها با محصولاتی همچون مرسدس بنز E-Class، ب.ام.و سری 5 و آئودی A6 در این بازار ترکتازی می‌کنند. هرچند برندهای آسیایی همچون لکسوس با مدل GS و یا کیا با مدل کادنزا نیز در این رقابت خودی نشان می‌دهند اما، سهم اصلی متعلق به آلمانی‌هاست. حالا برند انگلیسی جگوار با معرفی جدیدترین محصول خود، دندان طمع برای این بازار پرسود تیز کرده. آنها با مدل XF آمده‌اند تا آلمانی‌ها را قلع و قمع کنند!

ثمره یک انقلاب
پس از دهه میانی قرن بیستم که هنر انگلیسی‌ها در طراحی و ساخت خودرو زبانزد خاص و عام بود آرام آرام شاهد افول هنر انگلیسی‌ها و به خصوص شرکت جگوار در زمینه خلق یک خودرو زیبا و اغواگر بودیم. به طوری که در دهه 80 و 90 میلادی و سال‌های آغازین قرن بیست‌ویکم، طرح‌های قدیمی و کسل‌کننده محصولات جگوار بارها مورد غضب نشریات تخصصی و برنامه‌های تلویزیونی بریتانیا از جمله مجله What Car و برنامه Top Gear واقع شد و کارشناسان و منتقدان طراحی صنعتی از محصولات جگوار با عنوان خودروهای خواب‌آور یاد می‌کردند، اعمال تغییرات مدیریتی در سطوح مختلف این شرکت و ورود پروفسور «یان کلوم» معروف به دپارتمان طراحی جگوار همه چیز را تحت‌الشعاع خود قرار داده و انقلاب بزرگی را در این شرکت به پا ساخت.

چهره ظاهری مدل جدید شده XF را عضلانی‌تر و خشن‌تر از پیش خواهید یافت. بهره‌گیری از تکنولوژی Bi-Function HID زنون در چراغ‌های جلو و گرافیک زیبای چراغ‌های عقب که فناوری طیفی LED را در خود جای داده است نمای ظاهری XF را بسیار مدرن جلوه می‌دهد. اما در فضای داخل کابین نیز XF حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

گویی دنیایی از چوب گردو، پشم اعلا و چرم آلکانترا وظیفه برگزاری مراسم خوشامدگویی به داخل یک خودرو اصیل انگلیسی را برعهده دارند! در کنار طراحی شکیل، سامانه تهویه مطبوع تمام اتوماتیک با قابلیت یونیزه کردن هوا، صفحه نمایش لمسی Full Color و سیستم صوتی حرفه‌ای 1200 واتی ساخت شرکت Bowers & Wilkins به همراه ساب ووفر و 17 بلندگو از جمله آپشن‌های جدید این خودرو به شمار می‌آید.

هنگام حرکت
تجربه نشان داده است که اگر انبوهی از چرم طبیعی، چوب درختان نایاب و حتی روکش‌های طلا را در خودرو در اختیار داشته باشید بازهم نمی‌توان از توانایی‌های دینامیکی خودرو به راحتی چشم‌پوشی کرد! جگوار برای اینکه بتواند طیف گسترده‌تری از مشتریان را به سمت این خودرو جذب کند، نسخه جدید XF را با پنج پیشرانه 4 الی 8 سیلندر عرضه خواهد کرد.

جدیدترین این پیشرانه‌ها یک پیشرانه 4 سیلندر توربودیزلی به حجم 2/2 است که توانایی تولید 190 اسب بخار قدرت را خواهد داشت. این پیشرانه که می‌تواند بیشینه گشتاوری معادل 450 نیوتن متر را در اختیار راننده قرار دهد 1/8ثانیه زمان می‌خواهد تا XF را از حالت سکون به مرز سرعت 100 کیلومتر بر ساعت رسانده و سپس این خودرو به سقف سرعت 225 کیلومتر بر ساعت برساند.

علاوه بر پیشرانه فوق، شرکت جگوار دو پیشرانه 6 سیلندر 240 و 275 اسب بخاری برای این خودرو در نظر گرفته است که در کنار جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک می‌توان انتخاب طیف گسترده‌تری از مشتریان جوان‌تر باشد. اما گل سرسبد پیشرانه‌های ارائه شده در نسخه جدید XF دو پیشرانه 8 سیلندر پنج لیتری هستند. اولی با قدرت خروجی 385 اسب بخار و دیگری با قدرت خروجی 510 اسب بخار و گشتاور 625 نیوتن متری. ارقامی که به راحتی می‌توانند شیفتگان سرعت و هیجان را قلقلک دهند!

کدخبر: ۵۰۲۱۲۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر