کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۶۴۷۵۲
تاریخ خبر:

واکنش کمپین معلولان به اجرای دو شرکت کننده در جوکر + ویدئو

دو نفر از شرکت‌کنندگان در جدیدترین قسمت برنامه «جوکر» برای خنداندن رقبا، حالت معلولیت به خود می‌گیرند که این اقدام باعث شده، کمپینِ معلولان در توئیتر به آن واکنش نشان دهد. عوامل برنامه تا کنون نسبت به این انتقاد توضیحی ندادند.

«کمپین معلولان» که از سوی جمعی از فعالان حقوق افراد دارای معلولیت اداره می‌شود، در توئیتر خود با انتقاد از بخشی از برنامه «جوکر»، از اینکه افراد دارای معلولیت از سوی شرکت‌کنندگان این برنامه «سوژه خنده» شده‌اند، انتقاد کرد. در جدیدترین قسمت از برنامه جوکر دو نفر از شرکت‌کنندگان حاضر در برنامه برای خنداندن سایرین، نمایشی در حالت معلولیت جسمی اجرا می‌کنند تا مایه خنده دیگر شرکت‌کنندگان شوند که با دلخوری بخشی از جامعه معلولان کشور همراه شده است. این کمپین در توئیتی نوشت: «در برنامه جوکر دو نفر از هنرمندان برای خنداندن سایرین، معلولیت جسمی را مسخره و سوژه می‌کنند و به همین راحتی باعث ترویج تمسخر معلولیت افراد می‌شوند. لطفاً معلولیت را سوژه خندیدن و خنداندن نکنید!»

کدخبر: ۴۶۴۷۵۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • TOMMY

    فقط کسی که دارای مشکلات جسمانی باشه میفه مه چقدر سخته تحمل این اداها .. خودم طرفدار این برنامه بودم ولی واقعا واسشون متاسفم ..

  • Sanama

    ما در این فیلم به انتخاب رهبر ارکست میخن دیم نه به معلولیت. مثل اینکه یه شخص تنوم ند رو انتخاب کنند که سوار ماشین برقی بچه ‌های ۳ ساله بشه و این اصلا توهین به افرا د تنومند نیست.