کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۱۹۸۷
تاریخ خبر:

ورود تهرانی‌ها به کلاردشت ممنوع شد

روزنامه هفت صبح | ورود به کلاردشت ممنوع شد. این مصوبه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در این شهرستان است. با توجه به وضعیت قرمز این منطقه، از امروز در مبادی ورودی محدودیت عبور و مرور اعمال می‌شود و تمام تفرجگاه‌های این شهر از جمله دریاچه دریوک و روستای مازیچال تعطیل است و امکان کوهنوردی هم وجود ندارد.

کامران پولادی، فرماندار کلاردشت با بیان اینکه موج سوم کرونا به وضعیت خطرناکی رسیده توضیح داده که از ورودی‌های عباس‌آباد و مرزن‌آباد جلوی ورود افراد غیربومی و مسافران گرفته می‌شود. پیش از این در جلسه پنجم مهرماه ستاد ملی مبارزه با کرونا هم به ستادهای استانی اختیار تعطیلی یک‌‌هفته‌ای داده شده بود و زمزمه‌هایی درباره تعطیلی مدارس هم مطرح شده.

کلاردشت اما پیش از این هم سابقه سخت‌گیری‌های اینچنینی برای مقابله با کرونا را داشته. در تعطیلات نوروز امسال فرماندار کلاردشت اعلام کرد که هیچ‌کدام از اهالی اجازه ندارند ویلاهای استیجاری را در اختیار مسافران قرار بدهند و اقدامات کنترلی هم در مبادی ورودی شهر اعمال شد. در همان ایام حتی ویدئوهایی هم منتشر شد که اهالی این منطقه با تجمع مانع ورود خودروهای غیربومی به کلاردشت می‌شدند و حتی بعضی از اهالی مقابل ویلاهای مسافران رفته بودند و از آنها می‌خواستند منطقه را ترک کنند.

یک ماه پیش هم با یک اتفاق جنجالی دیگر نام کلاردشت سر زبان‌ها افتاد. ماجرا این بود که یکی از مسافران که در کلاردشت ساکن بود، با یک استوری اینستاگرامی به اهالی مازندران توهین کرد که در نهایت منجر به بازداشت او در تهران شد و چند روز پیش هم اعلام شد که این فرد هتاک به سه سال زندان و ۱۴۸ ضربه شلاق محکوم شد. ضمن اینکه حکم منع تردد در استان‌های شمالی هم برای او صادر شد. در این ماجرا هم یکبار دیگر جمعی از اهالی کلاردشت با همان شیوه برخورد زمان شیوع کرونا، مقابل محل سکونت فرد هتاک تجمع کرده بودند و خواستار برخورد با او شدند.

کلاردشت از توابع استان مازندران است که با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی و شرایط کوهستانی، محدود کردن دسترسی به آن راحت‌تر از شهرهای دیگر استان‌های شمالی امکان‌پذیر است. این شهر در ۴۸ کیلومتری چالوس واقع شده و جاده اصلی ورودی به آن از ۲۵ کیلومتر جنوب چالوس و از مرزن‌آباد منشعب شده.

جمعیت کلاردشت در سرشماری سال ۱۳۹۵ اندکی بیش از ۲۳ هزار نفر اعلام شده بود، اما بعضی آمارهای تازه‌تر جمعیت فعلی این شهرستان را ۵۰ هزار نفر اعلام کرده‌اند. در این شهرستان توریستی ۱۸ واحد پذیرایی شامل هتل و هتل‌آپارتمان با ۱۲۰۰ تخت و حداقل ۴۰۰ خانه مسافر وجود دارد. یکی از خطراتی که ساکنین کلاردشت بارها با آن دست‌وپنجه نرم کرد‌ه‌اند سیل است. در سال‌های ۸۶ و ۹۰ آن هم در فصل تابستان کلاردشت شاهد سیل‌های ویرانگری بود و در همین اردیبهشت‌ماه امسال هم وقوع سیلاب در این منطقه چند پل را تخریب کرد.

ساخت‌وساز غیرمجاز و تبدیل اراضی کشاورزی به باغ‌ویلا هم از موضوعاتی است که بارها کلاردشت را به صدر اخبار رسانده که البته با بعضی از این تخلفات هم برخورد شده؛ مثل همین ۵ ماه پیش که اعلام شد با حکم دادستان کلاردشت بخش قابل‌توجهی از این ساخت‌وسازهای غیرمجاز تخریب شده است. یک اتفاق عجیب هم این بود که شهریورماه سال گذشته تصاویری از یک ویلای استثنایی در کلاردشت در شبکه‌های اجتماعی ترند شد که شخصی در ارتفاعات کلاردشت باغ‌ویلایی ساخته بود و برای دسترسی به آن ۵ آسانسور تعبیه کرده بود.

یک دعوای حقوقی هم بین اداره منابع طبیعی و صاحب این ویلا آن زمان در جریان بود که می‌گفتند مالک برای ۹۱۵۵ مترمربع از این زمین ۱۱۶۲۲ متری سند دارد و مابقی را باید به اداره منابع طبیعی تحویل بدهد. خلاصه معما این شده بود که چطور این ۲۴۶۷ مترمربع زمین منابع طبیعی که در اراضی پایین‌دست این ویلا قرار دارد را پس بگیرند بدون اینکه آسانسورهای باغ‌ویلا را تخریب ‌کنند؟

کدخبر: ۳۵۱۹۸۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر