کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۱۵۶۸۵
تاریخ خبر:

واکنش وزیر خارجه انگلیس به مرخصی موقت نازنین زاغری

وزیر خارجه انگلیس در واکنش به مرخصی دوهفته ای «نازنین زاغری» از زندان، در بیانیه ای این اقدام دولت ایران را گامی بجا و مناسب خواند و خواستار آزادی تمام اتباع انگلیسی بازداشتی در ایران شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه گاردین، «نازنین زاغری» روز سه شنبه برای یک مرخصی دوهفته ای از زندان آزاد شد.

«دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس در واکنش به این خبر با صدور بیانیه ای اعلام کرد: «از آزادی او [نازنین زاغری] آسوده خاطر شدم. ما خواهان تضمینی هستیم که وی از تمام مراقبتهای پزشکی ضروری برخوردار می شود. این یک گام بجا و مناسب است، ما اکنون از دولت می خواهیم که تمام دوتابعیتی های انگلیس را که خودسرانه در ایران در بازداشت بسر می برند، آزاد کنند و به آنها اجازه بازگشت به انگلیس به نزد خانواده هایشان را بدهند».

گفتنی است که نازنین زاغری از سال ۱۳۹۵ به جرم فعالیت‌های تبلیغی علیه نظام و تلاش برای براندازی نرم بازداشت و به پنج سال زندان محکوم شده است. این شهروند دوتابعیتی هنگام بازداشت به عنوان مدیر پروژه در شرکت رسانه‌های گروهی «تامسون رویترز» فعالیت می‌کرد.

«ریچارد راتکلیف» همسر نازنین زاغری اخیراً مدعی شده بود که احتمالاً همسرش به کرونا مبتلا شده است.در همین خصوص «غلامحسین اسماعیلی»، سخنگوی دستگاه قضا (سه‌شنبه) ۱۳ اسفند ماه در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره وضعیت زاغری، خبر بیماری احتمالی وی را تکذیب کرد و گفت که خانم زاغری در سلامت کامل بسر می برند.

کدخبر: ۳۱۵۶۸۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر