کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۷۶۹۷۴
تاریخ خبر:

وحشت رژیم صهیونیستی از هشدار نصرالله

روزنامه هفت صبح | در روزهای گذشته اسرائیلی‌ها حملاتی به سوریه، عراق و لبنان داشته‌اند .یکشنبه عصر، سیدحسن نصرالله در سخنرانی‌اش به حملات اخیر رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت:«حزب‌الله هر چه در توان دارد به کار می‌گیرد تا مانع حملات پهپادهای اسرائیل به لبنان شود. من به شهروندان شمال اسرائیل و تمام سکنه فلسطین اشغالی می‌گویم، زندگی عادی نداشته باشید. احساس امنیت نکنید و حتی یک ثانیه شک نکنید که حزب‌الله چنین تجاوزی را تحمل نخواهد کرد.»

این یکی از شدیدترین هشدارهای نصرالله به اسرائیلی‌ها بود. ساعتی بعد از این هشدار زنگ خطر در سرزمین‌های اشغال شده به صدا درآمد. ‌ پس از این هشدار یک منبع امنیتی به شبکه صهیونیستی «کان» گفت ‌ تل‌آویو بیم آن دارد که حوادث امنیتی اخیر در شمال (مرز با لبنان) و جنوب (مرز با غزه) منجر به درگیری فراگیر شود و پس از سخنرانی نصرالله و به منظور آمادگی برای مقابله با حملات ایران، سازمان امنیتی اسرائیل در حالتی از آماده‌باش به سر می‌برد‌ اما چه شد که کار به اینجا کشید:

* یک: هفته گذشته حملات رژیم صهیونیستی به مواضع حشدالشعبی در عراق رخ داد. در ماه‌های گذشته تعدادی از این حملات گزارش شده بود و پیش‌بینی می‌شد که ‌ باید کار اسرائیلی‌ها باشد. اتفاقی که نتانیاهو هم آن را مستقیما تایید کرد. او در یک نشست خبری در مورد ‌حملاتی به مراکز حشد الشعبی در عراق گفت ‌ «ایران در هیچ کجا مصون نیست.» از ۲۸ تیرماه تا دیروز رژیم صهیونیستی پنج بار به مواضع حشدالشعبی حمله کرده.

امری که عراق به شدت از آن عصبانی است و گفته ‌ پاسخی جدی به آنها خواهد داد. همچنین دو مقام ارشد آمریکایی روز پنجشنبه به روزنامه «نیویورک تایمز» گفتند ‌ طی روزهای اخیر اسرائیل چندین بار علیه انبارهای تسلیحاتی و زاغه‌های مهمات در عراق حمله هوایی انجام داده است. اما در آخرین مورد، در مرز سوریه و عراق یکشنبه شب باز هم پهپادی ناشناس به دو خودروی حشدالشعبی حمله کرد و گفته می‌شود که یک فرمانده این گروه کشته شده است.

* دو: از روز جمعه تعداد حملات بیشتر شده. بامداد یکشنبه، بنیامین نتانیاهو‌ در اظهاراتی که حساب رسمی دفتر او در توئیتر هم منتشر کرده، مدعی شد:«طی یک عملیات توانستیم یک حمله علیه اسرائیل از سوی نیروی قدس و شبه‌نظامیان شیعه را دفع کنیم. باز هم تکرار می‌کنم: ایران در هیچ کجا مصون نخواهد بود. نیروهای ما در هر جایی که لازم باشد اقدام خواهند کرد.»

آنطور که اسرائیل می‌گوید این حملات در ساعات پایانی شامگاه شنبه، دوم شهریور، صورت گرفته و طی آن جنگنده‌های این رژیم پایگاهی در منطقه عقربا در جنوب دمشق را هدف قرار داده‌اند. منطقه‌ای که ارتش اسرائیل مدعی می‌شود در اختیار نیروی قدس سپاه پاسداران ایران است و در آن پهپادهای تهاجمی با قدرت حمل سلاح و مواد منفجره مستقر بوده‌اند.

خبرگزاری سانا سوریه هم ضمن تایید این حملات هوایی از به کار افتادن پدافند هوایی این کشور در حوالی ساعت ۱۰:۳۰ شب به وقت دمشق خبر داده است.یک پهپاد ناشناس هم عصر یکشنبه دو خودروی نیروهای حشدالشعبی در منطقه قائم در نزدیکی مرز سوریه و عراق را هدف قرار داد. این حمله دو کشته داشته است.

* سه: لبنان هم از این اتفاقات مصون نمانده. نماینده لبنان در سازمان ملل از رژیم صهیونیستی به دلیل نقض مکرر حریم هوایی این کشور به شورای امنیت شکایت کرد و گفت حملات این رژیم به سوریه از حریم هوایی این کشور خطرناک است. دوم شهریور ماه بر اساس بیانیه فرماندهی ارتش لبنان، دو فروند جنگنده جاسوسی رژیم صهیونیستی حریم هوایی لبنان را نقض کردند و پس از چندین ساعت پرواز بر فراز مناطق مختلف این کشور، به سمت فلسطین اشغالی بازگشتند.

روز بعد حزب‌الله لبنان از سقوط دو فروند هواپیمای بدون سرنشین جاسوسی رژیم صهیونیستی در جنوب بیروت خبر داد. خبرنگار شبکه «الجزیره» از محل حادثه گزارش داد که در یکی از خیابان‌های بخش جنوبی بیروت شیء ناشناسی در حال سوختن است و شعله‌ها از آن زبانه می‌کشد.

اولین پهپاد بدون آسیب جدی در جنوب پایتخت لبنان افتاد اما پهپاد دوم بعد از برخورد به منطقه مسکونی در ناحیه «ضاحیه جنوبی» بیروت منفجر شد و خساراتی نیز به بار آورد. دیروز هم برخی رسانه‌ها از حمله رژیم صهیونیستی به منطقه قوسایا در استان البقاع لبنان خبر داد. این حمله در بامداد دوشنبه صورت گرفته.

پایگاه خبری النهار لبنان نیز گزارش داد، بعد از عملیات نظامی در ضاحیه، رژیم صهیونیستی سه حمله به مناطقی در مرز لبنان با سوریه در شرق «زحله» انجام داده است. این حملات خسارت مادی بر جا گذاشته اما تلفات جانی نداشته ‌ و یک فرمانده لبنانی نیز گفته است که اسرائیلی‌ها در این حمله به اهداف خود دست نیافته‌اند.

کدخبر: ۲۷۶۹۷۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر