کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۱۳۹۳
تاریخ خبر:

وحشت آقازاده جنجالی از استرداد به ایران

روزنامه هفت صبح | دو روز پیش خبری منتشر شد به نقل از روزنامه ال‌موندو اسپانیا مبنی‌بر اینکه ساشا سبحانی، فرزند پرحاشیه سفیر پیشین ایران در ونزوئلا، دستگیر شده. بعد مشخص شد که او به طور موقت آزاد شده و منتظر تشکیل دادگاه است. بازداشت او به اتهام قاچاق انسان و با پیگیری پلیس اینترپل صورت گرفته.

اما تبلیغ و ترویج سایت‌های قمار اینترنتی و فیشینگ و کلاهبرداری هم از اتهامات دیگر اوست. اعلام خبر بازداشت و احتمال استرداد ساشا سبحانی انعکاس وسیعی در رسانه‌های خبری داشت. حتی احمد صمدی، خبرنگار پیشین صداوسیما که مدتی است به رسانه‌ معاند ایران اینترنشنال پیوسته، مصاحبه‌ای هم با او انجام داده.

سبحانی در این مصاحبه با صمدی تایید کرده که پلیس اسپانیا او را احضار کرده، ‌سند درخواست استردادش را مشاهده کرده و گفته‌اند باید منتظر تشکیل دادگاه عالی اسپانیا باشد. ساشا سبحانی اما مدعی شده که این اتهامات بی‌اساس است و کار او صرفا فعالیت به عنوان یک اینفلوئنسر اینستاگرامی است.

ساشا سبحانی سعی کرده به نوعی درخواست استرداد خود را به موضوعات سیاسی پیوند بزند تا جلوی استردادش به ایران را بگیرد. حتی ادعا می‌کند سایت شرط‌بندی هم ندارد و فقط نمایندگی یکی از سایت‌های بت را گرفته است. این هم البته نکته جدیدی نیست و قبلا بارها گفته شده که این افراد چطور با یک واسطه درگاه سایت شرط‌بندی می‌گیرند و کلاهبرداری می‌کنند.

ساشا سبحانی در این مصاحبه تاکید کرده چون سبک زندگی‌‌اش با قوانین ایران و پدرش، احمد سبحانی، سفیر سابق ایران در ونزوئلا متفاوت است ترجیح داده خارج از کشور زندگی کند. موضوع بازداشت این آقازاده جنجالی برای یکی دیگر از رسانه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور هم جذاب بوده. بی‌بی‌سی فارسی با پابلو اررایس، خبرنگار روزنامه ال‌موندو مصاحبه کرده و از او درباره جزئیات بازداشت ساشا سبحانی پرسیده.

خبرنگار اسپانیایی در این مصاحبه می‌گوید ساشا سبحانی از یک سال پیش در اسپانیا درخواست پناهندگی کرده و فعلا باید منتظر رای دادگاه باشد. اررایس توضیح می‌دهد اتهام ساشا سبحانی فراتر از تبلیغ سایت‌های شرط‌بندی است؛ به طور مثال اینکه او افراد ۱۵ تا ۲۷ ساله را به طور غیرقانونی تشویق به خروج از ایران کرده و آنها را مجبور به اقداماتی کرده که خودشان نمی‌خواستند.

این خبرنگار البته می‌گوید بعید نیست دادگاه عالی اسپانیا به دلیل اینکه ساشا سبحانی گفته در ایران امنیت جانی ندارد، با استرداد او مخالفت کند. در مورد کلاهبرداری از طریق سایت‌های شرط‌بندی هم اگر پلیس ایران مستنداتی به پلیس اسپانیا ارائه دهد، می‌تواند مورد بررسی قرار بگیرد. تمام این اتفاقات اما تا اینجا به سود ساشا سبحانی شده، چون تعداد فالوئرهای او از ۲٫۵ به ۲٫۶ میلیون نفر افزایش پیدا کرده.

این همان خواسته او برای تبلیغ و جذب عضو بیشتر برای سایت‌های قمار است. دیروز مصاحبه‌ای هم از محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور سابق ایران در رسانه‌ها بازتاب داشت که در مورد یک عکس مشترک با ساشا سبحانی می‌گوید این فرد را نمی‌شناسد، اما تایید می‌کند این شخص پولداری است. این اظهارات احمدی‌نژاد با واکنش تند ساشا سبحانی مواجه شده.

او تصاویری از پدرش، احمد سبحانی را در کنار محمود احمدی‌نژاد منتشر کرد تا ثابت کند پدر او از سفیران نزدیک به احمدی‌نژاد بوده. همچنین مدعی شد رئیس‌جمهور سابق ایران در مقطعی که به ونزوئلا سفر کرده، در هتل گرانملیا گفته ساشا سبحانی باید با دختر هوگو چاوز ازدواج کند. اینطوری روابط دو کشور هم بهتر می‌شود.

کدخبر: ۳۷۱۳۹۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • Amirkhan56

    آقا زاده دلقک نشان